A Mozaik Múzeumtúra iskolai programja a Városligetet is célba veszi

Az Örökség Kultúrpolitikai Intézet megbízásából a Felelős Szülők Iskolája szakmai szervezésével megvalósuló Mozaik Múzeumtúra iskolai edukációs programja 4. állomásához érkezik a 2017/2018-as tanévben. A házigazda szerepét ezúttal a Városligeti Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolába viseli majd. A felső tagozatos diákok számára összeállított interaktív múzeumpedagógiai foglalkozások, aktivitások, vetélkedők február 7-én 9 és 14 óra között lesznek az iskola tornacsarnokában és tantermeiben.

 

 

A programsorozat célja, hogy interaktív, játékos tanulás keretében ösztönözzük a diákokat és tanárokat arra, hogy megismerjék a múzeumi programkínálatot és gyakrabban látogassák meg Magyarország múzeumait.

 

„Nagyon fontosnak tartjuk az élményalapú oktatást, a játékos, interaktív foglalkozásokat, ezeket rendszeresen alkalmazzák a tanórákon pedagógusaink. Sajnos iskolánk magyar – angol két tanítási nyelvű programjának keretei meglehetősen behatárolják azt a lehetőséget, hogy témanapokat illesszünk a mindennapokba. Ezért törekszünk megragadni minden lehetőséget – így pl. a Mozaik Múzeumtúrát –, hogy behozzunk a mindennapokban olyan tevékenységi formákat, amelyeken keresztül a gyerekek új ismeretekkel, módszerekkel, közös élményekkel gazdagodhatnak.” – nyilatkozta Soós Tünde, a Városligeti Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola igazgatóhelyettese a hozzájuk érkező program kapcsán.

 

A tanulók már előzetesen készülnek, foglalkoznak a fókusztémával – ami mindig egy neves emlékév köré épül – és osztályszinten projektfeladatként feldolgozzák, majd színpadi produkcióként elő is adják az esemény napján diáktársaik előtt. A fő tematika ebben a tanévben a Reformáció 500. évfordulója, amelyhez kapcsolódva Balatoni József, Jocó bácsi játékos történelmi vetélkedővel készül, a Magyar Nemzeti Múzeum pedig az Ige-Idők című időszaki kiállítás alapján összeállított múzeumpedagógiai foglalkozásokkal érkezik. A gyerekek megoldandó feladatai között szerepel majd többek között a korhű tárgyak és ruharekonstrukciók felismerése, valamint bibliai idézetek és képek párosítása.

 

Emellett a diákok megtekintik majd a megújult Da Vinci TV egy-egy kisfilmjét is a korszakhoz kapcsolódva. Ezt követően az edukációs műsorban elhangzott információk alapján kitöltenek egy 10 kérdésből álló tesztet is. A Da Vinci TV az élményalapú oktatás jeles képviselője 18 országban, köztük Magyarországon is, műsorai jó néhány tudományterületet részletesen érintenek, az érdekességek önálló felfedezésére ösztönöznek, ezért is csatlakoztak partnerként az iskolai edukációs programhoz. Ráadásként pedig minden résztvevő gyerek, illetve pedagógus egy 3 hónapra szóló ajándék előfizetést kap a január óta elérhető Da Vinci Kids oktatási videótár alkalmazáshoz, hogy az ismeretterjesztő tartalmakat okoseszközökön is tudják fogyasztani.

 

 

„Nincs is annál jobb, amikor a gyerekek a saját élményükből táplálkozva kezdenek el észrevétlenül tanulni, érdeklődni egy tudomány iránt és ehhez mindig csak egy jó szikra, egy érdekes helyszín, egy jó múzeumpedagógus vagy egy bolondos tudós épp elég. Közel 3000 gyerkőchöz jutott már el a Mozaik Múzeumtúra és láttuk a csillogó tekinteteket, de a tanárok szemléletváltása is igen látványos. Ki ne szeretne úgy tanulni, hogy kipróbál egy virtuális valóságot szimuláló szemüveget és kiugrani ejtőernyővel a Balaton felett? Vagy épp korabeli ruhákban korokat idézni? Ez lenne az élménypedagógia alapja, a többit pedig bízzuk a gyerkőcökre.” – foglalja össze Tibenszky Moni Lisa a Felelős Szülők Iskolája alapító-ügyvezetője, a Da Vinci TV nagykövete.

 

A résztvevő múzeumok az iskola tantermeit veszik birtokba, hogy 20 perces interaktív, játékos foglalkozások keretében megmutassák, mennyi érdekességet rejtenek a kiállítások, tárlatok, emlékhelyek.

