Kevesebb teher lesz a pedagógusok vállán

Csökkentik a terheket, kevesebb feladattal fog járni az önértékelési, a tanfelügyeleti és a pedagógusminősítési rendszer a pedagógusoknak, az intézményvezetőknek és a mesterpedagógus szakértőknek – erről állapodtak meg a résztvevők a témában tartott egyeztetésen január 14-én.

 

 

 

 

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) Köznevelésért Felelős Államtitkársága MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: az államtitkárság és az Oktatási Hivatal a héten folytatta a tavaly novemberben megkezdett tárgyalásokat a tanfelügyeleti és az intézményi önértékelési rendszer bevezetésének tapasztalatairól, a szükséges egyszerűsítésekről és az adminisztráció-csökkentésről.


A Pedagógusok Szakszervezetével, a Magyar Közoktatási és Szakképzési Szakszervezettel és az Oktatási Vezetők Szakszervezetével január 12-én tárgyaltak, a Nemzeti Pedagógus Kar és a Közoktatási Szakértők Országos Egyesületének tárgyalódelegációjával pedig január 14-én egyeztettek.

 

Közölték: a január 14-ei tárgyaláson több konkrét kérdésben megállapodtak, „ennek köszönhetően az önértékelési, a tanfelügyeleti és a pedagógusminősítési rendszer kevesebb teherrel fog járni„ a pedagógusoknak, az intézményvezetőknek és a mesterpedagógus szakértőknek. Hozzáfűzték, hogy a január 14-ei megállapodások egy része már az idei önértékelési, tanfelügyeleti és minősítési eljárásokban is érvényesíthető, míg a nagyobb horderejű változások jövőre lépnek hatályba. Megállapodtak abban is, hogy még januárban folytatják a szakmai egyeztetéseket.

 

Felidézték: az egyeztetéseknek köszönhetően több fontos kérdésben már a tárgyalások korábbi szakaszában megegyeztek a résztvevők. A szakmai szervezetek és az oktatásirányítás egyetértett abban, hogy a köznevelési rendszer színvonalának további javítása érdekében szükség van a pedagógusok, az intézményvezetők és az intézmények egységes és nyilvánosan ismert szempontok szerinti külső és belső értékelésére. Egyetértettek ugyanakkor abban is, miszerint az önértékelési rendszer bevezetésének tapasztalatai alapján szükséges a rendszer finomhangolása azért, hogy az önértékelés és a tanfelügyelet ne járjon túl sok adminisztrációval, ne jelentsen jelentős többletmunkát a pedagógusoknak, valamint a szakértőknek, de ne csökkenjen a tanfelügyeleti és az önértékelési rendszer szakmai színvonala sem az egyszerűsítések miatt.

 

Emlékeztettek továbbá: a szakmai szervezetekkel, szakszervezetekkel folytatott egyeztetések eredményeként már döntöttek arról, hogy a teljes körű intézményi önértékelést nem kettő, hanem ötévente végzik el a pedagógusok, az intézményvezetők és az intézmények is. Egyezségre jutottak abban is, hogy az önértékelés és a tanfelügyelet átmeneti ideig nem számít bele a pedagógusok minősítésébe – olvasható az államtitkárság közleményében.

 

(Forrás: MTI)

 

(Fotó: stockimages at FreeDigitalPhotos.net)

Tésztahidak kötötték össze az országok egyetemeit

Az Óbudai Egyetem május 26-án hatodszor rendezte meg a RECCS Tésztahídépítő Világbajnokságot, amelynek fővédnöke Tarlós István, Budapest főpolgármestere és Barsiné Pataky Etelka, a Magyar Mérnöki Kamara elnöke volt. Az eddigi tizenegy alkalommal született eredmények alapján nem szerénytelenség azt állítani: a RECCS a világ legszínvonalasabb tésztahídépítő versenye.

Több millióra pályázhatnak a BGE hallgatói

Kiemelkedően sok, összesen 113 helyre jelentkezhetnek a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) hallgatói a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Kiválósági Ösztöndíjprogramjának keretében – hozták nyilvánosságra a program bejelentésekor.

Közgazdasági kiválósági ösztöndíjprogramot indít az MNB

Százhatvanmillió forintos közgazdasági kiválósági ösztöndíjprogramot indít a 2016/2017-es tanévben a Magyar Nemzeti Bank (MNB), a gazdaságtudományi területen tanuló hallgatók közül egy évben több mint ötszázan kaphatnak támogatást – közölték a jegybank május 24-ei, budapesti sajtótájékoztatóján.

Bizonyítottak a tehetségek

Átadták az idei országos középiskolai tanulmányi verseny (OKTV) díjait május 27-én Budapesten. Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár az ünnepségen kiemelte: évről évre nagy érdeklődés kíséri a versenyt, amelyen az idén az angol, a biológia és a matematika volt a legnépszerűbb tárgy, mindhárom olyan terület, amelyeknek a következő évek tehetséggondozásának fókuszába kell kerülniük.

