Kiosztották az idei Bonis Bona-díjakat

Negyedik alkalommal jutalmazták idén a Bonis Bona – A Nemzet Tehetségeiért-díj átadóján a tehetséggondozásban kiemelkedő munkát végző hazai és határon túli magyar, valamint magyarországi nemzetiségi pedagógusokat és tehetségsegítő szakembereket. A Nemzeti Múzeum dísztermében június 2-án este megtartott ünnepi Tehetséggálán összesen 63 szakember és szervezet részesült elismerésben sokéves, eredményes tehetséggondozó munkájáért.

 

 

 

 

A Bonis Bona-díjat idén négy személyi kategóriában lehetett elnyerni: „Kiváló versenyfelkészítő”, „Kiváló tehetséggondozó”, „Kiváló tehetségsegítő” elismerésben összesen 55-en részesültek, hárman pedig életműdíjat kaptak munkásságukért. Újdonság, hogy ebben az évben először, öt tehetséggondozó szervezetet is díjaztak.

 

Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár, aki Balog Zoltánnal, az emberi erőforrások miniszterével közösen adta át a díjakat az Új Nemzedék Központ szervezésében tartott rendezvényen, arról beszélt, hogy a tehetség olyan ajándék, amellyel nemcsak élni lehet, de el is lehet herdálni, és az is lehet, hogy észrevétlen marad. Szavai szerint a pedagógusoknak, a segítő szakembereknek nagy a felelősségük abban, hogy reményt adjanak a tehetséges fiataloknak, és kitartásra neveljenek.

 

Nem könnyű az elbizonytalanodó tehetségnek biztatást adni, az elbizakodottnak visszafogottságot vagy a lustáknak szorgalmat tanítani – húzta alá az államtitkár a Bonis Bona-díj átadóján.

 

Novák Katalin hozzátette: büszkék a díjazottakra, a magyar tehetséges fiatalokra és a magyar tehetséggondozásra is, valamint büszkék arra, hogy nem csak szavakban, hanem anyagi forrásokban nemzetközi szinten is kiemelten támogatja a kormány a tehetséges fiatalokat. A tehetségügy minden eddiginél nagyobb forrásból gazdálkodik 2016-ban. 

 

Jelöléseket április 22-ig lehetett benyújtani. Idén az Új Nemzedék Központ új online felületet készített, ahol a korábbiakhoz képest gyorsabban, egyszerűbben és korszerűbben lehetett a jelöléseket leadni mindazokra, akik oktatják, nevelik, segítik a gyermekeket, fiatal tehetségeket. Az új felületnek és a felhívás átfogó, több ezer civil szervezethez történő eljuttatásának köszönhetően a jelölések száma mintegy 50 százalékkal emelkedett a tavalyi évhez képest. Csaknem 800 jelölés érkezett, nemcsak Magyarországról, hanem Erdélyből, Vajdaságból és Kárpátaljából is. Idén volt először lehetőség tehetséggondozó szervezet jelölésére, az öt díjazottat végül majdnem száz jelölt közül választották ki ebben a kategóriában.

 

A 2013-ban alapított elismerés forrását 2016-ban is a Nemzeti Tehetség Program (NTP) biztosítja. Az NTP egyik fő célkitűzése, hogy erkölcsi és anyagi elismerésben részesítse azokat a hazai és határon túli magyar, vagy magyarországi nemzetiségi szakembereket, akik munkájuk során kiemelkedően sokat tesznek a nemzet tehetségeinek kibontakoztatásáért. A Bonis Bona – A Nemzet Tehetségeiért-díj keretében az idei évig összesen 731 pedagógus vehetett át elismerést.

 

 

Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere és Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár Életműdíjat adott át:

 

dr. Szendrő Péter részére (agrár- és műszaki tudományok, Szent István Egyetem, Gödöllő),

 

Snétberger Ferenc részére (gitár, zeneszerzés, Snétberger Zenei Tehetség Központ, Felsőörs),

 

Singer János részére (kollégiumi nevelés, Káldor Miklós Kollégium, Budapest).

