Kevesebb teher lesz a pedagógusok vállán

Csökkentik a terheket, kevesebb feladattal fog járni az önértékelési, a tanfelügyeleti és a pedagógusminősítési rendszer a pedagógusoknak, az intézményvezetőknek és a mesterpedagógus szakértőknek – erről állapodtak meg a résztvevők a témában tartott egyeztetésen január 14-én.

 

 

 

 

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) Köznevelésért Felelős Államtitkársága MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: az államtitkárság és az Oktatási Hivatal a héten folytatta a tavaly novemberben megkezdett tárgyalásokat a tanfelügyeleti és az intézményi önértékelési rendszer bevezetésének tapasztalatairól, a szükséges egyszerűsítésekről és az adminisztráció-csökkentésről.


A Pedagógusok Szakszervezetével, a Magyar Közoktatási és Szakképzési Szakszervezettel és az Oktatási Vezetők Szakszervezetével január 12-én tárgyaltak, a Nemzeti Pedagógus Kar és a Közoktatási Szakértők Országos Egyesületének tárgyalódelegációjával pedig január 14-én egyeztettek.

 

Közölték: a január 14-ei tárgyaláson több konkrét kérdésben megállapodtak, „ennek köszönhetően az önértékelési, a tanfelügyeleti és a pedagógusminősítési rendszer kevesebb teherrel fog járni„ a pedagógusoknak, az intézményvezetőknek és a mesterpedagógus szakértőknek. Hozzáfűzték, hogy a január 14-ei megállapodások egy része már az idei önértékelési, tanfelügyeleti és minősítési eljárásokban is érvényesíthető, míg a nagyobb horderejű változások jövőre lépnek hatályba. Megállapodtak abban is, hogy még januárban folytatják a szakmai egyeztetéseket.

 

Felidézték: az egyeztetéseknek köszönhetően több fontos kérdésben már a tárgyalások korábbi szakaszában megegyeztek a résztvevők. A szakmai szervezetek és az oktatásirányítás egyetértett abban, hogy a köznevelési rendszer színvonalának további javítása érdekében szükség van a pedagógusok, az intézményvezetők és az intézmények egységes és nyilvánosan ismert szempontok szerinti külső és belső értékelésére. Egyetértettek ugyanakkor abban is, miszerint az önértékelési rendszer bevezetésének tapasztalatai alapján szükséges a rendszer finomhangolása azért, hogy az önértékelés és a tanfelügyelet ne járjon túl sok adminisztrációval, ne jelentsen jelentős többletmunkát a pedagógusoknak, valamint a szakértőknek, de ne csökkenjen a tanfelügyeleti és az önértékelési rendszer szakmai színvonala sem az egyszerűsítések miatt.

 

Emlékeztettek továbbá: a szakmai szervezetekkel, szakszervezetekkel folytatott egyeztetések eredményeként már döntöttek arról, hogy a teljes körű intézményi önértékelést nem kettő, hanem ötévente végzik el a pedagógusok, az intézményvezetők és az intézmények is. Egyezségre jutottak abban is, hogy az önértékelés és a tanfelügyelet átmeneti ideig nem számít bele a pedagógusok minősítésébe – olvasható az államtitkárság közleményében.

 

(Forrás: MTI)

 

(Fotó: stockimages at FreeDigitalPhotos.net)

DUE Tehetségkutató Diákmédia Pályázat 2017. – Meghosszabbított beadási határidő: március 31.

A DUE Médiahálózat, a diákújságíró egyesület 27. alkalommal kiírt Tehetségkutató Diákmédia Pályázatán bármelyik iskolatípus tanulói, szerkesztőségei indulhatnak. Pályázni kizárólag saját munkával lehet, a részvétel felső korhatára pedig 25 év. A pályaműveket a kategóriákon belül három korcsoportban értékelik: általános iskola, középiskola és felsőoktatás. A pályázatok beadási határidejét március 31-ig meghosszabbítottuk.

