Módosították a tanfelügyeletet és az önértékelést

Az Oktatási Hivatal közzétette honlapján a miniszteri döntés alapján egyszerűsített és csökkentett adminisztrációt tartalmazó, 2016. évi tanfelügyeletet és önértékelési feladatokat is szabályozó, módosított Tanfelügyeleti és Önértékelési Kézikönyveket.

 

 

 

 

A pedagógiai-szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet) és az intézményi, vezetői és pedagógus önértékelés feladata és célja, hogy a pedagógusok, az intézményvezetők, valamint az intézmények értékelésén keresztül támogassa a nevelési-oktatási intézmények szakmai fejlődését.

 

Az Oktatási Hivatal a tanfelügyeleti és önértékelési rendszer bevezetésének a tapasztalataira építve, a Köznevelésért Felelős Államtitkárságnak iránymutatásai alapján, együttműködve a Nemzeti Pedagógus Kar és a köznevelési ágazat szakmai szervezeteivel javaslatot tett az intézményi önértékelési és tanfelügyeleti rendszer egyszerűsítésére, az érintett szereplők adminisztrációs terheinek csökkentésére. A tanfelügyeleti látogatásokkal és a pedagógusok önértékelési feladataival járó terhek felülvizsgálatát és a szakmai egyeztetéseket követően az oktatásért felelős miniszter döntött a tanfelügyeleti és önértékelési eljárások módosításáról, amelyek már a 2016. évi önértékelések és tanfelügyeleti eljárásokban alkalmazásra kerülnek, ezzel is támogatva az egyszerűbb eljárásrend alkalmazását és az adminisztrációs terhek csökkentését.

 

 

Mi változott?

 

A korábbi eljárásrendi szabályokhoz képest változás, hogy a pedagógusok önértékelését nem két, hanem ötévente kell majd elvégezni. A pedagógus önértékelésekor az érintett pedagógus végzi az önértékelést, amelyhez információt adnak a munkatársai által kitöltött kérdőívek, amelyekből az eddigiekhez képest már elegendő lesz akár kettő, az intézményvezető és az érintett pedagógus által kiválasztott egy-egy pedagógus felkérése is. A pedagógus és vezető önértékelésekor főszabály szerint nem lesz szülői, a középfokú intézmény, kollégium tekintetében pedig tanulói kérdőív. Ez alól kivétel lehet az, amikor a köznevelési intézmény szülői vagy diákszervezete kifejezetten igényli és kezdeményezi a pedagógusok esetében a kérdőívek kitöltését.

 

Az eddigiekben a pedagógus és a vezető önértékelésének hangsúlyos eleme volt az önértékelt kollégával való interjú elkészítése. Változás, hogy az interjú kérdéseinek feltételére csak abban az esetben van szükség, amennyiben azok új információval szolgálhatnak a pedagógusról.

 

A fenti változások mellett néhány esetben módosultak, egyszerűsödtek az önértékelés szülői, vezetői kérdőívei, amelyeket az Önértékelési Kézikönyvek mellékletében találhatnak meg a pedagógusok.

 

Csökkennek az eljárásokban résztvevő mesterpedagógus szakértők adminisztrációs terhei is. A 2016. évi tanfelügyeleti látogatások során a szakértőknek nem kell majd elkészíteniük és feltölteniük az Oktatási Hivatal által működtetett informatikai felületre a tanfelügyeleti látogatás ütemezését és tartalmát összefoglaló forgatókönyvet, valamint a tanfelügyelet részletes eredményének rögzítésére szolgáló adatgyűjtő lapot (korábban jegyzőkönyvet). Ezek helyett az informatikai felületre a szakértőknek egy rövid (1-2 oldalas), egyszerű jegyzőkönyvet kell majd csak feltölteniük, így a látogatás napja kevésbé lesz feszített, az adminisztráció mennyisége csökken, több idő marad a lényegi, szakmai kérdésekre. Ezen kívül a pedagógussal és a vezetővel történő interjú-kérdések számát a szakértő csökkentheti, kiegészítheti attól függően, hogy melyik értékelendő területről van még szüksége további információra.

 

A módosítások átvezetését az Oktatási Hivatal az Önértékelési és a Tanfelügyeleti kézikönyvekben elvégezte, a módosított kézikönyvek az Oktatási Hivatal honlapján hozzáférhetőek.

 

Tanfelügyeleti kézikönyvek (módosított, harmadik kiadás)

 

Önértékelési kézikönyvek (módosított, második kiadás)

 

Arról, hogy a 2016. évben mely minősítésekhez kapcsolódóan nem történik meg a pedagógiai-szakmai ellenőrzés, az intézményvezetők részletes tájékoztatást kapnak az Oktatási Hivataltól.