 

 

Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere és Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár Kiváló Tehetséggondozó-díjat adott át:

 

Arató Ágnes részére (zongorakíséret, korrepetíció, Tóth Aladár Zeneiskola, Budapest),

 

Bacher József részére (biológia, természettudomány, Mosonmagyaróvári Kossuth Lajos Gimnázium, Mosonmagyaróvár),

 

Bencsik Pál részére (testnevelés, atlétika, Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Szolnok),

 

Benkő Margit részére (magyar nyelv és irodalom, Fekete István Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Zamárdi),

 

Cseh Lajos részére (földrajz, társadalomtudomány, Horváth Mihály Gimnázium, Szentes),

 

Csúzdi Szabó Erika részére (rajz, vizuális kultúra, képzőművészet, Szent Imre Katolikus Óvoda és Általános Iskola, Kecskemét),

 

Fonyó Lajos részére (matematika, természettudomány, Keszthelyi Vajda János Gimnázium, Keszthely),

 

Győry Ákos részére (matematika, természettudomány, Földes Ferenc Gimnázium, Miskolc),

 

Kovács Ágnes részére (történelem, társadalomtudomány, Hesz Mihály Általános Iskola, Nógrád),

 

Moravszki Gyuláné részére (testnevelés, Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola, Nyíregyháza),

 

Nemes József részére (ének–zene, Szent Efrém Görögkatolikus Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Debrecen),

 

Pataki Enikő részére (magyar nyelv és irodalom, Kölcsey Ferenc Főgimnázium, Szatmárnémeti),

 

Radics Miroslav Péter részére (klarinét, Pécsi Művészeti Gimnázium és Szakközépiskola, Pécs),

 

Dr. Szabó Júlia részére (földrajz, társadalomtudomány, Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Budapest),

 

Varga József részére (matematika, természettudomány, Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium, Kecskemét),

 

Vasváry Kinga részére (biológia, természettudomány, Budapest I. Kerületi Szilágyi Erzsébet Gimnázium, Budaörs),

 

Faludiné Lovas Henriette részére (versenytánc, társastánc, Lorigo Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Lorigo Táncsport Egyesület, Szombathely),

 

Kiszely Ildikó Piroska részére (informatika, természettudomány, Debreceni Fazekas Mihály Gimnázium, Debrecen),

 

Pető Mária részére (fizika, természettudomány, Székely Mikó Főgimnázium, Sepsiszentgyörgy),

 

Varró Huba részére (néptánc, Táncolj velünk most Néptáncegyüttes, Marosvásárhely).

 

 

Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere és Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár Kiváló Tehetségsegítő-díjat adott át:

 

Dr. Benczéné Csorba Margit részére (tanulásban akadályozottak pedagógiája, Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Kaposvár),

 

Dr. Duró Zsuzsa részére (tehetség-diagnosztika, Hubay Jenő Zeneiskola és Alapfokú Művészeti Iskola Akkreditált Kiváló Tehetségpont, Gyömrő),

 

Fábián Gábor részére (matematika–testnevelés, Váci Szakképzési Centrum Boronkay György Műszaki Szakközépiskolája és Gimnáziuma, Kosd),

 

Gyallai Katalin részére (angol nyelv és irodalom, Kaposvári Munkácsy Mihály Gimnázium, Kaposvár),

 

Dr. Módis László részére (ízületi porc rekonstrukciós vizsgálata, Debreceni Egyetem, Anatómiai, Szövet-és Fejlődéstani Intézet, Debrecen).

 

 

Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere és Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár Kiváló Tehetséggondozó Szervezet-díjat adott át:

 

a budapesti Messzehangzó Tehetségek Alapítvány részére,

 

a badacsonytördemici Színvonal A Művészetoktatásban, Tehetséggondozásban Tehetségpont részére,

 

a budapesti Csányi Alapítvány a Gyermekekért Közhasznú Alapítvány részére,

 

a szabadkai Vajdasági Tehetségsegítő Tanács részére,

 

a budapesti Kutató Diákokért Alapítvány részére.