„A nyelvtanulás hozzájárul a minőségi és magas színvonalú felsőoktatáshoz”

Valódi fejlődési lehetőségeket és valódi előnyöket jelenthet az egyetemi felvételi során a kötelező nyelvvizsga bevezetése – többek között ez derül ki a Szent István Egyetem (SZIE) Zöld Út Nyelvvizsgaközpontja által végzett felmérésből. A SZIE elsősorban a középiskolások idegennyelv-tudását, nyelvtanulási szokásait térképezte fel, valamint a 2020-tól érvénybe lépő kormányrendelet felsőoktatásra gyakorolt várható hatására, a diákok ezzel kapcsolatos véleményére volt kíváncsi.

Nem csak egyetem, életérzés!

Már csak pár hét van vissza és még mindig tanácstalan vagy a továbbtanulással kapcsolatban? Kiválasztottad, hogy milyen szakon tanulnál, de nem tudod még, hogy melyik egyetemen? Gyere Pécsre, és tapasztald meg az igazi PTE életérzést!

Az Árpád Napokon is bemutatkozik a Mozaik Múzeumtúra

A Mozaik Múzeumtúra iskolai edukációs múzeumpedagógiai programsorozat 4. állomásának a több mint 100 éves múltra visszatekintő Óbudai Árpád Gimnázium ad otthont. A 7. és 8. osztályos diákok számára összeállított aktivitások, foglalkozások, vetélkedők az Árpád Napok napokhoz integrálva kerülnek lebonyolításra április 11-én 12:00-15:30 között.

Legyen a zenéé a főszerep! – múzeumpedagógiai edukációs program

A Mozaik Múzeumtúra iskolai edukációs programjának harmadik állomásán, a Lisznyai utcai Általános Iskolában ezúttal a Kodály-emlékévet állítja fókuszba. A világhírű, háromszoros Kossuth-díjas magyar zeneszerző, zenetudós, zeneoktató, népzenekutató, Kodály Zoltán halálának 50. évfordulójáról emlékezünk meg idén.

A múzeumok iskolába járnak, és Farkasrét a következő állomás!

A Mozaik Múzeumtúra rendhagyó iskolai edukációs programsorozata az Érdi úti Általános Iskolába érkezik április 6-án.

 

Mozaik Múzeumtúra keretében iskolai edukációs múzeumpedagógiai programsorozat indult március 21-én az újpalotai, XV. kerületi Kontyfa Középiskola, Szakiskola és Általános Iskolában. A nyolcállomásos sorozat második eseményére Farkasréten, az Érdi úti Általános Iskolában kerül sor április 6-án.

Hamarosan új pályázati felhívások jelennek meg a tehetséggondozás területén

 

A Nemzeti Tehetségügyi Koordinációs Fórum hétfői ülésén egyhangúlag elfogadták a Nemzeti Tehetség Program keretében 2017-ben kiírásra kerülő pályázatok forrásfelosztásának és ütemezésének javaslatát. Ebben az évben a hazai költségvetési források keretében - a 2015. és 2016. évhez hasonlóan - ismét 2,8 milliárd forint áll rendelkezésre a Nemzeti Tehetség Program céljainak megvalósítására.

Folytatódik a „Kapcsolódj be a közvetítésbe!” ösztöndíjprogram!

Folytatódik a ”Kapcsolódj be a közvetítésbe!” című, egy éves szakmai gyakorlatra szóló ösztöndíjprogram, melyet Balog Zoltán, az emberi erőforrások miniszterének kezdeményezésére az MTVA és a Nemzeti Kulturális Alap indított el hátrányos helyzetű, elsősorban roma fiatalok számára. Az előző évben meghirdetett szakmai gyakorlat sikeresen zárult, az MTVA kötelékében két fiatal tehetség folytatja pályafutását.

Letették az esküt a 28. Almati téli Universiádéra induló magyar csapat tagjai

A Magyar Sport Házában ünnepélyes keretek között tettek esküt a 28. Téli Universiádéra csütörtökön, január 26-án induló magyar sportolók. Az eskütételen Prof. Dr. Kiss Ádám a MEFS elnöke és Dr. Székely Mózes a MEFS főtitkára is részt vett.

