Kiosztották az idei Bonis Bona-díjakat

Negyedik alkalommal jutalmazták idén a Bonis Bona – A Nemzet Tehetségeiért-díj átadóján a tehetséggondozásban kiemelkedő munkát végző hazai és határon túli magyar, valamint magyarországi nemzetiségi pedagógusokat és tehetségsegítő szakembereket. A Nemzeti Múzeum dísztermében június 2-án este megtartott ünnepi Tehetséggálán összesen 63 szakember és szervezet részesült elismerésben sokéves, eredményes tehetséggondozó munkájáért.

 

 

 

 

A Bonis Bona-díjat idén négy személyi kategóriában lehetett elnyerni: „Kiváló versenyfelkészítő”, „Kiváló tehetséggondozó”, „Kiváló tehetségsegítő” elismerésben összesen 55-en részesültek, hárman pedig életműdíjat kaptak munkásságukért. Újdonság, hogy ebben az évben először, öt tehetséggondozó szervezetet is díjaztak.

 

Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár, aki Balog Zoltánnal, az emberi erőforrások miniszterével közösen adta át a díjakat az Új Nemzedék Központ szervezésében tartott rendezvényen, arról beszélt, hogy a tehetség olyan ajándék, amellyel nemcsak élni lehet, de el is lehet herdálni, és az is lehet, hogy észrevétlen marad. Szavai szerint a pedagógusoknak, a segítő szakembereknek nagy a felelősségük abban, hogy reményt adjanak a tehetséges fiataloknak, és kitartásra neveljenek.

 

Nem könnyű az elbizonytalanodó tehetségnek biztatást adni, az elbizakodottnak visszafogottságot vagy a lustáknak szorgalmat tanítani – húzta alá az államtitkár a Bonis Bona-díj átadóján.

 

Novák Katalin hozzátette: büszkék a díjazottakra, a magyar tehetséges fiatalokra és a magyar tehetséggondozásra is, valamint büszkék arra, hogy nem csak szavakban, hanem anyagi forrásokban nemzetközi szinten is kiemelten támogatja a kormány a tehetséges fiatalokat. A tehetségügy minden eddiginél nagyobb forrásból gazdálkodik 2016-ban. 

 

Jelöléseket április 22-ig lehetett benyújtani. Idén az Új Nemzedék Központ új online felületet készített, ahol a korábbiakhoz képest gyorsabban, egyszerűbben és korszerűbben lehetett a jelöléseket leadni mindazokra, akik oktatják, nevelik, segítik a gyermekeket, fiatal tehetségeket. Az új felületnek és a felhívás átfogó, több ezer civil szervezethez történő eljuttatásának köszönhetően a jelölések száma mintegy 50 százalékkal emelkedett a tavalyi évhez képest. Csaknem 800 jelölés érkezett, nemcsak Magyarországról, hanem Erdélyből, Vajdaságból és Kárpátaljából is. Idén volt először lehetőség tehetséggondozó szervezet jelölésére, az öt díjazottat végül majdnem száz jelölt közül választották ki ebben a kategóriában.

 

A 2013-ban alapított elismerés forrását 2016-ban is a Nemzeti Tehetség Program (NTP) biztosítja. Az NTP egyik fő célkitűzése, hogy erkölcsi és anyagi elismerésben részesítse azokat a hazai és határon túli magyar, vagy magyarországi nemzetiségi szakembereket, akik munkájuk során kiemelkedően sokat tesznek a nemzet tehetségeinek kibontakoztatásáért. A Bonis Bona – A Nemzet Tehetségeiért-díj keretében az idei évig összesen 731 pedagógus vehetett át elismerést.

 

 

Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere és Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár Életműdíjat adott át:

 

dr. Szendrő Péter részére (agrár- és műszaki tudományok, Szent István Egyetem, Gödöllő),

 

Snétberger Ferenc részére (gitár, zeneszerzés, Snétberger Zenei Tehetség Központ, Felsőörs),

 

Singer János részére (kollégiumi nevelés, Káldor Miklós Kollégium, Budapest).