 

 

Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere és Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár Kiváló Tehetségfejlesztő-díjat adott át:

 

Bagolyné Szűcs Andrea részére (óvodai ének–zene, énekes játék, gyermektánc, Békési Kistérségi Óvoda és Bölcsőde – Fürkész Központi Óvoda, Békés),

 

Balogh Gábor részére (karriermenedzsment, tehetséggondozás, Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, Vezetés és Szervezéstudományi Intézet, Pécs),

 

Banáné Szőke Ilona részére (földrajz, biológia, Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Törökszentmiklós),

 

Beke Mária részére (rajz, kézművesség, művészettörténet Zsámbéki Premontrei Keresztelő Szent János Iskolaközpont, Alapfokú Művészetoktatási intézmény, Budapest),

 

Cseh Lászlóné Bögyös Márta részére (gyermektánc jeles napok, népszokások, néphagyományőrzés, Cifrakert Óvoda, Székesfehérvár),

 

Dományné Szebellédi Valéria részére (ének-zene, kórusvezetés Budapest VI. Kerületi Erkel Ferenc Általános Iskola, Budapest),

 

Domonkos Illésné részére (matematika, egészségnevelés, elsősegélynyújtás, Békés Megyei Hunyadi János Gimnázium, Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Mezőkovácsháza),

 

Fazekas Zsuzsanna részére (rajz, mozgóképkultúra és médiaismeret, Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti iskola, Szolnok),

 

Gál Zoltán részére (testnevelés, Országh Kristóf Általános Iskola, Sirok),

 

Gyulainé Szendi Éva részére (biológia, földrajz, Avasi Gimnázium, Miskolc),

 

Halápiné Kálmán Katalin részére (ének-zene, Tapolcai Musical Színpad, Tapolca),

 

Hegyi Katalin részére (óvodapedagógus, Szent Erzsébet Katolikus Általános Iskola és Óvoda, Szentes),

 

Huszár Judit részére (kémia, biológia, Béke Gyermekotthon és Általános Iskola, Budapest),

 

Kálmán Csilla részére (vizuális kultúra, grafika, „Szárny-nyitogató” Alapfokú Művészeti Iskola, Halásztelek),

 

Kátai Katalin részére (hegedű, kamara, Dunakeszi Farkas Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola, Sződliget),

 

Kiss Gábor részére (földrajz, környezettan, Fürkész Holding Kft., Budapest),

 

Kiss László részére (történelem és állampolgári ismeretek, társadalomismeret, Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnázium, Budapest),

 

Dr. Kósa Balázs részére (építészeti tehetségfejlesztés, műemlékvédelem, Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kar, Pécs),

 

Laskiné Spingár Éva részére (testnevelés, biológia, Királyi Pál Általános Iskola, Nagykanizsa),

 

Magyar Vendelné részére (matematika, vizuális kultúra, Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola, Marcali),

 

Molnár Zsolt részére (biológia, kémia, Czuczor Gergely Bencés Gimnázium és Kollégium, Győrújfalu),

 

Nagy Edit részére (ének-zene, karvezetés, Sarkadi Általános Iskola, Sarkad),

 

Oláh Éva Mária részére (fizika, matematika, Bálint Márton Általános és Középiskola, Budapest),

 

Sándor Csilla Judit részére (magyar nyelv és irodalom, sakk, Somogyi Rezső Általános Iskola, Kisvárda),

 

Sándor Zsuzsanna részére (drámaoktatás, diák play back színházi csoport, Budapest VI. Kerületi Kölcsey Ferenc Gimnázium, Budapest),

 

Schulek Dávid részére (testnevelés, röplabda, Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium, Budapest),

 

Szabó János részére (néptánc, népi ének, Salgótarjáni Néptáncművészetért Közalapítvány, Nemti),

 

Szabó László részére (vizuális kultúra, média, Képesség- és Tehetségfejlesztő Magániskola, Várpalota),

 

Lovas Pál részére (klasszikus balett, előadói gyakorlat / próbatermi, színpadi feladatok, Pécsi Művészeti Gimnázium és Szakközépiskola, Pécs),

 

Csincsák Zoltán részére (fejlesztés a Dobbantó programban, csoportvezető az Arany János Kollégiumi-Szakiskolai Programban, Kiskunfélegyházi Középiskola, Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium, Kiskunfélegyháza).

 

 

(Fotó: Bartos Gyula/EMMI)

Indul az üzemmérnök informatikus (bprof) képzés

Informatikus képzés újragondolva - kevesebb elmélet - több gyakorlat

 

2018. szeptemberében új képzés indul két egyetemen is. Az üzemmérnök informatikus (BProf) szakon az alapjaitól gondolták újra az informatikus képzést. Három év alatt gyakorlatias és piacképes tudásra tehetsz szert, és kiváló esélyekkel helyezkedhetsz el kiemelkedő fizetés mellett. Az új szakra január 30-tól február 15-ig lehet jelentkezni, kizárólag elektronikusan a felvi.hu-n.

