A digitális oktatás pszichológiáját kutatta a Telenor

„A gyerekek rájönnek, hogy az internet tanulásra is használható”

 

A Telenor digitális oktatási programja, a Hipersuli sikeresen zárta első teljes iskolai félévét. A kezdeményezésben részt vevő diákok, pedagógusok és szülők bevonásával hatástanulmány készül, amelynek eredményei felgyorsíthatják a digitális eszközök és módszerek széles körű bevezetését az oktatásba. Most az első körös eredményekről számolt be a Telenor.

 

 

 

 

A Telenor digitális oktatási programja, a Hipersuli 2015 májusában indult öt iskola 15 osztályában, 354 gyermek és 32 pedagógus bevonásával. A modellprojektet már a 2013/2014-es tanévben egy egyosztályos pilot előzte meg, így a szakértők a rendelkezésre álló tapasztalatokkal vághattak bele az ország különböző térségeiben élő gyermekek digitális oktatásának fejlesztésébe. A Hipersuli megvalósításában a Telenor oktatási célokra is alkalmas digitális eszközökkel – nagy kijelzős, billentyűzettel rendelkező táblagépek – és Hipernet hozzáféréssel látja el a szakmai alapon kiválasztott intézményeket, a részt vevő pedagógusok számára pedig együttműködő partnere, a Microsoft segítségével a megfelelő pedagógus-képzési programokat is biztosítja. A Hipersuli célja, hogy a pedagógusok mély szakmai bevonásával a digitális oktatás területén úttörő módon alkalmazza a technológiai eszközöket és feltárja a digitális oktatás gyors elterjesztésének kritériumait, a jövőben az oktatás bármely szereplője számára felhasználható tapasztalatokat gyűjtsön és osszon meg. A Telenor ennek érdekében a résztvevőkkel fókusz csoportos, kérdőíves és pszichológiai kutatást is folytat, melynek első féléves eredményei most napvilágot láttak.

 

 

Motiváltabb diákokra számítanak a pedagógusok

 

A Hipersuli programjában részt vevő tanárok nem csupán a gyerekek, hanem saját fejlődésük szempontjából is örülnek annak, hogy a projekt részesei lehetnek – állapította meg a Telenor kutatása, amely a Hipersulival kapcsolatos várakozásokat mérte fel. A diákok többsége izgatottan várta a táblagépes órákat: szerintük az eszköz használata izgalmassá, változatossá, játékossá teszi a tanórákat. A gyerekek szerint eredményeik is javulhatnak a digitális oktatás hatására, és megtanulják okosan használni az internetet is. A szülők is osztják gyerekeik optimizmusát, döntő többségük szerint jó hatással lesz a tanulmányokra a digitális eszközök használata.

 

 

 

 

Éjjel-nappal internet

 

A kutatás kitért a diákok internetezési szokásainak megismerésére is. A programban részt vevő 2.-10. osztályos diákok 26 százalékának valamelyik eszközén mindig be van kapcsolva a net, és további 14 százalékuk is napi 3-5 órát netezik. Az internetet a diákok háromnegyede használja játékra, és 76 százalékuk közösségi oldalon is regisztrált már. Legnépszerűbb a Facebook, 32 százalékuk pedig az Instagramon is megosztja fényképeit, videóit. A válaszadók csaknem harmada szeretné, ha nem maradna nyoma, miről chatel ismerőseivel, így a Snapchaten kommunikál. Legalább alkalmanként mindenki tanul is az internet segítségével, leggyakrabban információkat keresnek (82 százalék) egy-egy témáról, és a válaszadók negyede chaten is meg szokta kérdezni osztálytársait, ismerőseit egy-egy feladatról.

 

 

Tisztában vannak a veszélyekkel

 

A gyerekek tapasztalata szerint az internet használata inkább veszélyes, mint ártalmatlan. Közel 60 százalékukkal már előfordult, hogy kéretlen levelet kaptak, felnőtteknek szóló tartalomra bukkantak, megfenyegették vagy csúfolták őket a neten. Ugyanakkor a válaszadó szülők csaknem fele szerint még semmilyen negatív hatás nem érte gyermeküket netezés közben, vagyis valószínűsíthető, a gyerekek nem minden esetben számolnak be ezekről a támadásokról, vagy inkább kortársaikkal osztják meg az élményeket.

