Kevesebb teher lesz a pedagógusok vállán

Csökkentik a terheket, kevesebb feladattal fog járni az önértékelési, a tanfelügyeleti és a pedagógusminősítési rendszer a pedagógusoknak, az intézményvezetőknek és a mesterpedagógus szakértőknek – erről állapodtak meg a résztvevők a témában tartott egyeztetésen január 14-én.

 

 

 

 

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) Köznevelésért Felelős Államtitkársága MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: az államtitkárság és az Oktatási Hivatal a héten folytatta a tavaly novemberben megkezdett tárgyalásokat a tanfelügyeleti és az intézményi önértékelési rendszer bevezetésének tapasztalatairól, a szükséges egyszerűsítésekről és az adminisztráció-csökkentésről.


A Pedagógusok Szakszervezetével, a Magyar Közoktatási és Szakképzési Szakszervezettel és az Oktatási Vezetők Szakszervezetével január 12-én tárgyaltak, a Nemzeti Pedagógus Kar és a Közoktatási Szakértők Országos Egyesületének tárgyalódelegációjával pedig január 14-én egyeztettek.

 

Közölték: a január 14-ei tárgyaláson több konkrét kérdésben megállapodtak, „ennek köszönhetően az önértékelési, a tanfelügyeleti és a pedagógusminősítési rendszer kevesebb teherrel fog járni„ a pedagógusoknak, az intézményvezetőknek és a mesterpedagógus szakértőknek. Hozzáfűzték, hogy a január 14-ei megállapodások egy része már az idei önértékelési, tanfelügyeleti és minősítési eljárásokban is érvényesíthető, míg a nagyobb horderejű változások jövőre lépnek hatályba. Megállapodtak abban is, hogy még januárban folytatják a szakmai egyeztetéseket.

 

Felidézték: az egyeztetéseknek köszönhetően több fontos kérdésben már a tárgyalások korábbi szakaszában megegyeztek a résztvevők. A szakmai szervezetek és az oktatásirányítás egyetértett abban, hogy a köznevelési rendszer színvonalának további javítása érdekében szükség van a pedagógusok, az intézményvezetők és az intézmények egységes és nyilvánosan ismert szempontok szerinti külső és belső értékelésére. Egyetértettek ugyanakkor abban is, miszerint az önértékelési rendszer bevezetésének tapasztalatai alapján szükséges a rendszer finomhangolása azért, hogy az önértékelés és a tanfelügyelet ne járjon túl sok adminisztrációval, ne jelentsen jelentős többletmunkát a pedagógusoknak, valamint a szakértőknek, de ne csökkenjen a tanfelügyeleti és az önértékelési rendszer szakmai színvonala sem az egyszerűsítések miatt.

 

Emlékeztettek továbbá: a szakmai szervezetekkel, szakszervezetekkel folytatott egyeztetések eredményeként már döntöttek arról, hogy a teljes körű intézményi önértékelést nem kettő, hanem ötévente végzik el a pedagógusok, az intézményvezetők és az intézmények is. Egyezségre jutottak abban is, hogy az önértékelés és a tanfelügyelet átmeneti ideig nem számít bele a pedagógusok minősítésébe – olvasható az államtitkárság közleményében.

 

(Forrás: MTI)

 

(Fotó: stockimages at FreeDigitalPhotos.net)

Felsőoktatásról mindenkinek: országjáró túra felvételizőknek

Nehéz döntés előtt állnak a végzős diákok, február 15-ig nyújthatják be ugyanis jelentkezésüket az egyetemekre és a főiskolákra. Éppen ezért a következő napokban országjáró túrára indul a továbbtanuló diákokat segítő alternatív felvételi tájékoztató, a #felvételi 2017 – felsőoktatásról mindenkinek című kiadvány.

BME Szenátusa: egység, integritás és közös fellépés a GTK megtartásáért

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Szenátusa 2016. december 19-ei ülésén egyértelmű állást foglalt a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar (GTK) megtartása mellett, intézkedési tervet fogadott el és fenntartói támogatást kér az egyetem integritásának megőrzéséhez – közölte a BME az Edurpess.hu-val.

Mintegy 193 milliárdot fordítanak kollégiumfejlesztésekre

Mintegy 193 milliárd forintot fordítanak a következő években, 2023-ig kollégiumi fejlesztésekre, amelyek során új kollégiumokat is létesítenek – jelentette be az emberi erőforrások minisztere december 12-én. Balog Zoltán budapesti sajtótájékoztatóján elmondta, a kormány által elfogadott országos felsőoktatási kollégiumfejlesztési stratégia 123 kollégiumot és összesen 37 467 helyet érint.