 

 

A kecskeméti Leskowsky Hangszergyűjtemény a világ legizgalmasabb, legkülönlegesebb zenei eszközeivel érkezik, amelyeket kivétel nélkül a diákok is kipróbálhatnak. A Katonai Emlékpark Pákozd császári és honvédségi ruhába öltözteti a diákokat, majd miután megkapták kiképzésüket a szabadságharc harcalaki mozzanataiból, szivacsszuronnyal ellátott fafegyverrel a kezükben „indulhatnak a csatába”. Itt azonban még nincs vége, hiszen egy másik helyszínen a huszárság történetéről tanulhatnak érdekességeket, illetve gyakorolhatják a kardvágásokat.  A Reptár – Szolnoki repülőmúzeum VR (virtuális valóság) szemüvegeken keresztül hozza el a vadászrepülőgépek világát, illetve légiharcot indítanak az osztályteremben egy MiG-29-essel.

 

Minden állomáson pontozzák a diákok teljesítményét és a legjobb csapatot egy ajándék múzeumi osztálykirándulással jutalmaznak, melynek helyszínét a nyertes osztály választhatja ki.

 

 

A Mozaik Múzeumtúra iskolai programját az Örökség Kultúrpolitikai Intézet, valamint a Néprajzi Múzeum felkérésére szakmai szervezetként a Felelős Szülők Iskolája szervezi és bonyolítja le a Nemzeti Kulturális Alap finanszírozásából.

 

www.mozaikmuzeumtura.hu

 

Indul az üzemmérnök informatikus (bprof) képzés

Informatikus képzés újragondolva - kevesebb elmélet - több gyakorlat

 

2018. szeptemberében új képzés indul két egyetemen is. Az üzemmérnök informatikus (BProf) szakon az alapjaitól gondolták újra az informatikus képzést. Három év alatt gyakorlatias és piacképes tudásra tehetsz szert, és kiváló esélyekkel helyezkedhetsz el kiemelkedő fizetés mellett. Az új szakra január 30-tól február 15-ig lehet jelentkezni, kizárólag elektronikusan a felvi.hu-n.

Az élethosszig tartó tanulás az Y-generáció sikerének kulcsa

Az Y-generáció számára a minőségi idő, a presztízs, az azonnali siker, a közösségi élmény és a karizmatikus vezető egyaránt fontos munkahelyi motiváció. A Magyarországon több mint kétmillió fiatalt számláló korosztály a bérigényt nem a piaci átlagbérek, hanem a számukra ideális életszínvonal szerint határozza meg. A már zajló negyedik ipari forradalom révén számos szakma és pozíció szűnhet meg a következő évtizedekben, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) szakértője szerint emiatt hamarosan a megélhetés múlhat azon, hogy valaki képes-e akár 40 évesen visszaülni az iskolapadba.

Egyetemek a nemzetközi színtéren

A kinyíló világtól és a mobilitási lehetőségektől nem félni kell, hanem élni kell tudni velük – mondta Palkovics László oktatási államtitkár a Trendek és kihívások a felsőoktatás nemzetköziesítésében című konferencián. 

Játékos ismeretterjesztés – megérkezett a Da Vinci Kids App

Okoseszközökre fejlesztett alkalmazással jelentkezik a megújult Da Vinci Kids. A gyermekeknek szóló applikációk terén újdonságnak számít a Da Vinci Kids App – a csatorna TV műsorait leképező online videotár közel 3000 ismeretterjesztő kisfilmet tesz elérhetővé a játékos tanulás és tartalmas szórakozás érdekében, térítésmentesen letölthető formában.

„Szeretnénk ismét közkedveltté tenni a múzeumba járást” – Kistokajba érkezik a Mozaik Múzeumtúra

Február 26-án immár 5. állomásához érkezik a Mozaik Múzeumtúra iskolai edukációs programja a 2017/2018-as tanévben, melynek célja Magyarország múzeumainak népszerűsítése játékos, élményszerű, digitális eszközök bevonásával történő interaktív foglalkozások keretében. A kezdeményezés egyik különlegessége, hogy a múzeumok járnak iskolába, így a diákok saját közegébe (tornacsarnokba, tantermekbe, aulákba) viszik el a múzeumokat és múzeumpedagógusaikat, akik fél napon keresztül játékos feladatokkal készülnek a felső tagozatos diákok számára. Az országos múzeumnépszerűsítő programsorozat következő házigazdája a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Kistokaji Általános Iskola lesz.

A Mozaik Múzeumtúra iskolai programja a Városligetet is célba veszi

Az Örökség Kultúrpolitikai Intézet megbízásából a Felelős Szülők Iskolája szakmai szervezésével megvalósuló Mozaik Múzeumtúra iskolai edukációs programja 4. állomásához érkezik a 2017/2018-as tanévben. A házigazda szerepét ezúttal a Városligeti Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolába viseli majd. A felső tagozatos diákok számára összeállított interaktív múzeumpedagógiai foglalkozások, aktivitások, vetélkedők február 7-én 9 és 14 óra között lesznek az iskola tornacsarnokában és tantermeiben.

Középiskolás Képzés a JÉG szervezésében

Középiskolásnak lenni jó. Bár néha unalmas. Iskolába járni jó. Bár néha unalmas. Előfordult már, hogy többre vágytál? Zavar, hogy középiskolásként keveset néznek ki belőled? Szeretnéd már most ismerni a bankok, a pénzügy és a vállalkozások világát? Megismerni az önéletrajzírás és a próba-állásinterjú rejtelmeit?

