Nem lehet politikai megkülönböztetés az iskolákban

Az oktatási jogok biztosa szerint sem tanulót, sem szülőt nem érhet hátrány politikai meggyőződése, annak jogszerű kinyilvánítása vagy az attól való tartózkodás miatt. Aáry Tamás Lajos február 24-én állásfoglalásában kiemelte: az oktatási jogok biztosaként számos jelzést kapott a közösségi portálon február 29-re szerveződő „Nem leszek suliban” néven indított megmozdulással összefüggésben. E jelzések szerint pedagógusok kérik arra a szülőket, hogy ne vigyék iskolába gyermekeiket, vagy ha mégis, akkor a gyermekek kockás ingben menjenek.

 

 

 

 

További jelzés, hogy az eseményre az iskolai faliújságon kell feliratkozni annak, aki jön és annak is, aki nem. Az oktatási jogok biztosa kiemelte: sem tanulót, sem szülőt nem érhet hátrány politikai meggyőződése, annak jogszerű kinyilvánítása vagy az attól való tartózkodás miatt. Ilyen jogsértő helyzetet idéz elő például, ha a faliújságon vagy az iskolában szokásos módon nyilvánosságra hozzák, hogy ki vesz részt és ki nem vesz részt a megmozduláson – fejtette ki.

 

A „Nem leszek suliban” kezdeményezés a pedagógusok iránti szolidaritás kifejezését szolgálja, és a Facebookon február 29-re hirdették meg, arra kérve a szülőket, hogy február 29-én ne engedjék a gyerekeiket iskolába.

 

Az oktatási jogok biztosa rámutatott: jogsértés lehet bármilyen listázás azokról, akik kockás ingben jelennek meg vagy azokról, akik nem. A tanuló és a szülő nem hozható olyan helyzetbe, amely politikai meggyőződésének feltárására vagy nézeteivel ellentétes cselekvésre készteti, vagy arra, hogy véleménye jogszerű kinyilvánításától tartózkodjon. Késztetésnek minősül az is, ha a tanuló vagy a szülő alappal tarthat attól, hogy hátrány éri azért, mert valamit tesz, vagy nem tesz.

 

A biztos arra kért minden fenntartót és intézményvezetőt, hogy a mindenki számára fontos demokratikus értékek érvényesülését biztosítsák az iskolákban. Aáry Tamás Lajos egyúttal jelezte: az alaptörvény szerint mindenkinek joga van a véleménynyilvánítás szabadságához. Ez a jog megilleti a pedagógust, a szülőt és a gyermeket egyaránt, gyakorlásának nincs életkori korlátja. Fontos eleme ennek az alkotmányos alapjognak, hogy önkéntesen gyakorolható. Az önkéntesség éppen az iskolában a leginkább védendő eleme e jognak, hiszen ez egy hierarchikus viszonyokra épülő közösség.

 

A köznevelési törvény mind az iskola, mind a tanár oldalán kötelezettségként fogalmazza meg, hogy tájékoztatása tárgyilagos és többoldalú legyen anélkül, hogy saját álláspontja elfogadására kényszerítené a gyermekeket – rögzítette.

 

 

(Forrás: MTI)

Tésztahidak kötötték össze az országok egyetemeit

Az Óbudai Egyetem az idén május 26-án hatodszor rendezte meg a RECCS Tésztahíd-építő Világbajnokságot, amelynek fővédnöke Tarlós István, Budapest főpolgármestere és Barsiné Pataky Etelka, a Magyar Mérnöki Kamara elnöke volt. Az eddigi tizenegy alkalommal született eredmények alapján nem szerénytelenség azt állítani: a RECCS a világ legszínvonalasabb tésztahíd-építő versenye.

Több millióra pályázhatnak a BGE hallgatói

Kiemelkedően sok, összesen 113 helyre jelentkezhetnek a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) hallgatói a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Kiválósági Ösztöndíjprogramjának keretében – hozták nyilvánosságra a program bejelentésekor.

Közgazdasági kiválósági ösztöndíjprogramot indít az MNB

Százhatvanmillió forintos közgazdasági kiválósági ösztöndíjprogramot indít a 2016/2017-es tanévben a Magyar Nemzeti Bank (MNB), a gazdaságtudományi területen tanuló hallgatók közül egy évben több mint ötszázan kaphatnak támogatást – közölték a jegybank május 24-ei, budapesti sajtótájékoztatóján.

Bizonyítottak a tehetségek

Átadták az idei országos középiskolai tanulmányi verseny (OKTV) díjait május 27-én Budapesten. Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár az ünnepségen kiemelte, évről évre nagy érdeklődés kíséri a versenyt, amelyen az idén az angol, a biológia és a matematika volt a legnépszerűbb tárgy, mindhárom olyan terület, amely a következő évek tehetséggondozásának a fókuszába kell, hogy kerüljön.

Pedagógusképzés és tartalomfejlesztés a porondon

 Négy területre: a pedagógusképzésre, a tartalomfejlesztésre, a fenntartói változásra, valamint az oktatási struktúra és infrastruktúra fejlesztésére koncentrál a Köznevelési Kerekasztal a közeljövőben – mondta Palkovics László oktatási államtitkár május 25-én este Győrben, a Keresztény Értelmiségiek Szövetsége (KÉSZ), a Magyar Polgári Együttműködés Egyesület és a Professzorok Battyhány Köre által kidolgozott Idők jelei című vitaanyagot bemutató konferencián.

