Legyen a zenéé a főszerep! – múzeumpedagógiai edukációs program

A Mozaik Múzeumtúra iskolai edukációs programjának harmadik állomásán, a Lisznyai utcai Általános Iskolában ezúttal a Kodály-emlékévet állítja fókuszba. A világhírű, háromszoros Kossuth-díjas magyar zeneszerző, zenetudós, zeneoktató, népzenekutató, Kodály Zoltán halálának 50. évfordulójáról emlékezünk meg idén.

 

A Mozaik Múzeumtúra népszerű iskolai programja április 10-én a budapesti Lisznyai utcai Általános Iskolába érkezik, mely keretében a kecskeméti Leskowsky Hangszergyűjtemény utazó bemutatójával kalandozhatnak a gyerekek a különleges hangszerek világában.  Ezen keresztül megismerhetik más népek kultúráját, a hangok fizikáját és természetesen a magyar népzene érdekesebb hangkeltő eszközeit is kacagtató, interaktív formában. Az iskolai programban a Magyar Természettudományi Múzeum népszerű jégkorszaki bemutatója, a Mamutvadászat, valamint az emberi test felépítését bemutató Dr. Csont, illetve egy korabeli jelmeztár is a gyerekek múzeumpedagógiai edukálását szolgálja majd. Da Vinci Learning TV csatorna jóvoltából a gyerekek játékos – tudományos filmvetítéseken is részt vehetnek majd.

Hangszergyűjtemény

Tudod, hogy melyik a legérdekesebb hangú hangszer, vagy azt, hogy melyik a legfélelmetesebb? Szerinted mivel üzentek egymásnak a pásztorok az SMS előtti időkben és mivel csalogatják az álomvilág szellemeit az ausztrálok? Az ország legnagyobb hangszermúzeuma, a kecskeméti Leskowsky Hangszergyűjtemény a legizgalmasabb instrumentumokat mutatja be.

Magyar Természettudományi Múzeum

A Magyar Természettudományi Múzeum helyszínein megismerkedhetsz a jégkorszakban élt ismert és kevésbé ismert állatokkal.  Megtudhatod találkozhatott-e egymással az ősember és a gyapjas mamut. Miben különbözik egymástól a Neandervölgyi és a modern ember?

Nálunk kipróbálhatod magad Dr. Csontként is. Felismered-e a csontváz részeit? Mi mindent árulnak el a régészeti feltárásokból származó csontok? Ismerd meg a nemre, sérülésekre, betegségekre utaló jeleket, nyomokat.

Irodalmi szalon – Arany Jánosról másképp

Toldi, Walesi bárdok és a Családi kör sorait mind ismerjük, de vajon játszottatok-e már képregény formájában ezzel? Írtatok-e a kapcsos könyvbe rímeket?

A legügyesebb csapat nyereménye egy osztály számára szóló meghívás egy rendkívüli iskolaszínházi előadásra, április 22-re, a Momentán Társulat és a Balatoni József, Jocó bácsi főszereplésével a K11 Művészeti és Kulturális Központba.

A Mozaik Múzeumtúra iskolai programja összesen 8 általános iskolába látogat el, hogy megismertesse a diákokkal azokat az interaktív foglalkozásokat, játékokat, amelyekhez hasonlók várják a látogatókat a múzeumokban.

Részletek az esemény Facebook-oldalán.

 

DUE Tehetségkutató Diákmédia Pályázat 2017. – Meghosszabbított beadási határidő: március 31.

A DUE Médiahálózat, a diákújságíró egyesület 27. alkalommal kiírt Tehetségkutató Diákmédia Pályázatán bármelyik iskolatípus tanulói, szerkesztőségei indulhatnak. Pályázni kizárólag saját munkával lehet, a részvétel felső korhatára pedig 25 év. A pályaműveket a kategóriákon belül három korcsoportban értékelik: általános iskola, középiskola és felsőoktatás. A pályázatok beadási határidejét március 31-ig meghosszabbítottuk.

„A nyelvtanulás hozzájárul a minőségi és magas színvonalú felsőoktatáshoz”

Valódi fejlődési lehetőségeket és valódi előnyöket jelenthet az egyetemi felvételi során a kötelező nyelvvizsga bevezetése – többek között ez derül ki a Szent István Egyetem (SZIE) Zöld Út Nyelvvizsgaközpontja által végzett felmérésből. A SZIE elsősorban a középiskolások idegennyelv-tudását, nyelvtanulási szokásait térképezte fel, valamint a 2020-tól érvénybe lépő kormányrendelet felsőoktatásra gyakorolt várható hatására, a diákok ezzel kapcsolatos véleményére volt kíváncsi.