 

A Telenor a Hipersuli program keretében a biztonságos internetezésről is készített tananyagot, hogy segítse a gyerekeket a zaklatás, a negatív hatások elkerülésében. A diákok a felmérés szerint egész jól ismerik, hogy lehet megelőzni a bajt, 70-80 százalékuk hallott már az adatvédelemről, a biztonságos jelszavakról és a vírusvédelemről.

 

A Hipersuliba bevont iskolák és tantárgyak:

 

Eötvös József Általános Iskola, Ercsi: matematika, magyar nyelv és irodalom, környezetismeret, angol

 

Németh László Gimnázium és Általános Iskola, Hódmezővásárhely: magyar nyelv és irodalom, matematika, környezetismeret, természetismeret

 

Bálint Márton Általános Iskola és Középiskola, Törökbálint: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, kémia, fizika, földrajz, vizuális kultúra, angol, francia, német, informatika

 

Szent Imre Katolikus Általános Iskola, Zsombó: magyar nyelv és irodalom, matematika, természetismeret, történelem, angol és informatika.

 

Áldás utcai Általános Iskola, Budapest: magyar nyelv és irodalom, erkölcstan

Több millióra pályázhatnak a BGE hallgatói

Kiemelkedően sok, összesen 113 helyre jelentkezhetnek a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) hallgatói a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Kiválósági Ösztöndíjprogramjának keretében – hozták nyilvánosságra a program bejelentésekor.

Közgazdasági kiválósági ösztöndíjprogramot indít az MNB

Százhatvanmillió forintos közgazdasági kiválósági ösztöndíjprogramot indít a 2016/2017-es tanévben a Magyar Nemzeti Bank (MNB), a gazdaságtudományi területen tanuló hallgatók közül egy évben több mint ötszázan kaphatnak támogatást – közölték a jegybank május 24-ei, budapesti sajtótájékoztatóján.

A tehetséggondozás szolgálatában

Ebben az évben ünnepli alapításának 20. évfordulóját a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) mellett működő Pro Progressio Alapítvány, amely tevékenységének középpontjába a tehetséggondozást és az innováció támogatását állította, hidat képezve a gazdasági élet szereplői és az egyetem között.

Pedagógusképzés és tartalomfejlesztés a porondon

 Négy területre: a pedagógusképzésre, a tartalomfejlesztésre, a fenntartói változásra, valamint az oktatási struktúra és infrastruktúra fejlesztésére koncentrál a Köznevelési Kerekasztal a közeljövőben – mondta Palkovics László oktatási államtitkár május 25-én este Győrben, a Keresztény Értelmiségiek Szövetsége (KÉSZ), a Magyar Polgári Együttműködés Egyesület és a Professzorok Battyhány Köre által kidolgozott Idők jelei című vitaanyagot bemutató konferencián.

Milliárdok jutnak az iskolák állami kezelésbe vételére

Ötvenöt milliárd forinttal emeli a költségvetés kiadásait, hogy jövőre minden közoktatási intézmény állami fenntartásba-kezelésbe kerül, de ha további forrásokra lesz szükség, a kormány azt is biztosítja – mondta el az M1 aktuális csatorna június 24-ei műsorában Palkovics László, az oktatásért felelős államtitkár.

Országos kompetenciamérés lesz az iskolákban

Országos kompetenciamérést tartanak május 25-én az ország szinte összes iskolájában, több mint 266 ezer diák részvételével – közölte az Oktatási Hivatal. Összesen 2636 iskola 3586 telephelyén a 6., a 8. és a 10. évfolyam diákjai – a szokásos tanítás helyett – az országos mérés feladatlapjait írják meg.

Hogyan szerezzek munkát?