A magolás ideje lejárt – élmény kell a tanuláshoz!

Az oktatás célja nem az, hogy befejezett tudást adjon, hanem az, hogy szilárd alapot teremtsen a továbbhaladásra." – vallotta a méltán világhírű Öveges József professzor, aki messzeföldön híres volt gyakorlatorientált oktatási módszeréről. A XX. század oktatási forradalmára, Magyar Televízió 100 kérdés címû mûsorának fõszerkesztõje volt 135 alkalommal szerepelt nagysikerû sorozataival. Szórakoztatva mutatta be játékos, a jelenségek lényegének megértését segítõ kísérleteit, s a magyarázat közben maga is fellelkesült.
Hitt az élõ szó hatásában, a tanári magyarázat erejében. Mindig a közönség helyébe képzelete magát, csak azt mondta el, amit maga is szívesen hallott volna. Népszerûvé vált, a "fizika varázslójának" nevezték.

Elkezdődött a konduktív pedagógia 9. világkongresszusa

Megkezdődött  a konduktív pedagógia szakembereinek, szakmai szervezeteinek, valamint a rokon szakmákban dolgozó specialisták világtalálkozója Budapesten. A nemzetközi rendezvénynek már másodszor ad otthont a magyar főváros a Pető András Főiskola, a Nemzetközi Pető Társaság és a Pető András Alapítvány szervezésében.

Szakképzést támogató projekt indult

A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal szakképzést támogató projektet indított a végzettség nélküli iskolaelhagyók számának csökkentésére – közölte a projekt kedvezményezettje december 9-én az MTI-vel.

Inspiráló nők szikrázó élete

Ahogy minden jeles alkalomkor, így nőnap alkalmából is érdemes kicsit megállni, szemlélni, hogy mit, kit is ünneplünk valójában. Igaz: egy nőnek ezer arca, végtelen számú kedélyállapota van, „működésmódja” pedig leginkább a randomitás rapszódiájaként írható le. Mégis, aki figyel, az láthatja, hogy minden lányzóról, hölgyről, asszonyról és néniről szelíden fénylik, micsoda kútja ő a szeretetnek, a kreativitásnak és a bátorságnak. A Da Vinci Learning csatornán március 8-án olyan nők életével ismerkedhetünk meg közelebbről, akik előrelendítették és beragyogták a világot.

 

Víz, víz tiszta víz, de meddig? Érdekes filmek, kísérletek a víz világnapjára

Minden iskolában festenek, alkotnak, rajzolnak vagy épp egy egész tematikus hetet tartanak a Víz világnapja alkalmából. A kisgyerekek már mint a ABC-t úgy fújják kívülről a vízzel kapcsolatos meghatározó számokat: a testünk tömegének több mint fele víz, a Föld több mint 2/3-át víz borítja….de meddig? Természeti kincseink megóvása napjainkra létkérdéssé vált, hisz ökológiai lábnyomunk sajnos egyre nagyobb ezzel pusztítva a Földet és kincseit. A víz világnapja arra hívja fel a figyelmet, amit legtöbbször magától értetődőnek veszünk: a vízre.

Happy Birthday Galileo Galilei ! - Nélküle mit sem tudnánk a naprendszerről…


Toszkánában született neves tudós, Galileo Galilei, ha ma is élne, február 15-én lenne 453 éves. Ez a hatalmas olasz elme csillagász, fizikus, matematikus, filozófus és feltaláló is volt egyben. Saját maga által épített teleszkóppal fedezte fel a Jupiter négy holdját, és először mondta ki, hogy a Föld kering a Nap körül. Ő fedezte fel a Szaturnuszt is. Mérések, kutatások, információk az ismeretlenről - Tudj meg többet Galileoról, felfedezéseiről és elméleteiről a Da Vinci Learningen!

Keresés

Hírlevél feliratkozás
Április 2017
H K Sz Cs P Szo V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30