Nem csak egyetem, életérzés!

Már csak pár hét van vissza és még mindig tanácstalan vagy a továbbtanulással kapcsolatban? Kiválasztottad, hogy milyen szakon tanulnál, de nem tudod még, hogy melyik egyetemen? Gyere Pécsre, és tapasztald meg az igazi PTE életérzést!

Mozaik Múzeumtúra - ’56-os Múzeumtúra

Érdekel a történelem, az irodalom, a képzőművészetek? Vegyél részt az ’56-os Múzeumtúrán és megtudhatod, hogy milyen hatással volt az 1956-os forradalom a képzőművészetre, irodalomra, megismerheted a forradalom szimbólumait, helytörténeti eseményeit. Látogass meg legalább két kiállítást vagy vegyél részt két programunkon és szerezd meg a garantált ajándék könyvcsomagot és az egyedi ’56-os matricát!

Kerékpáros KRESZ pályával a gyermekeink balesetmentes közlekedéséért

Egyre több helyen hoznak létre KRESZ parkokat, ideiglenes KRESZ pályákat különböző rendezvényeken, mindezt azért, hogy a gyerekek játékos formában sajátítsák el a közlekedés alapszabályait, ezáltal pedig ösztönszerű képességükké válik a balesetmentes közlekedés. Az ilyen programoknak mindamellett, hogy sportértéke, ügyességi és koordinációs készségfejlesztő funkciója, komoly edukatív szándéka is van, kimutathatóan csökkenti a gyermekbalesetek számát. Mindeközben a gyerekek élményeket szereznek a kerékpáros KRESZ ügyességi pálya teljesítése közben és önfeledten, játékosan fejlődnek. Legutóbb a 15. kerületben a Kossuth Lajos Általános Iskola udvarán jártunk egy ilyen pályán, amit a Felelős Szülők Iskolája csapatával mi is kipróbáltunk. - olvasható a www.felelosszulokiskolaja.hu weboldalán.

 

Az Árpád Napokon is bemutatkozik a Mozaik Múzeumtúra

A Mozaik Múzeumtúra iskolai edukációs múzeumpedagógiai programsorozat 4. állomásának a több mint 100 éves múltra visszatekintő Óbudai Árpád Gimnázium ad otthont. A 7. és 8. osztályos diákok számára összeállított aktivitások, foglalkozások, vetélkedők az Árpád Napok napokhoz integrálva kerülnek lebonyolításra április 11-én 12:00-15:30 között.

Az út önmagunkhoz saját gátjaink feloldásán keresztül vezet

A napunk feladatok és megoldandó kihívások sorozatából áll. Rohanunk reggel, sietünk délután, és fáradtan esünk ágyba este. Törekszünk a legjobbat adni a munkában és a magánéletünkben egyaránt. Egy dolog szorul háttérbe sokszor: Önmagunk. Vajon hogyan találhatjuk meg az utat a saját céljainkhoz, milyen technikákat sajátítsunk el a kiegyensúlyozott élethez? Hazánk legszínvonalasabb női karrierrendezvényén ezekhez kapunk kapaszkodókat.

Nők a munkaerőpiacon: előítéletek vannak, de a változás elindult

A nők munkaerőpiacon betöltött szerepe továbbra is központi kérdés a foglalkoztatással és a karrierépítéssel kapcsolatban. A Jobline Női Karriernap szervezőcsapatának friss kutatása az aktuális helyzetet és a női munkavállalók tapasztalatait vette górcső alá. A felmérésben több mint 2200, különböző életkorú, foglalkozású és családi állapotú nő vett részt. 

Hamarosan új pályázati felhívások jelennek meg a tehetséggondozás területén

 

A Nemzeti Tehetségügyi Koordinációs Fórum hétfői ülésén egyhangúlag elfogadták a Nemzeti Tehetség Program keretében 2017-ben kiírásra kerülő pályázatok forrásfelosztásának és ütemezésének javaslatát. Ebben az évben a hazai költségvetési források keretében - a 2015. és 2016. évhez hasonlóan - ismét 2,8 milliárd forint áll rendelkezésre a Nemzeti Tehetség Program céljainak megvalósítására.

A magolás ideje lejárt – élmény kell a tanuláshoz!