 

 

Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere és Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár Kiváló Tehetséggondozó-díjat adott át:

 

Arató Ágnes részére (zongorakíséret, korrepetíció, Tóth Aladár Zeneiskola, Budapest),

 

Bacher József részére (biológia, természettudomány, Mosonmagyaróvári Kossuth Lajos Gimnázium, Mosonmagyaróvár),

 

Bencsik Pál részére (testnevelés, atlétika, Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Szolnok),

 

Benkő Margit részére (magyar nyelv és irodalom, Fekete István Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Zamárdi),

 

Cseh Lajos részére (földrajz, társadalomtudomány, Horváth Mihály Gimnázium, Szentes),

 

Csúzdi Szabó Erika részére (rajz, vizuális kultúra, képzőművészet, Szent Imre Katolikus Óvoda és Általános Iskola, Kecskemét),

 

Fonyó Lajos részére (matematika, természettudomány, Keszthelyi Vajda János Gimnázium, Keszthely),

 

Győry Ákos részére (matematika, természettudomány, Földes Ferenc Gimnázium, Miskolc),

 

Kovács Ágnes részére (történelem, társadalomtudomány, Hesz Mihály Általános Iskola, Nógrád),

 

Moravszki Gyuláné részére (testnevelés, Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola, Nyíregyháza),

 

Nemes József részére (ének–zene, Szent Efrém Görögkatolikus Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Debrecen),

 

Pataki Enikő részére (magyar nyelv és irodalom, Kölcsey Ferenc Főgimnázium, Szatmárnémeti),

 

Radics Miroslav Péter részére (klarinét, Pécsi Művészeti Gimnázium és Szakközépiskola, Pécs),

 

Dr. Szabó Júlia részére (földrajz, társadalomtudomány, Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Budapest),

 

Varga József részére (matematika, természettudomány, Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium, Kecskemét),

 

Vasváry Kinga részére (biológia, természettudomány, Budapest I. Kerületi Szilágyi Erzsébet Gimnázium, Budaörs),

 

Faludiné Lovas Henriette részére (versenytánc, társastánc, Lorigo Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Lorigo Táncsport Egyesület, Szombathely),

 

Kiszely Ildikó Piroska részére (informatika, természettudomány, Debreceni Fazekas Mihály Gimnázium, Debrecen),

 

Pető Mária részére (fizika, természettudomány, Székely Mikó Főgimnázium, Sepsiszentgyörgy),

 

Varró Huba részére (néptánc, Táncolj velünk most Néptáncegyüttes, Marosvásárhely).

 

 

Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere és Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár Kiváló Tehetségsegítő-díjat adott át:

 

Dr. Benczéné Csorba Margit részére (tanulásban akadályozottak pedagógiája, Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Kaposvár),

 

Dr. Duró Zsuzsa részére (tehetség-diagnosztika, Hubay Jenő Zeneiskola és Alapfokú Művészeti Iskola Akkreditált Kiváló Tehetségpont, Gyömrő),

 

Fábián Gábor részére (matematika–testnevelés, Váci Szakképzési Centrum Boronkay György Műszaki Szakközépiskolája és Gimnáziuma, Kosd),

 

Gyallai Katalin részére (angol nyelv és irodalom, Kaposvári Munkácsy Mihály Gimnázium, Kaposvár),

 

Dr. Módis László részére (ízületi porc rekonstrukciós vizsgálata, Debreceni Egyetem, Anatómiai, Szövet-és Fejlődéstani Intézet, Debrecen).

