Módosították a tanfelügyeletet és az önértékelést

Az Oktatási Hivatal közzétette honlapján a miniszteri döntés alapján egyszerűsített és csökkentett adminisztrációt tartalmazó, 2016. évi tanfelügyeletet és önértékelési feladatokat is szabályozó, módosított Tanfelügyeleti és Önértékelési Kézikönyveket.

 

 

 

 

A pedagógiai-szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet) és az intézményi, vezetői és pedagógus önértékelés feladata és célja, hogy a pedagógusok, az intézményvezetők, valamint az intézmények értékelésén keresztül támogassa a nevelési-oktatási intézmények szakmai fejlődését.

 

Az Oktatási Hivatal a tanfelügyeleti és önértékelési rendszer bevezetésének a tapasztalataira építve, a Köznevelésért Felelős Államtitkárságnak iránymutatásai alapján, együttműködve a Nemzeti Pedagógus Kar és a köznevelési ágazat szakmai szervezeteivel javaslatot tett az intézményi önértékelési és tanfelügyeleti rendszer egyszerűsítésére, az érintett szereplők adminisztrációs terheinek csökkentésére. A tanfelügyeleti látogatásokkal és a pedagógusok önértékelési feladataival járó terhek felülvizsgálatát és a szakmai egyeztetéseket követően az oktatásért felelős miniszter döntött a tanfelügyeleti és önértékelési eljárások módosításáról, amelyek már a 2016. évi önértékelések és tanfelügyeleti eljárásokban alkalmazásra kerülnek, ezzel is támogatva az egyszerűbb eljárásrend alkalmazását és az adminisztrációs terhek csökkentését.

 

 

Mi változott?

 

A korábbi eljárásrendi szabályokhoz képest változás, hogy a pedagógusok önértékelését nem két, hanem ötévente kell majd elvégezni. A pedagógus önértékelésekor az érintett pedagógus végzi az önértékelést, amelyhez információt adnak a munkatársai által kitöltött kérdőívek, amelyekből az eddigiekhez képest már elegendő lesz akár kettő, az intézményvezető és az érintett pedagógus által kiválasztott egy-egy pedagógus felkérése is. A pedagógus és vezető önértékelésekor főszabály szerint nem lesz szülői, a középfokú intézmény, kollégium tekintetében pedig tanulói kérdőív. Ez alól kivétel lehet az, amikor a köznevelési intézmény szülői vagy diákszervezete kifejezetten igényli és kezdeményezi a pedagógusok esetében a kérdőívek kitöltését.

 

Az eddigiekben a pedagógus és a vezető önértékelésének hangsúlyos eleme volt az önértékelt kollégával való interjú elkészítése. Változás, hogy az interjú kérdéseinek feltételére csak abban az esetben van szükség, amennyiben azok új információval szolgálhatnak a pedagógusról.

 

A fenti változások mellett néhány esetben módosultak, egyszerűsödtek az önértékelés szülői, vezetői kérdőívei, amelyeket az Önértékelési Kézikönyvek mellékletében találhatnak meg a pedagógusok.

 

Csökkennek az eljárásokban résztvevő mesterpedagógus szakértők adminisztrációs terhei is. A 2016. évi tanfelügyeleti látogatások során a szakértőknek nem kell majd elkészíteniük és feltölteniük az Oktatási Hivatal által működtetett informatikai felületre a tanfelügyeleti látogatás ütemezését és tartalmát összefoglaló forgatókönyvet, valamint a tanfelügyelet részletes eredményének rögzítésére szolgáló adatgyűjtő lapot (korábban jegyzőkönyvet). Ezek helyett az informatikai felületre a szakértőknek egy rövid (1-2 oldalas), egyszerű jegyzőkönyvet kell majd csak feltölteniük, így a látogatás napja kevésbé lesz feszített, az adminisztráció mennyisége csökken, több idő marad a lényegi, szakmai kérdésekre. Ezen kívül a pedagógussal és a vezetővel történő interjú-kérdések számát a szakértő csökkentheti, kiegészítheti attól függően, hogy melyik értékelendő területről van még szüksége további információra.