Az élethosszig tartó tanulás az Y-generáció sikerének kulcsa

Az Y-generáció számára a minőségi idő, a presztízs, az azonnali siker, a közösségi élmény és a karizmatikus vezető egyaránt fontos munkahelyi motiváció. A Magyarországon több mint kétmillió fiatalt számláló korosztály a bérigényt nem a piaci átlagbérek, hanem a számukra ideális életszínvonal szerint határozza meg. A már zajló negyedik ipari forradalom révén számos szakma és pozíció szűnhet meg a következő évtizedekben, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) szakértője szerint emiatt hamarosan a megélhetés múlhat azon, hogy valaki képes-e akár 40 évesen visszaülni az iskolapadba.

Egyetemek a nemzetközi színtéren

A kinyíló világtól és a mobilitási lehetőségektől nem félni kell, hanem élni kell tudni velük – mondta Palkovics László oktatási államtitkár a Trendek és kihívások a felsőoktatás nemzetköziesítésében című konferencián. 

Múzeumok a pedagógusokért – országos projektbemutató körút pedagógusok részére

Pedagógusok számára kidolgozott, 21 állomásból álló „Múzeumok a pedagógusokért” címmel országos bemutatókörút vette kezdetét, melyen az érdeklődők ingyenesen vehetnek részt. A 2018. szeptember 10. és október 12. között zajló rendezvénysorozat a Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ (MOKK) a „Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek” című EFOP-3.3.3.-VEKOP-16-2016-00001 azonosítószámú projekt „A mi múzeumunk” című múzeumi komponenséhez kapcsolódik.

 

A logikus, algoritmikus gondolkodás fejlesztésével sokat tehetünk gyermekünk jövőjéért

A jövő tudománya egy táborban, avagy gyere, csináljunk robotot, tanuljunk programozni, hozzunk létre saját vállalkozást!

 

 

Számtalan kutatás és felmérés igazolja, hogy a felnövekvő generációnak, gyermekeinknek a jövő munkaerőpiacán már nem a lexikális tudásra lesz legnagyobb szüksége, hanem sokkal inkább olyan készségekre, kompetenciákra, mint az infokommunikációs technológiai készségek, a magas fokú együttműködés, alkalmazkodókészség, az interperszonális kommunikáció, a kritikai gondolkodás, illetve a komplex rendszerekben való gondolkodás, problémamegoldás.

Modern Pedagógus Konferencia az Európa Hajón

2018. április 18-án, szerdán, exkluzív helyszínen, az Európa Hajón tartja második konferenciáját a Neteducatio Modern Pedagógus címmel. A konferenciára várnak bármely korosztállyal foglalkozó pedagógust, egyetemi hallgatókat. A konferencia célja innovatív eszközöket és ötleteket adni a 21. század újfajta igényeire nyitó pedagógusok kezébe.

Középiskolás Képzés a JÉG szervezésében

Középiskolásnak lenni jó. Bár néha unalmas. Iskolába járni jó. Bár néha unalmas. Előfordult már, hogy többre vágytál? Zavar, hogy középiskolásként keveset néznek ki belőled? Szeretnéd már most ismerni a bankok, a pénzügy és a vállalkozások világát? Megismerni az önéletrajzírás és a próba-állásinterjú rejtelmeit?

Az út önmagunkhoz saját gátjaink feloldásán keresztül vezet

A napunk feladatok és megoldandó kihívások sorozatából áll. Rohanunk reggel, sietünk délután, és fáradtan esünk ágyba este. Törekszünk a legjobbat adni a munkában és a magánéletünkben egyaránt. Egy dolog szorul háttérbe sokszor: Önmagunk. Vajon hogyan találhatjuk meg az utat a saját céljainkhoz, milyen technikákat sajátítsunk el a kiegyensúlyozott élethez? Hazánk legszínvonalasabb női karrierrendezvényén ezekhez kapunk kapaszkodókat.