 

 

Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere és Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár Kiváló Tehetséggondozó Szervezet-díjat adott át:

 

a budapesti Messzehangzó Tehetségek Alapítvány részére,

 

a badacsonytördemici Színvonal A Művészetoktatásban, Tehetséggondozásban Tehetségpont részére,

 

a budapesti Csányi Alapítvány a Gyermekekért Közhasznú Alapítvány részére,

 

a szabadkai Vajdasági Tehetségsegítő Tanács részére,

 

a budapesti Kutató Diákokért Alapítvány részére.

 

 

Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere és Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár Kiváló Tehetségfejlesztő-díjat adott át:

 

Bagolyné Szűcs Andrea részére (óvodai ének–zene, énekes játék, gyermektánc, Békési Kistérségi Óvoda és Bölcsőde – Fürkész Központi Óvoda, Békés),

 

Balogh Gábor részére (karriermenedzsment, tehetséggondozás, Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, Vezetés és Szervezéstudományi Intézet, Pécs),

 

Banáné Szőke Ilona részére (földrajz, biológia, Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Törökszentmiklós),

 

Beke Mária részére (rajz, kézművesség, művészettörténet Zsámbéki Premontrei Keresztelő Szent János Iskolaközpont, Alapfokú Művészetoktatási intézmény, Budapest),

 

Cseh Lászlóné Bögyös Márta részére (gyermektánc jeles napok, népszokások, néphagyományőrzés, Cifrakert Óvoda, Székesfehérvár),

 

Dományné Szebellédi Valéria részére (ének-zene, kórusvezetés Budapest VI. Kerületi Erkel Ferenc Általános Iskola, Budapest),

 

Domonkos Illésné részére (matematika, egészségnevelés, elsősegélynyújtás, Békés Megyei Hunyadi János Gimnázium, Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Mezőkovácsháza),

 

Fazekas Zsuzsanna részére (rajz, mozgóképkultúra és médiaismeret, Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti iskola, Szolnok),

 

Gál Zoltán részére (testnevelés, Országh Kristóf Általános Iskola, Sirok),

 

Gyulainé Szendi Éva részére (biológia, földrajz, Avasi Gimnázium, Miskolc),

 

Halápiné Kálmán Katalin részére (ének-zene, Tapolcai Musical Színpad, Tapolca),

 

Hegyi Katalin részére (óvodapedagógus, Szent Erzsébet Katolikus Általános Iskola és Óvoda, Szentes),

 

Huszár Judit részére (kémia, biológia, Béke Gyermekotthon és Általános Iskola, Budapest),

 

Kálmán Csilla részére (vizuális kultúra, grafika, „Szárny-nyitogató” Alapfokú Művészeti Iskola, Halásztelek),

 

Kátai Katalin részére (hegedű, kamara, Dunakeszi Farkas Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola, Sződliget),

 

Kiss Gábor részére (földrajz, környezettan, Fürkész Holding Kft., Budapest),

 

Kiss László részére (történelem és állampolgári ismeretek, társadalomismeret, Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnázium, Budapest),

 

Dr. Kósa Balázs részére (építészeti tehetségfejlesztés, műemlékvédelem, Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kar, Pécs),

 

Laskiné Spingár Éva részére (testnevelés, biológia, Királyi Pál Általános Iskola, Nagykanizsa),

 

Magyar Vendelné részére (matematika, vizuális kultúra, Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola, Marcali),

 

Molnár Zsolt részére (biológia, kémia, Czuczor Gergely Bencés Gimnázium és Kollégium, Győrújfalu),

 

Nagy Edit részére (ének-zene, karvezetés, Sarkadi Általános Iskola, Sarkad),

 

Oláh Éva Mária részére (fizika, matematika, Bálint Márton Általános és Középiskola, Budapest),

 

Sándor Csilla Judit részére (magyar nyelv és irodalom, sakk, Somogyi Rezső Általános Iskola, Kisvárda),

 

Sándor Zsuzsanna részére (drámaoktatás, diák play back színházi csoport, Budapest VI. Kerületi Kölcsey Ferenc Gimnázium, Budapest),

 