Az út önmagunkhoz saját gátjaink feloldásán keresztül vezet

A napunk feladatok és megoldandó kihívások sorozatából áll. Rohanunk reggel, sietünk délután, és fáradtan esünk ágyba este. Törekszünk a legjobbat adni a munkában és a magánéletünkben egyaránt. Egy dolog szorul háttérbe sokszor: Önmagunk. Vajon hogyan találhatjuk meg az utat a saját céljainkhoz, milyen technikákat sajátítsunk el a kiegyensúlyozott élethez? Hazánk legszínvonalasabb női karrierrendezvényén ezekhez kapunk kapaszkodókat.

Nők a munkaerőpiacon: előítéletek vannak, de a változás elindult

A nők munkaerőpiacon betöltött szerepe továbbra is központi kérdés a foglalkoztatással és a karrierépítéssel kapcsolatban. A Jobline Női Karriernap szervezőcsapatának friss kutatása az aktuális helyzetet és a női munkavállalók tapasztalatait vette górcső alá. A felmérésben több mint 2200, különböző életkorú, foglalkozású és családi állapotú nő vett részt. 

Sportlélektani eszközökkel (elsősorban) a belső sikerekért

Mitől lesz igazán hatékony a mentális felkészülés? Mi a siker, a kudarc, és mindezek elviselésének titka? Hogyan küzdjünk meg a versengés okozta nyomással? Hogyan hozhatjuk ki magunkból a legjobbat? Hogyan motiváljuk saját magunkat? Szülők, nevelési szakemberek, edzők, vállalkozók és iskolakezdők, figyelem: itt egy remek sportlélektani képzés – nemcsak sportolóknak!

Terápia és érzelmi nevelés a mesék és az alkotás ösvényein

Egy képzés, mely a művészetterápia három területét, a képzőművészet alkotó erejét, a meséket, mint archetipikus szimbolikus fejlődéstörténeteket és a szépirodalmat hívja segítségül a személyiségfejlesztéshez. Ismerd meg, hogyan hasznosíthatod a képzőművészetet, a meséket és az irodalmi alkotásokat az érzelmi nevelés és oktatás folyamán!

Kibetűzni a lélek titkait – Grafológusképzés mindenkinek

A Lukács Oktatási Központ szeptemberben induló, négy féléves képzésén megmutatkoznak az ákombákomok mélységei, a gyöngybetűk titkai. A grafológia tudományán és a papírra vetett gondolatokon keresztül alaposabban megismerhetjük az emberi személyiség rejtélyeit, saját magunkat és a hozzánk közel állókat egyaránt.

Adj neki történeteket!

A legtöbb, amit a gyerekeknek adhatunk, hogy történetei legyenek: élmények, melyekből felépülhet a személyisége, melyekre emlékezhet, és melyek által meghatározhatja, „elmesélheti” saját magát. Ha épp nem szereplői vagyunk, akkor hallgatjuk a sztorikat: mindenki szereti a meséket, és ezért rajong a legtöbb gyerek a történelemért is. Ezért ha jól tálaljuk, gyermekünk a történelem eseményeitől a saját történetéig juthat, mert tanulhat belőlük. Ráadásul önmaga élettörténetét sosem érzi majd jelentéktelennek, hiszen tudja, hogy ő is otthon van a világban.

Honnan tudod, amíg ki nem próbáltad? Avagy: tudományos kísérletek és önismeret

Akár egy újfajta ételről, új játékról vagy saját képességeiről legyen szó, még a kíváncsi gyerekek is néha – talán a kudarctól való félelmükben – ódzkodnak attól, hogy addig ismeretlen dolgokat próbáljanak ki. Ilyenkor jön a klasszikus szülői replika: „Honnan tudod, amíg ki nem próbáltad?” Ez egy teljesen jogos meglátás, a gyerekeknél viszont nem mindig éri el a kívánt hatást. Ha szeretnénk, hogy mégis működjön, mutassunk nekik egy olyan területet, ahol a próbálkozás mindig bejön, és mindig izgalmas: irány a tudományos kísérletek világa!

Föci és környezettudatosságra nevelés otthon

A környezetismeret, később a földrajz és a biológia a rögzült tantárgyi keretei azoknak az ismereteknek, melyeket a gyerekek kezdetben – nagyon helyesen – a világ csodáiként fognak fel. Melyik gyerkőc nem kérdez a természeti jelenségekről, nem lapozgat képes enciklopédiát, vagy nem gyűjt állatos matricákat, ha teheti? És hogyan őrizhetjük meg a gyerekek érdeklődését természetes környezetünk, földünk iránt? Avagy: négy módszer, hogyan lehet környezettudatosságra nevelni és föciből segíteni egy füst alatt!

 

Keresés

Hírlevél feliratkozás
Április 2018
H K Sz Cs P Szo V
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6