Milliárdok jutnak az iskolák állami kezelésbe vételére

Ötvenöt milliárd forinttal emeli a költségvetés kiadásait, hogy jövőre minden közoktatási intézmény állami fenntartásba-kezelésbe kerül, de ha további forrásokra lesz szükség, a kormány azt is biztosítja – mondta el az M1 aktuális csatorna június 24-ei műsorában Palkovics László, az oktatásért felelős államtitkár.

Komoly dilemmákról vitáztak a diákok

Egy izgalmas szócsatának lehettünk tanúi a német nyelvű vitavetélkedő magyarországi döntőjében, melyen a négy legjobb magyarországi vitázó vett részt. „Beleegyezzen-e Magyarország a menekültek éves kvóta szerinti elosztásába, amennyiben az EU átvállalja a költségeket?” A négy legjobb magyar vitázónak erre a kérdésre 24 perce volt, ennyi idő alatt kellett meggyőzniük álláspontjukról a vitapartnereiket és a zsűrit.

Új fejezet a Szegedi Tudós Akadémia életében

A Nobel-díjas Bert Sakmann már a Szegedi Tudós Akadémia (SZTA) képzési igazgatójaként vett részt a Nobel-díjasok – Tehetséges Diákok Találkozóján Szegeden május 23-án. A világhírű kutató örömmel vállalta a közreműködést a nemzetközi szinten egyedülálló oktatási program kidolgozásában, de ellátogatott a rekordszámú gimnazista részvételével zajló laboratóriumi gyakorlatokra is, majd az SZTA másodéves hallgatóinak tudományos beszámolóit hallgatta meg.

Hogyan szerezzek munkát?

A kitartás és a személyes kapcsolatok számítanak

 

A frissdiplomások többsége álláshirdetésre való jelentkezés vagy személyes ismeretség útján jut be első munkahelyére. A harmadik leggyakoribb módja a munkahelyszerzésnek, amikor a volt hallgatót a korábbi szakmai gyakorlatos helye alkalmazza. A Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) végzős hallgatóinak majdnem fele rendelkezett főállású munkaviszonnyal a diploma megszerzése előtt, az abszolutórium megszerzését követő egy hónapon belül 38 százalék, három hónapon belül pedig 58 százalék talált magának munkát.

Czibere: a kormány a befogadó oktatásban hisz

A kormány az inkluzív, befogadó oktatásban hisz, célja az, hogy a hátrányos helyzetű gyermekek együtt tanuljanak a nem hátrányos helyzetűekkel – jelentette ki az Emberi Erőforrások Minisztériumának szociális ügyekért és társadalmi felzárkózásért felelős államtitkára az M1 aktuális csatorna május 25-ei reggeli műsorában.

Szabályozzák a diákmunkát

Megjelent a Magyar Közlönyben május 20-án a szövetkezetekről szóló törvény módosítása, amely az iskolaszövetkezetek működését és a diákok tanulás melletti jövedelem- és munkatapasztalat-szerzését szabályozza, azonban a diákok és szüleik számára fontos hangsúlyozni, hogy a törvény szeptember első napján lép hatályba, így a nyári diákmunkákat az új szabályozás semmilyen szempontból nem érinti.

Mi vár az iskolákra?

Jelenleg 55 milliárd forintot költenek az önkormányzatok az oktatási intézmények működtetésére – közölte május 20-ai online fogadóóráján Palkovics László, hangsúlyozva: az állam biztosítani fogja a fenntartáshoz és a működtetéshez szükséges forrásokat.

Tésztaépítés mesterfokon

Spagettiből hidat építeni? Játék ez, vagy tényleg komoly? Nos, a válasz egyértelmű: egy erős és szép híd megépítése – függetlenül attól, hogy milyen anyagból készül – komoly mérnöki feladat. Ezért az Óbudai Egyetem „RECCS 2016” névvel 2016. május 26-án tésztahídépítő világbajnokságot rendez.

Digitális tananyagként is elérhető az Ébresztő-óra

Minden elképzelést túlszárnyalt az UNICEF és a Telenor „Ébresztő-óra” nevű programja. A tervezett évi kétezer gyermek helyett ugyanis két év alatt több mint 10 ezer fiatal figyelmét sikerült felhívni alapvető jogaikra. A két szervezet folytatja együttműködését, következő állomásként bárki számára hozzáférhető, digitális változat is készül az Ébresztő-órából.

Taroltak a kísérletek!

Az összes feladat közül a kísérleteket végezték el a legjobb mutatókkal azok a középiskolások, akik részt vettek Magyarország első, teljes mértékben az interneten zajló kémiaversenyén. A nem sokkal az érettségi előtt befejeződött Laborkaland Online elnevezésű vetélkedő érdekes körképet ad a középiskolások kémiához fűződő viszonyáról.

Keresés

Hírlevél feliratkozás
Május 2016
H K Sz Cs P Szo V
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5