Schulek Dávid részére (testnevelés, röplabda, Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium, Budapest),

 

Szabó János részére (néptánc, népi ének, Salgótarjáni Néptáncművészetért Közalapítvány, Nemti),

 

Szabó László részére (vizuális kultúra, média, Képesség- és Tehetségfejlesztő Magániskola, Várpalota),

 

Lovas Pál részére (klasszikus balett, előadói gyakorlat / próbatermi, színpadi feladatok, Pécsi Művészeti Gimnázium és Szakközépiskola, Pécs),

 

Csincsák Zoltán részére (fejlesztés a Dobbantó programban, csoportvezető az Arany János Kollégiumi-Szakiskolai Programban, Kiskunfélegyházi Középiskola, Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium, Kiskunfélegyháza).

 

 

(Fotó: Bartos Gyula/EMMI)

Indul az üzemmérnök informatikus (bprof) képzés

Informatikus képzés újragondolva - kevesebb elmélet - több gyakorlat

 

2018. szeptemberében új képzés indul két egyetemen is. Az üzemmérnök informatikus (BProf) szakon az alapjaitól gondolták újra az informatikus képzést. Három év alatt gyakorlatias és piacképes tudásra tehetsz szert, és kiváló esélyekkel helyezkedhetsz el kiemelkedő fizetés mellett. Az új szakra január 30-tól február 15-ig lehet jelentkezni, kizárólag elektronikusan a felvi.hu-n.

Az élethosszig tartó tanulás az Y-generáció sikerének kulcsa

Az Y-generáció számára a minőségi idő, a presztízs, az azonnali siker, a közösségi élmény és a karizmatikus vezető egyaránt fontos munkahelyi motiváció. A Magyarországon több mint kétmillió fiatalt számláló korosztály a bérigényt nem a piaci átlagbérek, hanem a számukra ideális életszínvonal szerint határozza meg. A már zajló negyedik ipari forradalom révén számos szakma és pozíció szűnhet meg a következő évtizedekben, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) szakértője szerint emiatt hamarosan a megélhetés múlhat azon, hogy valaki képes-e akár 40 évesen visszaülni az iskolapadba.

Egyetemek a nemzetközi színtéren

A kinyíló világtól és a mobilitási lehetőségektől nem félni kell, hanem élni kell tudni velük – mondta Palkovics László oktatási államtitkár a Trendek és kihívások a felsőoktatás nemzetköziesítésében című konferencián. 

A Mozaik Múzeumtúra iskolai programja a Városligetet is célba veszi

Az Örökség Kultúrpolitikai Intézet megbízásából a Felelős Szülők Iskolája szakmai szervezésével megvalósuló Mozaik Múzeumtúra iskolai edukációs programja 4. állomásához érkezik a 2017/2018-as tanévben. A házigazda szerepét ezúttal a Városligeti Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolába viseli majd. A felső tagozatos diákok számára összeállított interaktív múzeumpedagógiai foglalkozások, aktivitások, vetélkedők február 7-én 9 és 14 óra között lesznek az iskola tornacsarnokában és tantermeiben.

Forradalmasítani kell a digitális nevelést és tanulást segítő eszközöket, de a hozzáállást is

Az oktatástechnológia és a mai gyerekek szükségleteinek találkozási pontjairól, az online nevelésről, az élményalapú tanulás digitális lehetőségeiről, népszerű edukatív applikációkról és többek között a gyerekek kognitív, érzelmi és szociális készségeinek számítógépes eszközökkel való fejlesztéséről esett szó a Kossuth Rádió Napközben című műsorában. A beszélgetésben Szűcs Judit a január 24-28 között zajló londoni nemzetközi oktatási kiállításról, a BETT-ről jelentkezett be, Balatoni József, Jocó bácsi az okos eszközök „okos” használatára fektette a hangsúlyt, Tibenszky Moni Lisa, a Felelős Szülők Iskolája alapítója, a Da Vinci TV-csatorna nagykövete pedig a kíváncsiság élményekkel történő felkeltésére, valamint a tudás iránti vágy és a családi-tanári háttér együttműködésének szükségességére hívta fel a figyelmet.