A kitartás és a személyes kapcsolatok számítanak

 

A frissdiplomások többsége álláshirdetésre való jelentkezés vagy személyes ismeretség útján jut be első munkahelyére. A harmadik leggyakoribb módja a munkahelyszerzésnek, amikor a volt hallgatót a korábbi szakmai gyakorlatos helye alkalmazza. A Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) végzős hallgatóinak majdnem fele rendelkezett főállású munkaviszonnyal a diploma megszerzése előtt, az abszolutórium megszerzését követő egy hónapon belül 38 százalék, három hónapon belül pedig 58 százalék talált magának munkát.

Új kuratóriumi elnök az alapítvány élén (X)

Új kuratóriumi elnök a Szinergia Gazdasági Oktatást Támogató Alapítvány élén – Naderi Zsuzsanna korábbi elnök mandátumát 2016. április 1-jei hatállyal visszavonták. Másfél éve húzódó jogi vita után hívta vissza tisztségéből korábbi kuratóriumi elnökét a Szinergia Gazdasági Oktatást Támogató Alapítvány alapítója.

Magyar siker az Intel ISEF-en

Különdíjban részesült Bálint Karola ShopMap című projektje az Intel által támogatott 2016-as Nemzetközi Tudományos és Innovációs Versenyen (ISEF), az elismeréseket május 13-án adták át az Arizona állambeli Phoenixben.

Czibere: a kormány a befogadó oktatásban hisz

A kormány az inkluzív, befogadó oktatásban hisz, célja az, hogy a hátrányos helyzetű gyermekek együtt tanuljanak a nem hátrányos helyzetűekkel – jelentette ki az Emberi Erőforrások Minisztériumának szociális ügyekért és társadalmi felzárkózásért felelős államtitkára az M1 aktuális csatorna május 25-ei reggeli műsorában.

Szabályozzák a diákmunkát

Megjelent a Magyar Közlönyben május 20-án a szövetkezetekről szóló törvény módosítása, amely az iskolaszövetkezetek működését és a diákok tanulás melletti jövedelem- és munkatapasztalat-szerzését szabályozza, azonban a diákok és szüleik számára fontos hangsúlyozni, hogy a törvény szeptember első napján lép hatályba, így a nyári diákmunkákat az új szabályozás semmilyen szempontból nem érinti.

Mi vár az iskolákra?

Jelenleg 55 milliárd forintot költenek az önkormányzatok az oktatási intézmények működtetésére – közölte május 20-ai online fogadóóráján Palkovics László, hangsúlyozva: az állam biztosítani fogja a fenntartáshoz és a működtetéshez szükséges forrásokat.

Tésztaépítés mesterfokon

Spagettiből hidat építeni? Játék ez, vagy tényleg komoly? Nos, a válasz egyértelmű: egy erős és szép híd megépítése – függetlenül attól, hogy milyen anyagból készül – komoly mérnöki feladat. Ezért az Óbudai Egyetem „RECCS 2016” névvel 2016. május 26-án tésztahídépítő világbajnokságot rendez.

Digitális tananyagként is elérhető az Ébresztő-óra

Minden elképzelést túlszárnyalt az UNICEF és a Telenor „Ébresztő-óra” nevű programja. A tervezett évi kétezer gyermek helyett ugyanis két év alatt több mint 10 ezer fiatal figyelmét sikerült felhívni alapvető jogaikra. A két szervezet folytatja együttműködését, következő állomásként bárki számára hozzáférhető, digitális változat is készül az Ébresztő-órából.

Taroltak a kísérletek!

Az összes feladat közül a kísérleteket végezték el a legjobb mutatókkal azok a középiskolások, akik részt vettek Magyarország első, teljes mértékben az interneten zajló kémiaversenyén. A nem sokkal az érettségi előtt befejeződött Laborkaland Online elnevezésű vetélkedő érdekes körképet ad a középiskolások kémiához fűződő viszonyáról.

Keresés

Hírlevél feliratkozás
Május 2016
H K Sz Cs P Szo V
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5