Nők a munkaerőpiacon: előítéletek vannak, de a változás elindult

A nők munkaerőpiacon betöltött szerepe továbbra is központi kérdés a foglalkoztatással és a karrierépítéssel kapcsolatban. A Jobline Női Karriernap szervezőcsapatának friss kutatása az aktuális helyzetet és a női munkavállalók tapasztalatait vette górcső alá. A felmérésben több mint 2200, különböző életkorú, foglalkozású és családi állapotú nő vett részt. 

Sportlélektani eszközökkel (elsősorban) a belső sikerekért

Mitől lesz igazán hatékony a mentális felkészülés? Mi a siker, a kudarc, és mindezek elviselésének titka? Hogyan küzdjünk meg a versengés okozta nyomással? Hogyan hozhatjuk ki magunkból a legjobbat? Hogyan motiváljuk saját magunkat? Szülők, nevelési szakemberek, edzők, vállalkozók és iskolakezdők, figyelem: itt egy remek sportlélektani képzés – nemcsak sportolóknak!

Terápia és érzelmi nevelés a mesék és az alkotás ösvényein

Egy képzés, mely a művészetterápia három területét, a képzőművészet alkotó erejét, a meséket, mint archetipikus szimbolikus fejlődéstörténeteket és a szépirodalmat hívja segítségül a személyiségfejlesztéshez. Ismerd meg, hogyan hasznosíthatod a képzőművészetet, a meséket és az irodalmi alkotásokat az érzelmi nevelés és oktatás folyamán!

Kibetűzni a lélek titkait – Grafológusképzés mindenkinek

A Lukács Oktatási Központ szeptemberben induló, négy féléves képzésén megmutatkoznak az ákombákomok mélységei, a gyöngybetűk titkai. A grafológia tudományán és a papírra vetett gondolatokon keresztül alaposabban megismerhetjük az emberi személyiség rejtélyeit, saját magunkat és a hozzánk közel állókat egyaránt.

Saját életmesénk adhatja a legtöbb önbizalmat

Megjelent Junot Díaz érzékenyítő mesekönyve, a Szigetlakó: egy fantasztikus történet a képzeletről, a kötődésről, a családi összetartozás és a hagyománytisztelet fontosságáról. Arról, hogyan tartanak össze bennünket a közös emlékek, történetek, szokások, és az egymás iránt érzett tisztelet és szeretet.

 

Idilli kép, amikor a nagyszülők ölébe kucorodva csillogó szemmel és szívvel hallgatják az unokák a múlt meséit. Együtt esszük a karácsonyi halászlevet és előkerülnek a fotóalbumok… Az ünnep közeledtével talán nagyobb hangsúlyt és több időt szentelhetünk ennek a merengésnek, mely fontosabb, mint hinnénk.

 

Gyermekeink számára a legnagyobb ajándék az érzelmi biztonság és alkalmazkodóképesség, amihez az életmeséjük felfedezésére, közös megírására van szükség. Ehhez adhat nagy segítséget a december elején megjelent Junot Díaz Pulitzer- díjas író érzékenyítő mesekönyve, a Szigetlakó, mely különleges kalandozásra hívja a gyerekeket, felnőtteket egyaránt. A csodálatosan illusztrált életmese egy Dominikán született kislány, Lola történetén keresztül tanít minket a saját életmesénk megismerésére, a másság elfogadására, az emberi kapcsolatok fontosságára.

 

 

„CSAK MERT NEM EMLÉKSZEL EGY HELYRE, NEM JELENTI AZT, HOGY NEM ÉL OTT BENNED.”

Junot Díaz Szigetlakó című varázslatos könyvében megelevenednek azok a történetek, amelyeket egy kislány távoli, ismeretlen hazájáról hallott. A gyermek – aki ismereteit úgy színesítgeti, hogy faggatja a környezetét a múltról, figyel, érez, illatokat, hangokat raktároz magának a jövőbe – szeretné megismerni a gyökereit. Lola iskolájában mindenki máshonnan jött. Az ő iskolája a távoli helyek iskolája volt. Ezért aztán amikor Lola tanítónője azt kéri a gyerekektől, hogy mindenki rajzolja le, hogy honnan emigrált a családja, minden gyerek izgatottan néz a feladat elé. Kivéve Lolát. Ő nem emlékszik a Szigetre – még nagyon kicsi volt, amikor eljöttek. De a család és a barátok segítségével – és az ő emlékeik révén, melyek között bőven akadt vidám, fantasztikus, szívszorító és ijesztő – Lolát elképesztő utazásra repíti a képzelete, vissza a Szigetre. Nekiindul, kérdezősködik, és minden válasz alapján készít egy rajzot. Amint jobban megismeri a családja valódi történetét, Lola megérti abuelája által mondottak értelmét. „Csak mert nem emlékszel egy helyre, nem jelenti azt, hogy nem él ott benned.”

