Programozóversenyen mérték össze tudásukat a lányok

A nyertes csapat a Facebook londoni irodájába utazhat

 

Az első lányoknak szóló programozóverseny, a Scratch Meccs döntőjében 10, háromfős csapat mérkőzött meg december 12-én. A lányok kreatívabbnál kreatívabb módon mutatták be a pályamunkáikat, a projekt elkészítésének menetét és a munkájukban rejlő lehetőségeket. A döntőt végül az Ething csapata, az Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium 16 éves diáklányai nyerték meg, akik egy grafikailag meghökkentően szép és egyedi, saját zenei aláfestésű, kiforrott programozási háttérrel rendelkező játékot készítettek el. Ádám Zsófia, Kőnig Virág és Varga Dorka a tavaszi szünetben utazhatnak Londonba, meglátogatva a Facebook londoni irodáját.

 

 

 

 

A Skool szervezésében, az ELTE IK T@T Labor szakmai irányításával, valamint a Facebook, a veszprémi Continental és a Brit Nagykövetség támogatásával zajló Scratch Meccs programozóverseny célja az volt, hogy az informatika világa iránt érdeklődő lányok kipróbálhassák magukat egy kreatív versenyen, ahol háromfős csapatokban grafikai, zenei és programozói elemeket ötvözve saját játékot fejlesztettek. A verseny platformja a Skool programjain is sokat használt Scratch nevű alkalmazás, a kifejezetten gyermekeknek készített környezet, melyben gyorsan, élményeket szerezve sajátíthatják el a fiatalok a programozás alapjait.

 

A Skool által szeptember 14-én megnyitott verseny első, online fordulójában 24 csapat, 72 lány küldte be Scratch-ben elkészített pályamunkáit, melyek között voltak saját fejlesztésű játékok, animációk, történetek. A projekteket ezután egy öttagú zsűri értékelte, és választotta ki azt a 10 legjobb csapatot, amelyek részt vehettek a decemberi döntőn, melyet az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) Informatikai Karán szerveztek. A zsűri olyan neves szakemberekből állt, mint Harcsa Veronika jazzénekes, Turcsányi-Szabó Márta, az ELTE IK T@T labor vezetője, Dékány Dalma grafikus, Páhi-Papp Orsolya, a veszprémi Continental szoftverprojekt-menedzsere, valamint Balogh Péter korábbi NNG-vezérigazgató, angyalbefektető.

 

A tíz döntőbe jutott, 12-16 éves lányokból álló csapatnak komplex projektbemutató során kellett meggyőzniük a zsűrit arról, hogy pályamunkájuk, programozói tapasztalatuk, kreativitásuk, csapatmunkájuk és előadástechnikájuk nyomán őket illeti a verseny fődíja. Minden csapat rendkívül felkészült, lelkes és kreatív prezentációt tartott, majd végül szoros versenyben az Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium 16 éves lányokból álló Ething nevű csapata nyert. A csapat minden tagjának tapasztalatát és érdeklődését felhasználta projektjük sikeressége érdekében: Zsófiát már régóta érdekli a programozás, Virágban grafikus vér csorog, Dorka pedig kislány kora óta klasszikus zenét játszik. Az eredmény: egy meghökkentően szép és komplex játék, saját zenei aláfestéssel.

 

 

 

 

„A Skool életében az egyik legizgalmasabb nap volt a Scratch Meccs döntője. Fantasztikus volt látni a lányokat, akik több hónapos megfeszített munka és készülés után kiálltak a közönség elé, és olyan magas minőségű projekteket mutattak be rendkívül kreatív módon, melyek újabb bizonyítékai annak, hogy igenis nekik is helyük van a technológia megalkotásában. Jövőre is szeretnénk megszervezni a versenyt, mellyel célunk, hogy minél több lányt inspiráljunk arra: felfedezzék a programozás, a számítógépen való alkotás világát” – mondta el Major Zsófi, a Skool társalapítója.

 

A Skool által indított Scratch Meccs megszervezésében részt vett az ELTE IK T@T Labor csapata, amelynek szakmai irányítása és támogatása elengedhetetlen volt a verseny lebonyolításához. A Facebook mellett a versenyt a kerékszenzorokat és perdületérzékelőket gyártó és fejlesztő veszprémi vállalat, a Continental, valamint a Brit Nagykövetség is támogatta. A versenyt hivatalosan Caitlin Jones, a Brit Nagykövetség nagykövethelyettese nyitotta meg.

