A digitális oktatás pszichológiáját kutatta a Telenor

„A gyerekek rájönnek, hogy az internet tanulásra is használható”

 

A Telenor digitális oktatási programja, a Hipersuli sikeresen zárta első teljes iskolai félévét. A kezdeményezésben részt vevő diákok, pedagógusok és szülők bevonásával hatástanulmány készül, amelynek eredményei felgyorsíthatják a digitális eszközök és módszerek széles körű bevezetését az oktatásba. Most az első körös eredményekről számolt be a Telenor.

 

 

 

 

A Telenor digitális oktatási programja, a Hipersuli 2015 májusában indult öt iskola 15 osztályában, 354 gyermek és 32 pedagógus bevonásával. A modellprojektet már a 2013/2014-es tanévben egy egyosztályos pilot előzte meg, így a szakértők a rendelkezésre álló tapasztalatokkal vághattak bele az ország különböző térségeiben élő gyermekek digitális oktatásának fejlesztésébe. A Hipersuli megvalósításában a Telenor oktatási célokra is alkalmas digitális eszközökkel – nagy kijelzős, billentyűzettel rendelkező táblagépek – és Hipernet hozzáféréssel látja el a szakmai alapon kiválasztott intézményeket, a részt vevő pedagógusok számára pedig együttműködő partnere, a Microsoft segítségével a megfelelő pedagógus-képzési programokat is biztosítja. A Hipersuli célja, hogy a pedagógusok mély szakmai bevonásával a digitális oktatás területén úttörő módon alkalmazza a technológiai eszközöket és feltárja a digitális oktatás gyors elterjesztésének kritériumait, a jövőben az oktatás bármely szereplője számára felhasználható tapasztalatokat gyűjtsön és osszon meg. A Telenor ennek érdekében a résztvevőkkel fókusz csoportos, kérdőíves és pszichológiai kutatást is folytat, melynek első féléves eredményei most napvilágot láttak.

 

 

Motiváltabb diákokra számítanak a pedagógusok

 

A Hipersuli programjában részt vevő tanárok nem csupán a gyerekek, hanem saját fejlődésük szempontjából is örülnek annak, hogy a projekt részesei lehetnek – állapította meg a Telenor kutatása, amely a Hipersulival kapcsolatos várakozásokat mérte fel. A diákok többsége izgatottan várta a táblagépes órákat: szerintük az eszköz használata izgalmassá, változatossá, játékossá teszi a tanórákat. A gyerekek szerint eredményeik is javulhatnak a digitális oktatás hatására, és megtanulják okosan használni az internetet is. A szülők is osztják gyerekeik optimizmusát, döntő többségük szerint jó hatással lesz a tanulmányokra a digitális eszközök használata.

 

 

 

 

Éjjel-nappal internet

 

A kutatás kitért a diákok internetezési szokásainak megismerésére is. A programban részt vevő 2.-10. osztályos diákok 26 százalékának valamelyik eszközén mindig be van kapcsolva a net, és további 14 százalékuk is napi 3-5 órát netezik. Az internetet a diákok háromnegyede használja játékra, és 76 százalékuk közösségi oldalon is regisztrált már. Legnépszerűbb a Facebook, 32 százalékuk pedig az Instagramon is megosztja fényképeit, videóit. A válaszadók csaknem harmada szeretné, ha nem maradna nyoma, miről chatel ismerőseivel, így a Snapchaten kommunikál. Legalább alkalmanként mindenki tanul is az internet segítségével, leggyakrabban információkat keresnek (82 százalék) egy-egy témáról, és a válaszadók negyede chaten is meg szokta kérdezni osztálytársait, ismerőseit egy-egy feladatról.