 

A fenti változásokról az érintett köznevelési intézményeket, a tanfelügyeleti tervből törölt pedagógusokat és a szakértőket az Oktatási Hivatal elektronikus levélben értesítette. Az Oktatási Hivatal által működtetett önértékelési, tanfelügyeleti elektronikus felületek módosítása folyamatban van, hamarosan értesítjük az intézményeket a fentiek szerint módosított elektronikus felületek megnyitásáról.

DUE Tehetségkutató Diákmédia Pályázat 2017. – Meghosszabbított beadási határidő: március 31.

A DUE Médiahálózat, a diákújságíró egyesület 27. alkalommal kiírt Tehetségkutató Diákmédia Pályázatán bármelyik iskolatípus tanulói, szerkesztőségei indulhatnak. Pályázni kizárólag saját munkával lehet, a részvétel felső korhatára pedig 25 év. A pályaműveket a kategóriákon belül három korcsoportban értékelik: általános iskola, középiskola és felsőoktatás. A pályázatok beadási határidejét március 31-ig meghosszabbítottuk.

„A nyelvtanulás hozzájárul a minőségi és magas színvonalú felsőoktatáshoz”

Valódi fejlődési lehetőségeket és valódi előnyöket jelenthet az egyetemi felvételi során a kötelező nyelvvizsga bevezetése – többek között ez derül ki a Szent István Egyetem (SZIE) Zöld Út Nyelvvizsgaközpontja által végzett felmérésből. A SZIE elsősorban a középiskolások idegennyelv-tudását, nyelvtanulási szokásait térképezte fel, valamint a 2020-tól érvénybe lépő kormányrendelet felsőoktatásra gyakorolt várható hatására, a diákok ezzel kapcsolatos véleményére volt kíváncsi.

Nem csak egyetem, életérzés!

Már csak pár hét van vissza és még mindig tanácstalan vagy a továbbtanulással kapcsolatban? Kiválasztottad, hogy milyen szakon tanulnál, de nem tudod még, hogy melyik egyetemen? Gyere Pécsre, és tapasztald meg az igazi PTE életérzést!

Új attitűdök, élmény alapú oktatás és érzelmi odafordulás - értékes üzeneteket fogalmazott meg a Modern Pedagógus Konferencia

Több mint 200 intézményvezető, óvodapedagógus, tanító és tanár vett részt a Neteducatio Kft. március 22-i Modern Pedagógus Konferenciáján a Larus Rendezvényközpontban. A megnyitón, Balatoni József, a népszerű bloggoló történelem tanár – alias Jocó bácsi – az élményszerű oktatás fontosságát hangsúlyozta. „Egy kártyapakli is kiválóan alkalmas több tucat játék elkészítéséhez, ha értelmet adunk a király és az alsó fogalmaknak. Merjünk új, saját ötleteket vinni az oktatásba, ehhez nem feltétlenül pénz kérdése. „

Legyen élmény a tanulás! – Edukációs Expo

Arcok, attitűdök, alternatívák teljességre törekvőknek

„Mindannyian mások vagyunk, bár egyben-másban hasonlítunk” – a régi sláger sorai az oktatás-nevelés világára értve is igazak: ahány pedagógus, ahány gyermek és szituáció, annyiféle módszertan és hozzáállás. Hogy a nevelési szakemberek a sokféleségben mégis kapaszkodóra leljenek és saját látószögüket, eszköztárukat is bővíthessék, és a tanórák, foglalkozások igazi kalandot jelentsenek tanár és diák számára egyaránt, a Felelős Szülők Iskolája edukációs expót rendez Legyen élmény a tanulás! címmel április 1-jén az Óbudai Csodák Palotájában. Az eseményre szóló belépővel a pedagógusok ingyenesen megtekinthetnek egy interaktív kiállítást (Illúzió, Születés, Newton) vagy science-show-t is.

Vállalkozói gondolkodásra készítik fel a magyar középiskolásokat

A Szilícium-völgyben szerezhetnek tapasztalatot a legtehetségesebb diákok

Stratégiai partnerségre lépett a uSchool oktatási program és a Magyarországi Brit Kereskedelmi Kamara. Az együttműködés keretében megvalósuló vállalkozói klubok lehetőséget adnak a középiskolás diákoknak, hogy megismerjék, miként tudnak eljuttatni egy ötletet a megvalósításig. Az üzleti gondolkodásra felkészítő uSchool az idén további iskolákat és tanulókat von be a programba.

Hamarosan új pályázati felhívások jelennek meg a tehetséggondozás területén

 

A Nemzeti Tehetségügyi Koordinációs Fórum hétfői ülésén egyhangúlag elfogadták a Nemzeti Tehetség Program keretében 2017-ben kiírásra kerülő pályázatok forrásfelosztásának és ütemezésének javaslatát. Ebben az évben a hazai költségvetési források keretében - a 2015. és 2016. évhez hasonlóan - ismét 2,8 milliárd forint áll rendelkezésre a Nemzeti Tehetség Program céljainak megvalósítására.