 

A módosítások átvezetését az Oktatási Hivatal az Önértékelési és a Tanfelügyeleti kézikönyvekben elvégezte, a módosított kézikönyvek az Oktatási Hivatal honlapján hozzáférhetőek.

 

Tanfelügyeleti kézikönyvek (módosított, harmadik kiadás)

 

Önértékelési kézikönyvek (módosított, második kiadás)

 

Arról, hogy a 2016. évben mely minősítésekhez kapcsolódóan nem történik meg a pedagógiai-szakmai ellenőrzés, az intézményvezetők részletes tájékoztatást kapnak az Oktatási Hivataltól.

 

A fenti változásokról az érintett köznevelési intézményeket, a tanfelügyeleti tervből törölt pedagógusokat és a szakértőket az Oktatási Hivatal elektronikus levélben értesítette. Az Oktatási Hivatal által működtetett önértékelési, tanfelügyeleti elektronikus felületek módosítása folyamatban van, hamarosan értesítjük az intézményeket a fentiek szerint módosított elektronikus felületek megnyitásáról.

A régiókat segítik a közösségi képzőközpontok

Magyarország versenyképessége szempontjából mindig is meghatározó volt, hogy miként tudott megélhetést és továbbtanulást biztosítani a vidéken élők számára, és a régiók versenyhelyzetének javítását szolgálják a szeptemberben induló egyetemi közösségi képzőközpontok is – jelentette ki Palkovics László oktatásért felelős államtitkár május 28-án a Zala megyei Felsőrajkon.

Tésztahidak kötötték össze az országok egyetemeit

Az Óbudai Egyetem május 26-án hatodszor rendezte meg a RECCS Tésztahídépítő Világbajnokságot, amelynek fővédnöke Tarlós István, Budapest főpolgármestere és Barsiné Pataky Etelka, a Magyar Mérnöki Kamara elnöke volt. Az eddigi tizenegy alkalommal született eredmények alapján nem szerénytelenség azt állítani: a RECCS a világ legszínvonalasabb tésztahídépítő versenye.

Több millióra pályázhatnak a BGE hallgatói

Kiemelkedően sok, összesen 113 helyre jelentkezhetnek a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) hallgatói a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Kiválósági Ösztöndíjprogramjának keretében – hozták nyilvánosságra a program bejelentésekor.

SAKKHATÁS – sakkal a képességfejlesztésért

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet támogatásával ebben a tanévben és a következő tanév elején összesen 80 pedagógus vehet részt a Sakkhatás – Játékkal, sakkal, logikusan című, 60 órás akkreditált pedagógus-továbbképzésen.

Bizonyítottak a tehetségek

Átadták az idei országos középiskolai tanulmányi verseny (OKTV) díjait május 27-én Budapesten. Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár az ünnepségen kiemelte: évről évre nagy érdeklődés kíséri a versenyt, amelyen az idén az angol, a biológia és a matematika volt a legnépszerűbb tárgy, mindhárom olyan terület, amelyeknek a következő évek tehetséggondozásának fókuszába kell kerülniük.

Pedagógusképzés és tartalomfejlesztés a porondon

Négy területre: a pedagógusképzésre, a tartalomfejlesztésre, a fenntartói változásra, valamint az oktatási struktúra és infrastruktúra fejlesztésére koncentrál a Köznevelési Kerekasztal a közeljövőben – mondta Palkovics László oktatásért felelős államtitkár május 25-én este Győrben, a Keresztény Értelmiségiek Szövetsége (KÉSZ), a Magyar Polgári Együttműködés Egyesület és a Professzorok Batthyány Köre által kidolgozott, Idők jelei című vitaanyagot bemutató konferencián.

