Országszerte terjed a kód

Magyarország az idei évben negyedik alkalommal csatlakozott az EU CodeWeek kezdeményezéshez, mely során 479 esemény keretében kódolhattak a diákok. Ez azt jelenti, hogy október 15. és 23. között országszerte csaknem 500 olyan program zajlott le a magyar iskolákban, melyek keretében a diákok megismerkedhettek a kódolás alapjaival, vagy akár magasabb szinten tanulhattak programozni.

 

 

 

 

 

Ez a tavalyi aktivitás csaknem háromszorosa, és ezzel Magyarország a népességarányos rangsorban a résztvevő 54 ország közül a hatodik helyet szerezte meg. Ez azért igazán nagy eredmény, mert jól látszik, hogy ma már nincs szükség arra az erős evangelizációs tevékenységre, mint néhány évvel ezelőtt, hiszen az iskolák, a pedagógusok és a csatlakozó cégek is felismerték: közös érdek, hogy a diákok versenyképes tudással kerüljenek ki a munkaerőpiacra, amely tudásnak az egyik legfontosabb része a digitális írástudás.

 

„Digitális írástudásról akkor kezdtünk beszélni, amikor az eszközeink digitálissá váltak, ma azonban már a folyamatok lettek digitálisak. Nem értjük meg a világunkat, és nem tudunk a részesévé válni, alakítani azt, ha nem ismerjük a működését” – mondta el Főző Attila, az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) oktatási projektkoordinátora, a Code Week projektvezetője.

 

„A programozás nem egy eszköz, hanem rálátás a világra, a készségek és képességek komplex együttese. Túlmutat a számítógépes programok írásán: fejleszti a problémamegoldó, a kommunikációs és az együttműködési készséget és a kreativitást, ezekre a képességekre pedig nagy szükség van napjainkban a munkaerőpiacon” – tette hozzá Főző Attila.

 

A legkeresettebb és legjobban fizetett szakmák között már most sem találunk olyat, melyhez ne kellene legalább átlagos digitális készségekkel rendelkezni, de a top állások több mint fele speciális technológiai szakértői vagy informatikai pozíció. A Code Week rendezvénysorozat azért jött létre, hogy közelebb hozza a programozást az emberekhez: így a diákokhoz, tanárokhoz, szülőkhöz is, és megmutassa, mindenki meg tud tanulni programozni, és a programozás mindenki számára lehet élmény. Az egyik kiemelt cél, hogy a diákok megértsék, hogy számukra is elérhető lehet az informatikai életpálya, amely sokkal szélesebb és sokrétűbb, mint azt általában gondolnák.

 

Code Week alapok:

 

Az EU Code Week Neelie Kroes, az Európai Bizottság elnök-helyettese kezdeményezésére indult el, és ma már több európai szervezet, illetve számos más kontinensről érkező ország is csatlakozott a programsorozathoz. A kezdeményezés célja a kódolás, illetve a programozás népszerűsítése. Az EU Code Week keretében az egyes tagállamok iskoláiban, intézményeiben az esemény hete alatt programozással kapcsolatos játékokat, eseményeket, tanórákat, foglalkozásokat tartanak. A Code Week során Magyarországon 2016-ban csaknem háromszor annyi eseményt regisztráltak, mint 2015-ben. Az idén 479-et, tavaly 277-et.

 

A 479 magyarországi esemény az egész országot lefedte. Számos oktatási intézmény és mintegy 30 vállalkozás, szervezet is kínált programokat a tanulók számára. A programok között szerepeltek a programozást népszerűsítő foglalkozások, tanórák, robotikai bemutatók, unplugged kódolásos feladatok is. Rendhagyó osztályfőnöki órákra, előadásokra is sor került, amelyeken informatikai cégek vezetői, munkatársai találkoztak a diákokkal vagy éppen a tanulók látogathattak meg ilyen vállalkozásokat.

