Módosították a tanfelügyeletet és az önértékelést

Az Oktatási Hivatal közzétette honlapján a miniszteri döntés alapján egyszerűsített és csökkentett adminisztrációt tartalmazó, 2016. évi tanfelügyeletet és önértékelési feladatokat is szabályozó, módosított Tanfelügyeleti és Önértékelési Kézikönyveket.

 

 

 

 

A pedagógiai-szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet) és az intézményi, vezetői és pedagógus önértékelés feladata és célja, hogy a pedagógusok, az intézményvezetők, valamint az intézmények értékelésén keresztül támogassa a nevelési-oktatási intézmények szakmai fejlődését.

 

Az Oktatási Hivatal a tanfelügyeleti és önértékelési rendszer bevezetésének a tapasztalataira építve, a Köznevelésért Felelős Államtitkárságnak iránymutatásai alapján, együttműködve a Nemzeti Pedagógus Kar és a köznevelési ágazat szakmai szervezeteivel javaslatot tett az intézményi önértékelési és tanfelügyeleti rendszer egyszerűsítésére, az érintett szereplők adminisztrációs terheinek csökkentésére. A tanfelügyeleti látogatásokkal és a pedagógusok önértékelési feladataival járó terhek felülvizsgálatát és a szakmai egyeztetéseket követően az oktatásért felelős miniszter döntött a tanfelügyeleti és önértékelési eljárások módosításáról, amelyek már a 2016. évi önértékelések és tanfelügyeleti eljárásokban alkalmazásra kerülnek, ezzel is támogatva az egyszerűbb eljárásrend alkalmazását és az adminisztrációs terhek csökkentését.

 

 

Mi változott?

 

A korábbi eljárásrendi szabályokhoz képest változás, hogy a pedagógusok önértékelését nem két, hanem ötévente kell majd elvégezni. A pedagógus önértékelésekor az érintett pedagógus végzi az önértékelést, amelyhez információt adnak a munkatársai által kitöltött kérdőívek, amelyekből az eddigiekhez képest már elegendő lesz akár kettő, az intézményvezető és az érintett pedagógus által kiválasztott egy-egy pedagógus felkérése is. A pedagógus és vezető önértékelésekor főszabály szerint nem lesz szülői, a középfokú intézmény, kollégium tekintetében pedig tanulói kérdőív. Ez alól kivétel lehet az, amikor a köznevelési intézmény szülői vagy diákszervezete kifejezetten igényli és kezdeményezi a pedagógusok esetében a kérdőívek kitöltését.

 

Az eddigiekben a pedagógus és a vezető önértékelésének hangsúlyos eleme volt az önértékelt kollégával való interjú elkészítése. Változás, hogy az interjú kérdéseinek feltételére csak abban az esetben van szükség, amennyiben azok új információval szolgálhatnak a pedagógusról.

 

A fenti változások mellett néhány esetben módosultak, egyszerűsödtek az önértékelés szülői, vezetői kérdőívei, amelyeket az Önértékelési Kézikönyvek mellékletében találhatnak meg a pedagógusok.

 

Csökkennek az eljárásokban résztvevő mesterpedagógus szakértők adminisztrációs terhei is. A 2016. évi tanfelügyeleti látogatások során a szakértőknek nem kell majd elkészíteniük és feltölteniük az Oktatási Hivatal által működtetett informatikai felületre a tanfelügyeleti látogatás ütemezését és tartalmát összefoglaló forgatókönyvet, valamint a tanfelügyelet részletes eredményének rögzítésére szolgáló adatgyűjtő lapot (korábban jegyzőkönyvet). Ezek helyett az informatikai felületre a szakértőknek egy rövid (1-2 oldalas), egyszerű jegyzőkönyvet kell majd csak feltölteniük, így a látogatás napja kevésbé lesz feszített, az adminisztráció mennyisége csökken, több idő marad a lényegi, szakmai kérdésekre. Ezen kívül a pedagógussal és a vezetővel történő interjú-kérdések számát a szakértő csökkentheti, kiegészítheti attól függően, hogy melyik értékelendő területről van még szüksége további információra.

 

A módosítások átvezetését az Oktatási Hivatal az Önértékelési és a Tanfelügyeleti kézikönyvekben elvégezte, a módosított kézikönyvek az Oktatási Hivatal honlapján hozzáférhetőek.

 

Tanfelügyeleti kézikönyvek (módosított, harmadik kiadás)

 

Önértékelési kézikönyvek (módosított, második kiadás)

 

Arról, hogy a 2016. évben mely minősítésekhez kapcsolódóan nem történik meg a pedagógiai-szakmai ellenőrzés, az intézményvezetők részletes tájékoztatást kapnak az Oktatási Hivataltól.

 

A fenti változásokról az érintett köznevelési intézményeket, a tanfelügyeleti tervből törölt pedagógusokat és a szakértőket az Oktatási Hivatal elektronikus levélben értesítette. Az Oktatási Hivatal által működtetett önértékelési, tanfelügyeleti elektronikus felületek módosítása folyamatban van, hamarosan értesítjük az intézményeket a fentiek szerint módosított elektronikus felületek megnyitásáról.

Kezdeményezik a BME GTK ELTE-hez való csatlakozását

Az EMMI Oktatásért Felelős Államtitkársága a Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetemen hónapok óta fennálló, sajtónyilvánosságot is kapott konfliktusos helyzettel kapcsolatban kezdeményezi, hogy a BME Gazdaság- és Társadalomtudományi Kara 2017. augusztus 1-jétől az ELTE részeként működjön tovább.

Jövőre is folytatódik az oktatói bérek emelése

Jövőre is folytatódik az oktatói bérek emelése: az idén januári 15 százalék után 2017 januárjában további öt százalékkal nőnek a keresetek a felsőoktatásban – mondta Palkovics László oktatásért felelős államtitkár december 1-én.