A legjobb tanárok a legjobb példaképek

Az Ericsson Magyarország már tizennyolcadik alkalommal adta át az idei Ericsson-díjakat. Az elismerést 1999 óta olyan matematikát és fizikát oktató pedagógusok vehetik át, akik az alapszintű oktatásban tevékenykednek, és akiknek a munkája nagyban hozzájárul a hazai természettudományos képzés színvonalának fenntartásához és emeléséhez.

Komoly dilemmákról vitáztak a diákok

Izgalmas szócsatának lehettünk tanúi május 25-én a német nyelvű vitavetélkedő magyarországi döntőjében, melyen a négy legjobb magyarországi vitázó vett részt. „Beleegyezzen-e Magyarország a menekültek éves kvóta szerinti elosztásába, amennyiben az EU átvállalja a költségeket?” A négy legjobb magyar vitázónak erre a kérdésre 24 perce volt, ennyi idő alatt kellett meggyőzniük álláspontjukról a vitapartnereiket és a zsűrit.

5+1 tipp a sikeres szóbeli érettségihez

Hamarosan kezdődnek a szóbeli érettségik. A sikeres vizsgához rengeteg tételt, témakört, adatot kell feldolgozni és megtanulni. A felkészülés napjaiban érdemes megfogadni dr. Dobay Péter, a Perfekt Zrt. oktatási szakértőjének tanulási tippjeit, hogy a szóbeli érettségin sikerrel vegye mindenki az akadályokat.

Czibere Károly: a kormány a befogadó oktatásban hisz

A kormány az inkluzív, befogadó oktatásban hisz, célja az, hogy a hátrányos helyzetű gyermekek együtt tanuljanak a nem hátrányos helyzetűekkel – jelentette ki az Emberi Erőforrások Minisztériumának szociális ügyekért és társadalmi felzárkózásért felelős államtitkára az M1 aktuális csatorna május 25-ei, reggeli műsorában.

Szabályozzák a diákmunkát

Megjelent a Magyar Közlönyben május 20-án a szövetkezetekről szóló törvény módosítása, amely az iskolaszövetkezetek működését és a diákok tanulás melletti jövedelem- és munkatapasztalat-szerzését szabályozza, azonban a diákok és szüleik számára fontos hangsúlyozni, hogy a törvény szeptember első napján lép hatályba, így a nyári diákmunkákat az új szabályozás semmilyen szempontból nem érinti.

Mi vár az iskolákra?

Jelenleg 55 milliárd forintot költenek az önkormányzatok az oktatási intézmények működtetésére – közölte május 20-ai online fogadóóráján Palkovics László, hangsúlyozva: az állam biztosítani fogja a fenntartáshoz és a működtetéshez szükséges forrásokat.

Berlin Startup Calling 2016

A fejedben van a következő nagy techötlet? A lehető legjobb helyen jársz! A Visual Meta most lehetőséget nyújt arra, hogy az üzleti ötleted végre valósággá váljon. Készítsd el a projekted összefoglalóját és nevezz az összesen 15 ezer euró értékű nyereményekért!

Szavalóverseny a gyerekeknek

A világ legnagyobb magyar nyelvű szavalóversenye indul gyerekeknek és családoknak. A pályázat összeköti a magyar nyelvű embereket bárhol a világon. A feladat egyszerű, mégis izgalmas: a szavalóversenyre jelentkező gyerekeknek a Fordított Világ című verseskötetből kell kiválasztaniuk a számukra legkedvesebb, legjobban tetsző verset.

Tésztaépítés mesterfokon

Spagettiből hidat építeni? Játék ez, vagy tényleg komoly? Nos, a válasz egyértelmű: egy erős és szép híd megépítése – függetlenül attól, hogy milyen anyagból készül – komoly mérnöki feladat. Ezért az Óbudai Egyetem „RECCS 2016” névvel 2016. május 26-án tésztahídépítő világbajnokságot rendez.

Keresés

Hírlevél feliratkozás
Június 2016
H K Sz Cs P Szo V
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3