 

(Fotó: FreeDigitalPhotos.net)

Indul az üzemmérnök informatikus (bprof) képzés

Informatikus képzés újragondolva - kevesebb elmélet - több gyakorlat

 

2018. szeptemberében új képzés indul két egyetemen is. Az üzemmérnök informatikus (BProf) szakon az alapjaitól gondolták újra az informatikus képzést. Három év alatt gyakorlatias és piacképes tudásra tehetsz szert, és kiváló esélyekkel helyezkedhetsz el kiemelkedő fizetés mellett. Az új szakra január 30-tól február 15-ig lehet jelentkezni, kizárólag elektronikusan a felvi.hu-n.

Az élethosszig tartó tanulás az Y-generáció sikerének kulcsa

Az Y-generáció számára a minőségi idő, a presztízs, az azonnali siker, a közösségi élmény és a karizmatikus vezető egyaránt fontos munkahelyi motiváció. A Magyarországon több mint kétmillió fiatalt számláló korosztály a bérigényt nem a piaci átlagbérek, hanem a számukra ideális életszínvonal szerint határozza meg. A már zajló negyedik ipari forradalom révén számos szakma és pozíció szűnhet meg a következő évtizedekben, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) szakértője szerint emiatt hamarosan a megélhetés múlhat azon, hogy valaki képes-e akár 40 évesen visszaülni az iskolapadba.

Egyetemek a nemzetközi színtéren

A kinyíló világtól és a mobilitási lehetőségektől nem félni kell, hanem élni kell tudni velük – mondta Palkovics László oktatási államtitkár a Trendek és kihívások a felsőoktatás nemzetköziesítésében című konferencián. 

A logikus, algoritmikus gondolkodás fejlesztésével sokat tehetünk gyermekünk jövőjéért

A jövő tudománya egy táborban, avagy gyere, csináljunk robotot, tanuljunk programozni, hozzunk létre saját vállalkozást!

 

 

Számtalan kutatás és felmérés igazolja, hogy a felnövekvő generációnak, gyermekeinknek a jövő munkaerőpiacán már nem a lexikális tudásra lesz legnagyobb szüksége, hanem sokkal inkább olyan készségekre, kompetenciákra, mint az infokommunikációs technológiai készségek, a magas fokú együttműködés, alkalmazkodókészség, az interperszonális kommunikáció, a kritikai gondolkodás, illetve a komplex rendszerekben való gondolkodás, problémamegoldás.

Modern Pedagógus Konferencia az Európa Hajón

2018. április 18-án, szerdán, exkluzív helyszínen, az Európa Hajón tartja második konferenciáját a Neteducatio Modern Pedagógus címmel. A konferenciára várnak bármely korosztállyal foglalkozó pedagógust, egyetemi hallgatókat. A konferencia célja innovatív eszközöket és ötleteket adni a 21. század újfajta igényeire nyitó pedagógusok kezébe.

Játékos ismeretterjesztés – megérkezett a Da Vinci Kids App

Okoseszközökre fejlesztett alkalmazással jelentkezik a megújult Da Vinci Kids. A gyermekeknek szóló applikációk terén újdonságnak számít a Da Vinci Kids App – a csatorna TV műsorait leképező online videotár közel 3000 ismeretterjesztő kisfilmet tesz elérhetővé a játékos tanulás és tartalmas szórakozás érdekében, térítésmentesen letölthető formában.

Középiskolás Képzés a JÉG szervezésében

Középiskolásnak lenni jó. Bár néha unalmas. Iskolába járni jó. Bár néha unalmas. Előfordult már, hogy többre vágytál? Zavar, hogy középiskolásként keveset néznek ki belőled? Szeretnéd már most ismerni a bankok, a pénzügy és a vállalkozások világát? Megismerni az önéletrajzírás és a próba-állásinterjú rejtelmeit?

Az út önmagunkhoz saját gátjaink feloldásán keresztül vezet

A napunk feladatok és megoldandó kihívások sorozatából áll. Rohanunk reggel, sietünk délután, és fáradtan esünk ágyba este. Törekszünk a legjobbat adni a munkában és a magánéletünkben egyaránt. Egy dolog szorul háttérbe sokszor: Önmagunk. Vajon hogyan találhatjuk meg az utat a saját céljainkhoz, milyen technikákat sajátítsunk el a kiegyensúlyozott élethez? Hazánk legszínvonalasabb női karrierrendezvényén ezekhez kapunk kapaszkodókat.