 

 

ÖNISMERET, HAGYOMÁNYOK, CSALÁDI SZOKÁSOK MEGISMERÉSEN, JÁTÉKOSAN MÁR GYERMEKKORBAN IS

„Mit tudnak a gyerekeink rólunk? A gyermekkorukról? Az őseikről? Fontosak-e a gyökerek, és ha igen, miért? Kellenek-e a hagyományok vagy szükségtelenek? Milyen eltérő szokások, kultúrák vannak, ami számunkra távoli, de neki az a természetes? A gyerek az, aki érzi, hogy szükség van rájuk. Talán nem is kell megértenie, csak ismernie. A gyökértelenség szegénnyé teszi, mert sokszor csak akkor érti meg a családját, saját magát, ha tudja ezeket. Meséljünk minél többet a gyerekeknek, nem csak azért mert fejleszti a szókincset és a fogalmazást, hanem mert ebből tudja felépíteni saját magát” – fogalmaz Tihanyi Rita, gyermekagykontroll oktató, magyar tanár.

 

A karácsony is bennünk él, de mindenkinél más, és amikor ezt a szót kimondjuk, azonnal megjelenik bennünk egy olyan kép, amely emlékeztet bennünket a múlt ünnepeire. Nem feltétlenül a vallási fogalom indít el bennünk egy jó érzést, hanem a hozzá kapcsolódó érzelmek, érzetek. Egy emlék, egy hang, egy helyszín. A bejgli illata, a szaloncukor édessége, a csillagszóró szikrázása, a meleg szoba illata. A szó: szeretet. Vagy éppen Radnóti Miklós elhíresült soráról – „s az iskolába menvén, a járda peremén,/hogy ne feleljek aznap, egy kőre léptem én” – beugrik egy emlékkép mindenkinek. Fontosak ezek, lényegesek a családi szokások, a kimondott és kimondatlan rítusok, hagyományok.

 

MESE ÉS A LÉLEK, AVAGY MENTÁLHIGIÉNÉ A CSALÁDBAN ÉS AZ ISKOLÁBAN

„A mai gyerekek másként működnek, mint régen, ezt nagyon sok esetben tapasztaljuk. A játék, a megfelelő vizuális inger, a mese, avagy a narratíva sokkal hangsúlyosabb, mint valaha. Ugyan sok gyerek a virtuális térben él, játszik, de ennek ellenére vagy épp ezért issza az emberi szót, a mesét, az ölelést, amit a mese, a művészet tud megadni. Miután megérinti egy film, egy mese üzenete, utána lehet kivezetni, mert tud mihez kapcsolódni. A Szigetlakó egy kiváló, értékes könyv, melyre építkezve, azt forgatva a szülők és a tanárok is fellebbenthetik a fátylat a családtörténetekről, a kultúrák közötti különbségekről is. Tág értelemben akár természetismeretet vagy néprajzot is lehet tanítani ezen könyv használatával. Egy azonban biztos: a színjátszó, drámapedagógiai foglalkozások alapeleme lesz. És ehhez csak annyi kell, hogy kezünkbe vegyük a könyvet, bekucorodjunk egy „bunkiba” a gyerkőcökkel, és hagyjuk hogy a mese betelepedjen a lelkünkbe és dolgozzon a mesevilág” – hangzik Tibenszky Moni Lisa, a Felelős Szülők Iskolája alapító-ügyvezetőjének véleménye.