 

A döntőről készült videóösszefoglalót itt lehet megtekinteni: Scratch Meccs videó.

 

A győztes csapat pályamunkáját, valamint a döntőbe jutott Scratch-projekteket itt lehet megtekinteni: https://scratch.mit.edu/studios/1764516/.

Indul az üzemmérnök informatikus (bprof) képzés

Informatikus képzés újragondolva - kevesebb elmélet - több gyakorlat

 

2018. szeptemberében új képzés indul két egyetemen is. Az üzemmérnök informatikus (BProf) szakon az alapjaitól gondolták újra az informatikus képzést. Három év alatt gyakorlatias és piacképes tudásra tehetsz szert, és kiváló esélyekkel helyezkedhetsz el kiemelkedő fizetés mellett. Az új szakra január 30-tól február 15-ig lehet jelentkezni, kizárólag elektronikusan a felvi.hu-n.

Az élethosszig tartó tanulás az Y-generáció sikerének kulcsa

Az Y-generáció számára a minőségi idő, a presztízs, az azonnali siker, a közösségi élmény és a karizmatikus vezető egyaránt fontos munkahelyi motiváció. A Magyarországon több mint kétmillió fiatalt számláló korosztály a bérigényt nem a piaci átlagbérek, hanem a számukra ideális életszínvonal szerint határozza meg. A már zajló negyedik ipari forradalom révén számos szakma és pozíció szűnhet meg a következő évtizedekben, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) szakértője szerint emiatt hamarosan a megélhetés múlhat azon, hogy valaki képes-e akár 40 évesen visszaülni az iskolapadba.

Egyetemek a nemzetközi színtéren

A kinyíló világtól és a mobilitási lehetőségektől nem félni kell, hanem élni kell tudni velük – mondta Palkovics László oktatási államtitkár a Trendek és kihívások a felsőoktatás nemzetköziesítésében című konferencián. 

Quadro roadshow a kreativitásért!

Március 8-án, pénteken startolt el a XV. kerületben a „A kreativitás napja” – Tervezz, építs, játssz! Quadro edukációs roadshow, melynek során a XV. kerületben 2019 tavaszán 7 óvodában és 3 iskolában kerül megrendezésre az ingyenes kreativitásfejlesztő játékos program.

 

Múzeumok a pedagógusokért – országos projektbemutató körút pedagógusok részére

Pedagógusok számára kidolgozott, 21 állomásból álló „Múzeumok a pedagógusokért” címmel országos bemutatókörút vette kezdetét, melyen az érdeklődők ingyenesen vehetnek részt. A 2018. szeptember 10. és október 12. között zajló rendezvénysorozat a Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ (MOKK) a „Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek” című EFOP-3.3.3.-VEKOP-16-2016-00001 azonosítószámú projekt „A mi múzeumunk” című múzeumi komponenséhez kapcsolódik.

 

A logikus, algoritmikus gondolkodás fejlesztésével sokat tehetünk gyermekünk jövőjéért

A jövő tudománya egy táborban, avagy gyere, csináljunk robotot, tanuljunk programozni, hozzunk létre saját vállalkozást!

 

 

Számtalan kutatás és felmérés igazolja, hogy a felnövekvő generációnak, gyermekeinknek a jövő munkaerőpiacán már nem a lexikális tudásra lesz legnagyobb szüksége, hanem sokkal inkább olyan készségekre, kompetenciákra, mint az infokommunikációs technológiai készségek, a magas fokú együttműködés, alkalmazkodókészség, az interperszonális kommunikáció, a kritikai gondolkodás, illetve a komplex rendszerekben való gondolkodás, problémamegoldás.

Középiskolás Képzés a JÉG szervezésében

Középiskolásnak lenni jó. Bár néha unalmas. Iskolába járni jó. Bár néha unalmas. Előfordult már, hogy többre vágytál? Zavar, hogy középiskolásként keveset néznek ki belőled? Szeretnéd már most ismerni a bankok, a pénzügy és a vállalkozások világát? Megismerni az önéletrajzírás és a próba-állásinterjú rejtelmeit?