Nők a munkaerőpiacon: előítéletek vannak, de a változás elindult

A nők munkaerőpiacon betöltött szerepe továbbra is központi kérdés a foglalkoztatással és a karrierépítéssel kapcsolatban. A Jobline Női Karriernap szervezőcsapatának friss kutatása az aktuális helyzetet és a női munkavállalók tapasztalatait vette górcső alá. A felmérésben több mint 2200, különböző életkorú, foglalkozású és családi állapotú nő vett részt. 

Sportlélektani eszközökkel (elsősorban) a belső sikerekért

Mitől lesz igazán hatékony a mentális felkészülés? Mi a siker, a kudarc, és mindezek elviselésének titka? Hogyan küzdjünk meg a versengés okozta nyomással? Hogyan hozhatjuk ki magunkból a legjobbat? Hogyan motiváljuk saját magunkat? Szülők, nevelési szakemberek, edzők, vállalkozók és iskolakezdők, figyelem: itt egy remek sportlélektani képzés – nemcsak sportolóknak!

Terápia és érzelmi nevelés a mesék és az alkotás ösvényein

Egy képzés, mely a művészetterápia három területét, a képzőművészet alkotó erejét, a meséket, mint archetipikus szimbolikus fejlődéstörténeteket és a szépirodalmat hívja segítségül a személyiségfejlesztéshez. Ismerd meg, hogyan hasznosíthatod a képzőművészetet, a meséket és az irodalmi alkotásokat az érzelmi nevelés és oktatás folyamán!

Kibetűzni a lélek titkait – Grafológusképzés mindenkinek

A Lukács Oktatási Központ szeptemberben induló, négy féléves képzésén megmutatkoznak az ákombákomok mélységei, a gyöngybetűk titkai. A grafológia tudományán és a papírra vetett gondolatokon keresztül alaposabban megismerhetjük az emberi személyiség rejtélyeit, saját magunkat és a hozzánk közel állókat egyaránt.

Táborválasztás tudatosan – a sport és digitális élménytáborok a legnépszerűbbek

Pénteken kitört az a bizonyos nagybetűs VAKÁCIÓ, sok szülő azonban még nem tervezte meg az egész nyári menetrendet, még gondolkodik a táborválasztáson, keresi a legjobb lehetőséget gyermeke számára. Arról, hogy milyen szolgáltatásokkal és adottságokkal rendelkezik egy ideális tábor, mást gondolnak a szülők és mást a gyerekek. Egyben azonban mindenki egyetért, legfontosabb a testi és a lelki biztonság. Ezután következik az élmény és az érték. Az elmúlt időszakban a sport-, valamint a digitális élményeket kínáló táborok bizonyultak a legnépszerűbbnek. De hogyan válasszunk?

Felvidékre utaznak a magyar múzeumok – avagy VR szemüveg, apródképző és telefonközpont a határon túl is

A 2017 márciusában indult Mozaik Múzeumtúra iskolai edukációs programsorozat 14 magyarországi állomást követően június 20-án ezúttal határon túlra, a szlovákiai Udvard községbe érkezik interaktív múzeumpedagógiai foglalkozásokkal. Az országos múzeumnépszerűsítő program célja, hogy élményszerű, látványos és tartalmas foglalkozásokon keresztül közelebb hozza a múzeumok világát a diákokhoz és a pedagógusokhoz egyaránt, ízelítőt adjon számukra abból a színes palettából, amely hazánk kulturális kincseit, örökségét és értékeit hordozza. A Mozaik Múzeumtúrához már több mint 300 hazai múzeum csatlakozott, az iskolai edukációs program pedig nagy sikerrel már közel 6000 gyerekhez jutott el az elmúlt 2 tanévben. 

VR szemüveg, 3D-s bélyeg, inuksuk építés – avagy játékos múzeumpedagógiai foglalkozások Gyereknapon

Május utolsó hétvégéjén a PlayKID – Minimax Gyereknap keretében sok fiatal ismerkedhet meg a múzeumok lenyűgöző titkaival és azzal a páratlan örökséggel, amelyet ápolnak.

Keresés

Hírlevél feliratkozás
Június 2018
H K Sz Cs P Szo V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1