Palkovics: vonzóbb lett a pedagógusi pálya

Az elmúlt években növekedett a tanárképzésbe jelentkezett és felvett hallgatók száma – mondta az oktatásért felelős államtitkár december 14-én reggel a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában. Palkovics László szerint ez többek között annak is köszönhető, hogy számos támogatást, ösztöndíjat adtak.

Aktualitások az oktatásban

Várhatóan januárban tárgyal a köznevelési kerekasztal a PISA-felmérés eredményeiről – mondta Palkovics László oktatásért felelős államtitkár december 13-ai budapesti sajtótájékoztatóján. Az államtitkár jelezte: jövőre folytatódik a pedagógusok béremelése, amivel 2017-re összességében 50 százalékos növekményt érnek el.

Több mint 100 iskolával gyarapodott az ökoiskolák száma

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) 2016-ban is kiírta az Ökoiskola és az Örökös Ökoiskola címpályázatokat, amelyre környezettudatos intézmények pályázhattak. Az ünnepélyes oklevélátadót 2016. december 10-én a budapesti Móricz Zsigmond Gimnáziumban rendezte meg az OFI.

Több informatikust képeznek

Rövid idő alatt 13 egyetem jelezte, hogy részt venne a januárban induló kormányzati programban, amelynek célja az informatikai végzettségűek számának növelése az oktatási intézmények és az informatikai vállalkozások együttműködésén keresztül – mondta Kara Ákos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM)infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára december 14-én az M1 aktuális csatornán.

Megállapodás a Dél-afrikai Köztársasággal

Magyar–dél-afrikai kétoldalú oktatási együttműködési megállapodást kötött Pretoriában Novák Katalin, az Emberi Erőforrások Minisztériumának család-, ifjúság- és nemzetközi ügyekért felelős államtitkára, és december 9-én Fokvárosban részt vett egy családügyi világkonferencián, amelyen hivatalosan bejelentették, hogy Magyarország rendezheti jövőre a Családok Világkongresszusát. Ezekről az államtitkár telefonon számolt be az MTI-nek.

Új munkavállalói képességekre van szükség

Túlzóak azok a félelmek, amelyek szerint a digitalizáció, valamint a robotika elterjedése kiváltja az emberi munkát, a tapasztalatok ugyanis világszerte azt mutatják, hogy a digitális átalakulás csupán másfajta munkavégzési lehetőséget teremt, új munkavállalói képességek elsajátítását teszi szükségességé – hangsúlyozta Deutsch Tamás, a Digitális jólét program miniszterelnöki biztosa december 8-án a Digitális oktatási napok című konferencián, Budapesten.

Elkezdődött a konduktív pedagógia 9. világkongresszusa

Megkezdődött  a konduktív pedagógia szakembereinek, szakmai szervezeteinek, valamint a rokon szakmákban dolgozó specialisták világtalálkozója Budapesten. A nemzetközi rendezvénynek már másodszor ad otthont a magyar főváros a Pető András Főiskola, a Nemzetközi Pető Társaság és a Pető András Alapítvány szervezésében.

Szakképzést támogató projekt indult

A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal szakképzést támogató projektet indított a végzettség nélküli iskolaelhagyók számának csökkentésére – közölte a projekt kedvezményezettje december 9-én az MTI-vel.

A szakképzésé a főszerep

A cégek 40 százaléka küzd az Európai Unióban a szakképzett munkaerő hiányával, és egyre erősebb a felismerés, hogy többet kell befektetni az oktatásba, korszerűsíteni kell az oktatás szerkezetét és tartalmát – mondta Navracsics Tibor, az Európai Bizottság (EB) oktatásért, kultúráért, ifjúságpolitikáért és sportügyért felelős tagja december 5-én az Európai szakképzési hét rendezvénysorozat budapesti nyitóeseményén.

Alakítsd Te a történelmet!

A diákok január 22-ig regisztrálhatnak az Országos Középiskolai Problémamegoldó Versenyre (OKPV). A 2017 első negyedévében megrendezendő, történelmi témákat feldolgozó stratégiai versenyt már negyedik alkalommal szervezi meg a Mathias Corvinus Collegium (MCC) és a Case Solvers csapata.

Erzsébet-karácsony az Operaházban

A diótörő című mesebalettot tekinthették meg az Operaházban december 9-én az első Erzsébet-karácsony résztvevői, az Erzsébet Táborokban megfordult gyerekek közül ezerkétszáz, az ország különböző járásaiból érkezett, 8-14 év közötti iskolás.

Reformáció kortárs szemmel

REFORMÁCIÓ – Kortárs szemmel címmel kreatív pályázatot hirdet a Reformáció Emlékbizottság, ahol a pályázók friss vizuális eszközökkel újragondolhatják a reformáció egy kiemelkedő eseményét, jelképét vagy alakját.

Keresés

Hírlevél feliratkozás
Január 2017
H K Sz Cs P Szo V
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5