Az oktatás célja nem az, hogy befejezett tudást adjon, hanem az, hogy szilárd alapot teremtsen a továbbhaladásra." – vallotta a méltán világhírű Öveges József professzor, aki messzeföldön híres volt gyakorlatorientált oktatási módszeréről. A XX. század oktatási forradalmára, Magyar Televízió 100 kérdés címû mûsorának fõszerkesztõje volt 135 alkalommal szerepelt nagysikerû sorozataival. Szórakoztatva mutatta be játékos, a jelenségek lényegének megértését segítõ kísérleteit, s a magyarázat közben maga is fellelkesült.
Hitt az élõ szó hatásában, a tanári magyarázat erejében. Mindig a közönség helyébe képzelete magát, csak azt mondta el, amit maga is szívesen hallott volna. Népszerûvé vált, a "fizika varázslójának" nevezték.

Elkezdődött a konduktív pedagógia 9. világkongresszusa

Megkezdődött  a konduktív pedagógia szakembereinek, szakmai szervezeteinek, valamint a rokon szakmákban dolgozó specialisták világtalálkozója Budapesten. A nemzetközi rendezvénynek már másodszor ad otthont a magyar főváros a Pető András Főiskola, a Nemzetközi Pető Társaság és a Pető András Alapítvány szervezésében.

Szakképzést támogató projekt indult

A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal szakképzést támogató projektet indított a végzettség nélküli iskolaelhagyók számának csökkentésére – közölte a projekt kedvezményezettje december 9-én az MTI-vel.

Sporttal a gyorsabb gondolkodásért, a jobb iskolai eredményekért – válasszunk sportágat gyermekünknek a sulikezdésre!

Jó ideje tudjuk, hogy kisgyermekkorban a mozgás fejlődése elválaszthatatlan és elengedhetetlen részét képezi a gondolkodásfejlesztésnek. Ahogyan pedig felnőnek a csemeték, megtanulnak járni, egyensúlyozni, óvodás kortól kezdve a különböző sportok által fejleszthetjük tovább mozgásos képességeiket, amik hozzásegítik őket az agyféltekék közötti gyorsabb átváltáshoz, a gyors idegpályák kialakításához, a gondolkodás gyorsaságának fejlesztéséhez. A gyermekünk életkorának és adottságainak megfelelő sportág kiválasztásával sokat tehetünk azért, hogy pici gyerek korától megszerettessük vele a mozgást, helyes mozgáskoordináció alakuljon ki, mentálisan is fejlődjön, valamint ezáltal az iskolában is jobb eredményt érjen el. Anyukák, Apukák, itt az ideje nézelődni és sportágat választani gyerkőcünknek a sulikezdésre!

A matek még soha nem volt ilyen izgi! Mutassuk meg gyermekeinknek is!

Gondolkoztatok már azon, hogyan képesek a repülőgépek a levegőben maradni, miközben minden más tárgy a gravitáció miatt lezuhan? Tudjátok, hogy miért vannak kis gödröcskék a golflabdán? Szerintetek mennyi idő lenne körbeautózni a Földet? Ezeknek a kérdéseknek a megválaszolásához bizony szükségünk van a matematikára, ami sok gyermeknek nem a kedvence. A következő cikkben szeretnénk Nektek megmutatni, mennyi területe van az életnek, ami a matematika segítsége nélkül nem működne, illetve ajánlunk is olyan ismeretterjesztő, játékos műsort a Da Vinci Learningen, amivel szinte biztos a siker, a gyermek pedig ezután csillogó szemekkel ostromolni fog majd minket az: „Anya/Apa, Te ezt tudtad?” kezdetű kérdésekkel.

Lehet, hogy néhány éven belül már ujjlenyomattal fizetünk. Ezt tudtátok?

Francis Galton kimutatta, hogy az ujjlenyomat jellegzetes mintázata minden személynél ugyanaz marad egész élete során. Azóta az ujjlenyomat-azonosítás a személyazonosság megállapításának legfontosabb eszköze lett mind a büntetés-végrehajtásban, mind a különböző biztonsági beléptető rendszerekben. Sok esetben nem is gondolunk bele, hogy ha megfogunk egy poharat, megérintünk egy ablakot vagy akár egy kilincset, az ott hagyott ujjlenyomatból egész személyiségünk megállapítható. Már nem csak a filmek teszik lehetővé számunkra az ujjlenyomat-olvasó készülék megismerését, hiszen az a hétköznapok valóságává vált. Ujjlenyomatot tartalmazó e-személyi és e-útlevél, az okoseszközeink kioldása PIN-kód helyett ujjlenyomat-olvasóval vagy éppen készpénzfelvétel, illetve bankkártyás fizetés biometrikus azonosítással. Ez már nem csak a jövő, hanem nagyon is a hétköznapok része.

Keresés

Hírlevél feliratkozás
Augusztus 2017
H K Sz Cs P Szo V
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3