Az út önmagunkhoz saját gátjaink feloldásán keresztül vezet

A napunk feladatok és megoldandó kihívások sorozatából áll. Rohanunk reggel, sietünk délután, és fáradtan esünk ágyba este. Törekszünk a legjobbat adni a munkában és a magánéletünkben egyaránt. Egy dolog szorul háttérbe sokszor: Önmagunk. Vajon hogyan találhatjuk meg az utat a saját céljainkhoz, milyen technikákat sajátítsunk el a kiegyensúlyozott élethez? Hazánk legszínvonalasabb női karrierrendezvényén ezekhez kapunk kapaszkodókat.

Nők a munkaerőpiacon: előítéletek vannak, de a változás elindult

A nők munkaerőpiacon betöltött szerepe továbbra is központi kérdés a foglalkoztatással és a karrierépítéssel kapcsolatban. A Jobline Női Karriernap szervezőcsapatának friss kutatása az aktuális helyzetet és a női munkavállalók tapasztalatait vette górcső alá. A felmérésben több mint 2200, különböző életkorú, foglalkozású és családi állapotú nő vett részt. 

Sportlélektani eszközökkel (elsősorban) a belső sikerekért

Mitől lesz igazán hatékony a mentális felkészülés? Mi a siker, a kudarc, és mindezek elviselésének titka? Hogyan küzdjünk meg a versengés okozta nyomással? Hogyan hozhatjuk ki magunkból a legjobbat? Hogyan motiváljuk saját magunkat? Szülők, nevelési szakemberek, edzők, vállalkozók és iskolakezdők, figyelem: itt egy remek sportlélektani képzés – nemcsak sportolóknak!

Terápia és érzelmi nevelés a mesék és az alkotás ösvényein

Egy képzés, mely a művészetterápia három területét, a képzőművészet alkotó erejét, a meséket, mint archetipikus szimbolikus fejlődéstörténeteket és a szépirodalmat hívja segítségül a személyiségfejlesztéshez. Ismerd meg, hogyan hasznosíthatod a képzőművészetet, a meséket és az irodalmi alkotásokat az érzelmi nevelés és oktatás folyamán!

Kibetűzni a lélek titkait – Grafológusképzés mindenkinek

A Lukács Oktatási Központ szeptemberben induló, négy féléves képzésén megmutatkoznak az ákombákomok mélységei, a gyöngybetűk titkai. A grafológia tudományán és a papírra vetett gondolatokon keresztül alaposabban megismerhetjük az emberi személyiség rejtélyeit, saját magunkat és a hozzánk közel állókat egyaránt.

Tinifőnök – pénzügyi tudatosság fejlesztése kamaszkorban

Mit, mire költenél, ha kapnál egy csomó pénzt? Hogyan osztanád be a családod havi „költségvetését”? Vajon boldogulnál vele? És az igaz, hogy a pénz nem boldogít? A Da Vinci TV Tinifőnök c. műsora segíthet ebben.

 

Tévhitek és érdekességek – az Egészségügyi Világnap margójára

Tényleg 7 év, amíg megemésztünk egy lenyelt rágót? Ha 5 másodpercen belül felvesszük és megesszük a leesett ételt, nem lesz semmi bajunk? Mennyi adat tárolására képes az agyunk? Az erek hány méter távolságra képesek kispriccelni a vért? Milyen gyorsasággal képes kiáramlani a levegő a tüdőből? Ilyen és ehhez hasonló kérdéseknek járunk utána az április 7-i Egészségügyi Világnap alkalmából a cikkben és a Da Vinci TV csatornán.

 

A varázslatos Houdini – titkok és érdekességek a bűvészetről

Gondolkodtatok már azon, hogy működnek a bűvészmutatványok? A leghíresebb szabadulóművészeti produkciókhoz mennyi merészség és kockázat szükséges? Ki és hogyan képes illuzionista produkciók bemutatására? Valljuk be, a trükkök, az érdekességek, a csodák, a megmagyarázhatatlannak tűnő történések mindannyiunkat vonzanak és szeretnénk sokszor a kulisszák mögé látni. Ahhoz, hogy ezt a világot közelebbről szemlélhessük és néhány trükk, titok felfedésre kerülhessen, nem mást, mint a földkerekség egyik legnagyobb szabadulóművészét és illuzionistáját, Harry Houdinit és az ő varázslatos életét hívjuk segítségül.

Keresés

Hírlevél feliratkozás
Augusztus 2020
H K Sz Cs P Szo V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6