Pedagógusképzés és tartalomfejlesztés a porondon

Négy területre: a pedagógusképzésre, a tartalomfejlesztésre, a fenntartói változásra, valamint az oktatási struktúra és infrastruktúra fejlesztésére koncentrál a Köznevelési Kerekasztal a közeljövőben – mondta Palkovics László oktatásért felelős államtitkár május 25-én este Győrben, a Keresztény Értelmiségiek Szövetsége (KÉSZ), a Magyar Polgári Együttműködés Egyesület és a Professzorok Batthyány Köre által kidolgozott, Idők jelei című vitaanyagot bemutató konferencián.

Milliárdok jutnak az iskolák állami kezelésbe vételére

Ötvenötmilliárd forinttal nőnek a költségvetés kiadásai, hogy jövőre minden közoktatási intézmény állami fenntartásba, kezelésbe kerül, de ha további forrásokra lesz szükség, a kormány azt is biztosítja – mondta el az M1 aktuális csatorna május 24-ei műsorában Palkovics László oktatásért felelős államtitkár.

Komoly dilemmákról vitáztak a diákok

Izgalmas szócsatának lehettünk tanúi május 25-én a német nyelvű vitavetélkedő magyarországi döntőjében, melyen a négy legjobb magyarországi vitázó vett részt. „Beleegyezzen-e Magyarország a menekültek éves kvóta szerinti elosztásába, amennyiben az EU átvállalja a költségeket?” A négy legjobb magyar vitázónak erre a kérdésre 24 perce volt, ennyi idő alatt kellett meggyőzniük álláspontjukról a vitapartnereiket és a zsűrit.

Új fejezet a Szegedi Tudós Akadémia életében

A Nobel-díjas Bert Sakmann már a Szegedi Tudós Akadémia (SZTA) képzési igazgatójaként vett részt a Nobel-díjasok – Tehetséges Diákok Találkozóján Szegeden május 23-án. A világhírű kutató örömmel vállalta a közreműködést a nemzetközi szinten egyedülálló oktatási program kidolgozásában, de ellátogatott a rekordszámú gimnazista részvételével zajló laboratóriumi gyakorlatokra is, majd az SZTA másodéves hallgatóinak tudományos beszámolóit hallgatta meg.

Hogyan szerezzek munkát?

A kitartás és a személyes kapcsolatok számítanak

 

A frissdiplomások többsége álláshirdetésre való jelentkezés vagy személyes ismeretség útján jut be első munkahelyére. A harmadik leggyakoribb módja a munkahelyszerzésnek, amikor a volt hallgatót a korábbi szakmai gyakorlatos helye alkalmazza. A Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) végzős hallgatóinak majdnem fele rendelkezett főállású munkaviszonnyal a diploma megszerzése előtt, az abszolutórium megszerzését követő egy hónapon belül 38 százalék, három hónapon belül pedig 58 százalék talált magának munkát.

Czibere Károly: a kormány a befogadó oktatásban hisz

A kormány az inkluzív, befogadó oktatásban hisz, célja az, hogy a hátrányos helyzetű gyermekek együtt tanuljanak a nem hátrányos helyzetűekkel – jelentette ki az Emberi Erőforrások Minisztériumának szociális ügyekért és társadalmi felzárkózásért felelős államtitkára az M1 aktuális csatorna május 25-ei, reggeli műsorában.

Szabályozzák a diákmunkát

Megjelent a Magyar Közlönyben május 20-án a szövetkezetekről szóló törvény módosítása, amely az iskolaszövetkezetek működését és a diákok tanulás melletti jövedelem- és munkatapasztalat-szerzését szabályozza, azonban a diákok és szüleik számára fontos hangsúlyozni, hogy a törvény szeptember első napján lép hatályba, így a nyári diákmunkákat az új szabályozás semmilyen szempontból nem érinti.

Mi vár az iskolákra?

Jelenleg 55 milliárd forintot költenek az önkormányzatok az oktatási intézmények működtetésére – közölte május 20-ai online fogadóóráján Palkovics László, hangsúlyozva: az állam biztosítani fogja a fenntartáshoz és a működtetéshez szükséges forrásokat.

Tésztaépítés mesterfokon

Spagettiből hidat építeni? Játék ez, vagy tényleg komoly? Nos, a válasz egyértelmű: egy erős és szép híd megépítése – függetlenül attól, hogy milyen anyagból készül – komoly mérnöki feladat. Ezért az Óbudai Egyetem „RECCS 2016” névvel 2016. május 26-án tésztahídépítő világbajnokságot rendez.

Digitális tananyagként is elérhető az Ébresztő-óra

Minden elképzelést túlszárnyalt az UNICEF és a Telenor „Ébresztő-óra” nevű programja. A tervezett évi kétezer gyermek helyett ugyanis két év alatt több mint 10 ezer fiatal figyelmét sikerült felhívni alapvető jogaikra. A két szervezet folytatja együttműködését, következő állomásként bárki számára hozzáférhető, digitális változat is készül az Ébresztő-órából.

Taroltak a kísérletek!

Az összes feladat közül a kísérleteket végezték el a legjobb mutatókkal azok a középiskolások, akik részt vettek Magyarország első, teljes mértékben az interneten zajló kémiaversenyén. A nem sokkal az érettségi előtt befejeződött Laborkaland Online elnevezésű vetélkedő érdekes körképet ad a középiskolások kémiához fűződő viszonyáról.

Keresés

Hírlevél feliratkozás
Május 2016
H K Sz Cs P Szo V
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5