 

 

Tisztában vannak a veszélyekkel

 

A gyerekek tapasztalata szerint az internet használata inkább veszélyes, mint ártalmatlan. Közel 60 százalékukkal már előfordult, hogy kéretlen levelet kaptak, felnőtteknek szóló tartalomra bukkantak, megfenyegették vagy csúfolták őket a neten. Ugyanakkor a válaszadó szülők csaknem fele szerint még semmilyen negatív hatás nem érte gyermeküket netezés közben, vagyis valószínűsíthető, a gyerekek nem minden esetben számolnak be ezekről a támadásokról, vagy inkább kortársaikkal osztják meg az élményeket.

 

A Telenor a Hipersuli program keretében a biztonságos internetezésről is készített tananyagot, hogy segítse a gyerekeket a zaklatás, a negatív hatások elkerülésében. A diákok a felmérés szerint egész jól ismerik, hogy lehet megelőzni a bajt, 70-80 százalékuk hallott már az adatvédelemről, a biztonságos jelszavakról és a vírusvédelemről.

 

A Hipersuliba bevont iskolák és tantárgyak:

 

Eötvös József Általános Iskola, Ercsi: matematika, magyar nyelv és irodalom, környezetismeret, angol

 

Németh László Gimnázium és Általános Iskola, Hódmezővásárhely: magyar nyelv és irodalom, matematika, környezetismeret, természetismeret

 

Bálint Márton Általános Iskola és Középiskola, Törökbálint: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, kémia, fizika, földrajz, vizuális kultúra, angol, francia, német, informatika

 

Szent Imre Katolikus Általános Iskola, Zsombó: magyar nyelv és irodalom, matematika, természetismeret, történelem, angol és informatika.

 

Áldás utcai Általános Iskola, Budapest: magyar nyelv és irodalom, erkölcstan

Felsőoktatásról mindenkinek: országjáró túra felvételizőknek

Nehéz döntés előtt állnak a végzős diákok, február 15-ig nyújthatják be ugyanis jelentkezésüket az egyetemekre és a főiskolákra. Éppen ezért a következő napokban országjáró túrára indul a továbbtanuló diákokat segítő alternatív felvételi tájékoztató, a #felvételi 2017 – felsőoktatásról mindenkinek című kiadvány.

BME Szenátusa: egység, integritás és közös fellépés a GTK megtartásáért

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Szenátusa 2016. december 19-ei ülésén egyértelmű állást foglalt a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar (GTK) megtartása mellett, intézkedési tervet fogadott el és fenntartói támogatást kér az egyetem integritásának megőrzéséhez – közölte a BME az Edurpess.hu-val.

Mintegy 193 milliárdot fordítanak kollégiumfejlesztésekre

Mintegy 193 milliárd forintot fordítanak a következő években, 2023-ig kollégiumi fejlesztésekre, amelyek során új kollégiumokat is létesítenek – jelentette be az emberi erőforrások minisztere december 12-én. Balog Zoltán budapesti sajtótájékoztatóján elmondta, a kormány által elfogadott országos felsőoktatási kollégiumfejlesztési stratégia 123 kollégiumot és összesen 37 467 helyet érint.

Palkovics: vonzóbb lett a pedagógusi pálya

Az elmúlt években növekedett a tanárképzésbe jelentkezett és felvett hallgatók száma – mondta az oktatásért felelős államtitkár december 14-én reggel a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában. Palkovics László szerint ez többek között annak is köszönhető, hogy számos támogatást, ösztöndíjat adtak.

Aktualitások az oktatásban

Várhatóan januárban tárgyal a köznevelési kerekasztal a PISA-felmérés eredményeiről – mondta Palkovics László oktatásért felelős államtitkár december 13-ai budapesti sajtótájékoztatóján. Az államtitkár jelezte: jövőre folytatódik a pedagógusok béremelése, amivel 2017-re összességében 50 százalékos növekményt érnek el.

Több mint 100 iskolával gyarapodott az ökoiskolák száma

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) 2016-ban is kiírta az Ökoiskola és az Örökös Ökoiskola címpályázatokat, amelyre környezettudatos intézmények pályázhattak. Az ünnepélyes oklevélátadót 2016. december 10-én a budapesti Móricz Zsigmond Gimnáziumban rendezte meg az OFI.