A felsőoktatás fontos feladata, hogy nemzetközivé váljon

A magyar felsőoktatás egyik legfontosabb feladata, hogy nemzetközivé váljon, ezt pedig csak az oktatók segítségével érheti el – mondta az oktatásért felelős államtitkár a rektori, valamint az egyetemi és főiskolai tanári kinevezések átadásakor, november 25-én Budapesten.

Még lehet jelentkezni a felvételi vizsgákra

Azoknak az általános iskolai tanulóknak, akik központi írásbeli vizsgát szeretnének tenni, 2016. december 9-éig, péntekig kell jelentkezniük abba a középiskolába, ahol a vizsgát le kívánják tenni.

IKT-eszközökkel a tanórák színesítéséért

Jelenleg 240, gyakorló tanárok által feltöltött, kreatív és innovatív módszertani anyag található a Digitális Módszertárban. Ennek célja, hogy támogassa a pedagógusok szakmai fejlődését, valamint hogy a tanárokat jó példák bemutatására, az egymástól való tanulásra és tudásmegosztásra ösztönözze. A 2016-ban beérkezett módszertani ötletek legjobbjait Digitális Pedagógus Díjjal jutalmazta a Tempus Közalapítvány. A díjakat november 26-án adták át a Digitális pedagógus konferencián.

Ők Rátz Tanár Úr mai utódai

A kiemelkedő tanáregyéniségeket díjazták

 

Ismét kilenc tanár vehette át a mai napon a másfél millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat, amely a hazai természettudományos oktatás és egyben a közoktatás egyik legrangosabb elismerésévé vált az elmúlt években.

Ismét Nobel-díjassal találkoztak a fiatal szegedi kutatók

Idén a Szent-Györgyi Talentum Díj helyett Szent-Györgyi Emléklapot adtak át a legjelentősebb szegedi felfedezésért. Újra a tehetséggondozásé volt a főszerep Szegeden: óriási érdeklődés mellett már nyolcadik alkalommal rendezték meg november 25-én a Nobel-díjasok és Tehetséges Diákok Találkozóját a városban.

Az egyetem napját ünnepelték

Idén hetedik alkalommal ünnepelte meg november 21-én az Óbudai Egyetem megalakulásának tiszteletére az Egyetem Napját, s ezen a napon lépett hivatalba az intézmény új kancellárja, Szigeti Ádám.

Elérhetők az iskolák felvételi tájékoztatói

Az Oktatási Hivatal (OH) nyilvánosságra hozta a központi írásbeli felvételi vizsgát hirdető középiskolai feladatellátási helyek listáját, valamint azt az elektronikus keresőfelületet, amelyen a tanulók és szüleik a középfokú intézmények felvételi tájékoztatói és meghirdetett tanulmányi területeik között tallózhatnak.

Langerné: fontos a tanodák rendszerbe illesztése

Nagyon fontos a tanodák hosszú távú finanszírozásának megoldása, ezért megkezdődött a munka arról, hogy ezt miként lehetne biztosítani, illetve hogyan lehetne a tanodákat a rendszerbe illeszteni – mondta Langerné Victor Katalin társadalmi felzárkózásért felelős helyettes államtitkár november 30-án Budapesten, a II. Országos tanodakonferencián.

Czibere: kétmilliárd forint gyermekvédelmi pályázatokra

Pályázatot hirdet a gyermekotthonokban elhelyezettek életkezdési feltételeinek javítására, valamint a területi gyermekvédelmi szakszolgálatok fejlesztésére az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi), mindkét pályázat keretösszege egymilliárd forint – jelentette be Czibere Károly, az Emmi szociális ügyekért és társadalmi felzárkózásért felelős államtitkára november 16-án Budapesten.

Gyönyörű környezetben tanulhatunk

Az utóbbi években épült vagy felújított épületek seregszemléje az Év Homlokzata Pályázat, melynek díjait november 3-án adták át. Az építészek és kivitelezők számára meghirdetett versenyre idén 243 nevezés érkezett az alábbi öt kategóriában: családi ház, társasház, középület, panel és műemlék-felújítás. Az Év Homlokzata 2016 középület kategória nyertese a Teampannon Kft. és az O'Donnell + Tuomey Ltd., a budapesti Közép-Európai Egyetem (CEU) Belvárosi Campusának tervezéséért.

Reformáció kortárs szemmel

REFORMÁCIÓ – Kortárs szemmel címmel kreatív pályázatot hirdet a Reformáció Emlékbizottság, ahol a pályázók friss vizuális eszközökkel újragondolhatják a reformáció egy kiemelkedő eseményét, jelképét vagy alakját.

Kodály emléke tovább él

A nép legjobban a népdalain keresztül ismerhető meg – vallotta Kodály Zoltán, akinek egész életében központi szerepet játszott a tanítás és a tanulás. Alakját és a ránk hagyott gazdag életművét a fiatalabb generációknak is meg kell ismernie, ezért Kodály Zoltán születésének 135. és halálának 50. évfordulója alkalmából országos műveltségi vetélkedőt rendeznek 5. –  8. osztályos diákok számára.

Ismét elérhetőek az üdülési pályázatok

Ismét elérhetőek az Erzsébet-program kedvezményes pihenési lehetőségei a nyugdíjasok, a nagycsaládosok valamint a fogyatékossággal élő személyek számára. A pályázatokra a nyugdíjasok és a fogyatékossággal élők már jelentkezhetnek a létszámkeret kimerüléséig, de legkésőbb november 25-ig.

Keresés

Hírlevél feliratkozás
December 2016
H K Sz Cs P Szo V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1