Folytatódik a „Kapcsolódj be a közvetítésbe!” ösztöndíjprogram!

Folytatódik a ”Kapcsolódj be a közvetítésbe!” című, egy éves szakmai gyakorlatra szóló ösztöndíjprogram, melyet Balog Zoltán, az emberi erőforrások miniszterének kezdeményezésére az MTVA és a Nemzeti Kulturális Alap indított el hátrányos helyzetű, elsősorban roma fiatalok számára. Az előző évben meghirdetett szakmai gyakorlat sikeresen zárult, az MTVA kötelékében két fiatal tehetség folytatja pályafutását.

Letették az esküt a 28. Almati téli Universiádéra induló magyar csapat tagjai

A Magyar Sport Házában ünnepélyes keretek között tettek esküt a 28. Téli Universiádéra csütörtökön, január 26-án induló magyar sportolók. Az eskütételen Prof. Dr. Kiss Ádám a MEFS elnöke és Dr. Székely Mózes a MEFS főtitkára is részt vett.

A magolás ideje lejárt – élmény kell a tanuláshoz!

Az oktatás célja nem az, hogy befejezett tudást adjon, hanem az, hogy szilárd alapot teremtsen a továbbhaladásra." – vallotta a méltán világhírű Öveges József professzor, aki messzeföldön híres volt gyakorlatorientált oktatási módszeréről. A XX. század oktatási forradalmára, Magyar Televízió 100 kérdés címû mûsorának fõszerkesztõje volt 135 alkalommal szerepelt nagysikerû sorozataival. Szórakoztatva mutatta be játékos, a jelenségek lényegének megértését segítõ kísérleteit, s a magyarázat közben maga is fellelkesült.
Hitt az élõ szó hatásában, a tanári magyarázat erejében. Mindig a közönség helyébe képzelete magát, csak azt mondta el, amit maga is szívesen hallott volna. Népszerûvé vált, a "fizika varázslójának" nevezték.

Elkezdődött a konduktív pedagógia 9. világkongresszusa

Megkezdődött  a konduktív pedagógia szakembereinek, szakmai szervezeteinek, valamint a rokon szakmákban dolgozó specialisták világtalálkozója Budapesten. A nemzetközi rendezvénynek már másodszor ad otthont a magyar főváros a Pető András Főiskola, a Nemzetközi Pető Társaság és a Pető András Alapítvány szervezésében.

Szakképzést támogató projekt indult

A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal szakképzést támogató projektet indított a végzettség nélküli iskolaelhagyók számának csökkentésére – közölte a projekt kedvezményezettje december 9-én az MTI-vel.

Víz, víz tiszta víz, de meddig? Érdekes filmek, kísérletek a víz világnapjára

Minden iskolában festenek, alkotnak, rajzolnak vagy épp egy egész tematikus hetet tartanak a Víz világnapja alkalmából. A kisgyerekek már mint a ABC-t úgy fújják kívülről a vízzel kapcsolatos meghatározó számokat: a testünk tömegének több mint fele víz, a Föld több mint 2/3-át víz borítja….de meddig? Természeti kincseink megóvása napjainkra létkérdéssé vált, hisz ökológiai lábnyomunk sajnos egyre nagyobb ezzel pusztítva a Földet és kincseit. A víz világnapja arra hívja fel a figyelmet, amit legtöbbször magától értetődőnek veszünk: a vízre.

Happy Birthday Galileo Galilei ! - Nélküle mit sem tudnánk a naprendszerről…


Toszkánában született neves tudós, Galileo Galilei, ha ma is élne, február 15-én lenne 453 éves. Ez a hatalmas olasz elme csillagász, fizikus, matematikus, filozófus és feltaláló is volt egyben. Saját maga által épített teleszkóppal fedezte fel a Jupiter négy holdját, és először mondta ki, hogy a Föld kering a Nap körül. Ő fedezte fel a Szaturnuszt is. Mérések, kutatások, információk az ismeretlenről - Tudj meg többet Galileoról, felfedezéseiről és elméleteiről a Da Vinci Learningen!

Versünnep fesztivál 2017

 

 Arany János születésének 200. és halálának 135. évfordulója, Ady Endre születésének 140. évfordulója, Kassák Lajos születésének 130. és halálának 50. évfordulója, tiszteletére, a Versünnep Alapítvány meghirdeti a  VERSÜNNEP 2017 Fesztivált.

Keresés

Hírlevél feliratkozás
Március 2017
H K Sz Cs P Szo V
27 28 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2