Több informatikust képeznek

Rövid idő alatt 13 egyetem jelezte, hogy részt venne a januárban induló kormányzati programban, amelynek célja az informatikai végzettségűek számának növelése az oktatási intézmények és az informatikai vállalkozások együttműködésén keresztül – mondta Kara Ákos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM)infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára december 14-én az M1 aktuális csatornán.

Megállapodás a Dél-afrikai Köztársasággal

Magyar–dél-afrikai kétoldalú oktatási együttműködési megállapodást kötött Pretoriában Novák Katalin, az Emberi Erőforrások Minisztériumának család-, ifjúság- és nemzetközi ügyekért felelős államtitkára, és december 9-én Fokvárosban részt vett egy családügyi világkonferencián, amelyen hivatalosan bejelentették, hogy Magyarország rendezheti jövőre a Családok Világkongresszusát. Ezekről az államtitkár telefonon számolt be az MTI-nek.

Új munkavállalói képességekre van szükség

Túlzóak azok a félelmek, amelyek szerint a digitalizáció, valamint a robotika elterjedése kiváltja az emberi munkát, a tapasztalatok ugyanis világszerte azt mutatják, hogy a digitális átalakulás csupán másfajta munkavégzési lehetőséget teremt, új munkavállalói képességek elsajátítását teszi szükségességé – hangsúlyozta Deutsch Tamás, a Digitális jólét program miniszterelnöki biztosa december 8-án a Digitális oktatási napok című konferencián, Budapesten.

Elkezdődött a konduktív pedagógia 9. világkongresszusa

Megkezdődött  a konduktív pedagógia szakembereinek, szakmai szervezeteinek, valamint a rokon szakmákban dolgozó specialisták világtalálkozója Budapesten. A nemzetközi rendezvénynek már másodszor ad otthont a magyar főváros a Pető András Főiskola, a Nemzetközi Pető Társaság és a Pető András Alapítvány szervezésében.

Szakképzést támogató projekt indult

A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal szakképzést támogató projektet indított a végzettség nélküli iskolaelhagyók számának csökkentésére – közölte a projekt kedvezményezettje december 9-én az MTI-vel.

A szakképzésé a főszerep

A cégek 40 százaléka küzd az Európai Unióban a szakképzett munkaerő hiányával, és egyre erősebb a felismerés, hogy többet kell befektetni az oktatásba, korszerűsíteni kell az oktatás szerkezetét és tartalmát – mondta Navracsics Tibor, az Európai Bizottság (EB) oktatásért, kultúráért, ifjúságpolitikáért és sportügyért felelős tagja december 5-én az Európai szakképzési hét rendezvénysorozat budapesti nyitóeseményén.

Alakítsd Te a történelmet!

A diákok január 22-ig regisztrálhatnak az Országos Középiskolai Problémamegoldó Versenyre (OKPV). A 2017 első negyedévében megrendezendő, történelmi témákat feldolgozó stratégiai versenyt már negyedik alkalommal szervezi meg a Mathias Corvinus Collegium (MCC) és a Case Solvers csapata.

Erzsébet-karácsony az Operaházban

A diótörő című mesebalettot tekinthették meg az Operaházban december 9-én az első Erzsébet-karácsony résztvevői, az Erzsébet Táborokban megfordult gyerekek közül ezerkétszáz, az ország különböző járásaiból érkezett, 8-14 év közötti iskolás.

Reformáció kortárs szemmel

REFORMÁCIÓ – Kortárs szemmel címmel kreatív pályázatot hirdet a Reformáció Emlékbizottság, ahol a pályázók friss vizuális eszközökkel újragondolhatják a reformáció egy kiemelkedő eseményét, jelképét vagy alakját.

Keresés

Hírlevél feliratkozás
Január 2017
H K Sz Cs P Szo V
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5