 

ÉRZÉSEK, FÉLELMEK FELDOLGOZÁSA A MESÉVEL

„Mosolyt csalni egy gyermek arcára a legnagyobb öröm és kihívás, de néha a szomorúság és a bánat is megjelenik akár egy színpadi előadáson, vagy akár a kórházban, ahol bohócdoktorkodok hosszú évek óta. Nem baj, jöjjön, aminek jönnie kell, az ukulelémmel, a mesékkel, a közvetlen kapcsolattal olyan kapuk nyíltak meg a gyerekek és az én szívemben, amit soha nem gondoltam volna. Együtt éljük meg a betegséget, a félelmet, de a vidámságot is. Kimondjuk, megénekeljük, kinevetjük magunkat. Saját gyerekeim nevelésénél is azt vallom, minél többféle embert ismerjenek meg, találkozzanak más és más szituációkkal, dolgozzák ki a saját megoldási képletüket, én támogatom őket, de az önismeret és az érzelmek kifejezéséhez neki is sokat kell hozzátenni. Fantasztikus könyvnek érzem Díaz Szigetlakóját. A könyvet elsőként december 8-án, – a Cor Leonis Kiadó és a Felelős Szülők Iskolája felkérésére – a sajtó számára mutatunk be drámapedagógiai, játékos formában. Bízom benne, hogy ez az érzékenyítő mesefoglalkozás bejárja majd az ország iskoláit is” – fogalmaz Kárász Eszter, színész, bohócdoktor.

 

A KÖTŐDÉS, A KÖZÖS TÖRTÉNETEK, A TISZTELET EREJE

A Szigetlakó egy fantasztikus történet a képzeletről, a kötődésről, a családi összetartozás és a hagyománytisztelet fontosságáról. Csodálatos mese arról, hogyan tartanak össze bennünket a közös emlékek, történetek, szokások, és az egymás iránt érzett tisztelet és szeretet. Több, mint egy karácsonyi ajándék, egy életre szóló mese, indíttatás a képzelet hatalmas birodalmának megismerésére, a kötelékek, hagyományok tiszteletére.

 

A Pulitzer-díjas és New York Times sikerlistás Junot Díaz lírai hangnemben megírt, és Leo Espinosa által gyönyörűen illusztrált könyve a kreativitás, különbözőség, és képzeletünk azon képességének dicsérete hogy összekötnek bennünket – a családunkkal, a múltunkkal, és önmagunkkal.

 

Információk a könyvről a kiadó oldalán: http://konyvaruhaz.corleonis.hu/

Őszköszöntő Fesztivál a Bikás Parkban – egy egész napos családi program

Szeptember 9-én, vasárnap 10:00 – 20:00 között ugrálóvárral, kézműves foglalkozásokkal, szüreti fajátékokkal, közbiztonsági programokkal, arcfestéssel, vidámparki játékokkal és még sok érdekességgel várják a kicsiket és nagyokat egyaránt. Az egész napos ingyenes program a tanévkezdés és az őszköszöntés jegyében zajlik majd Újbudán, a XI. kerületi Bikás Parkban. A színpadon neves fellépők szórakoztatják majd a nagyérdeműt, lesz itt bohócműsor, mesejáték, kvíz és koncertek is. A játékos-edukációs programokról a Felelős Szülők Iskolája gondoskodik. A hatalmas zöld park pedig lehetőséget teremt egy igazi, nagy családi együttlétre is. A rendezvényen a kedvelt pecsétgyűjtő játék helyszínei izgalmas tanórákhoz igazodnak, a résztvevők bizonyítványt, a szerencsések ajándékcsomagot is kapnak!

Táborválasztás tudatosan – a sport és digitális élménytáborok a legnépszerűbbek

Pénteken kitört az a bizonyos nagybetűs VAKÁCIÓ, sok szülő azonban még nem tervezte meg az egész nyári menetrendet, még gondolkodik a táborválasztáson, keresi a legjobb lehetőséget gyermeke számára. Arról, hogy milyen szolgáltatásokkal és adottságokkal rendelkezik egy ideális tábor, mást gondolnak a szülők és mást a gyerekek. Egyben azonban mindenki egyetért, legfontosabb a testi és a lelki biztonság. Ezután következik az élmény és az érték. Az elmúlt időszakban a sport-, valamint a digitális élményeket kínáló táborok bizonyultak a legnépszerűbbnek. De hogyan válasszunk?

Keresés

Hírlevél feliratkozás
Január 2019
H K Sz Cs P Szo V
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3