Tanítás a XXI. századi kompetenciák mentén – a Mozaik Múzeumtúra éppen ezt nyújtja

November 29-én Kiskunhalasra látogat a Mozaik Múzeumtúra iskolai edukációs programja, hogy az 5-8. osztályos diákokat fél napon keresztül a múzeumok világában való kalandozásra invitálja. A házigazda ezúttal a Szilády Áron Református Gimnázium és Kollégium lesz, amely intézmény kiemelt jelentőséggel ápolja a Reformáció 500. évfordulóját is. A hagyományok ápolásáról, a tanórán kívüli foglalkozások jelentőségéről, a XXI. századi kompetenciák szerinti tanításról és a múzeumba járásról is beszélgettünk Varga Judittal, az intézmény igazgatójával. Interjú.

Középiskolás Képzés a JÉG szervezésében

Középiskolásnak lenni jó. Bár néha unalmas. Iskolába járni jó. Bár néha unalmas. Előfordult már, hogy többre vágytál? Zavar, hogy középiskolásként keveset néznek ki belőled? Szeretnéd már most ismerni a bankok, a pénzügy és a vállalkozások világát? Megismerni az önéletrajzírás és a próba-állásinterjú rejtelmeit?

Az út önmagunkhoz saját gátjaink feloldásán keresztül vezet

A napunk feladatok és megoldandó kihívások sorozatából áll. Rohanunk reggel, sietünk délután, és fáradtan esünk ágyba este. Törekszünk a legjobbat adni a munkában és a magánéletünkben egyaránt. Egy dolog szorul háttérbe sokszor: Önmagunk. Vajon hogyan találhatjuk meg az utat a saját céljainkhoz, milyen technikákat sajátítsunk el a kiegyensúlyozott élethez? Hazánk legszínvonalasabb női karrierrendezvényén ezekhez kapunk kapaszkodókat.

Nők a munkaerőpiacon: előítéletek vannak, de a változás elindult

A nők munkaerőpiacon betöltött szerepe továbbra is központi kérdés a foglalkoztatással és a karrierépítéssel kapcsolatban. A Jobline Női Karriernap szervezőcsapatának friss kutatása az aktuális helyzetet és a női munkavállalók tapasztalatait vette górcső alá. A felmérésben több mint 2200, különböző életkorú, foglalkozású és családi állapotú nő vett részt. 

Sportlélektani eszközökkel (elsősorban) a belső sikerekért

Mitől lesz igazán hatékony a mentális felkészülés? Mi a siker, a kudarc, és mindezek elviselésének titka? Hogyan küzdjünk meg a versengés okozta nyomással? Hogyan hozhatjuk ki magunkból a legjobbat? Hogyan motiváljuk saját magunkat? Szülők, nevelési szakemberek, edzők, vállalkozók és iskolakezdők, figyelem: itt egy remek sportlélektani képzés – nemcsak sportolóknak!

Terápia és érzelmi nevelés a mesék és az alkotás ösvényein

Egy képzés, mely a művészetterápia három területét, a képzőművészet alkotó erejét, a meséket, mint archetipikus szimbolikus fejlődéstörténeteket és a szépirodalmat hívja segítségül a személyiségfejlesztéshez. Ismerd meg, hogyan hasznosíthatod a képzőművészetet, a meséket és az irodalmi alkotásokat az érzelmi nevelés és oktatás folyamán!

Kibetűzni a lélek titkait – Grafológusképzés mindenkinek

A Lukács Oktatási Központ szeptemberben induló, négy féléves képzésén megmutatkoznak az ákombákomok mélységei, a gyöngybetűk titkai. A grafológia tudományán és a papírra vetett gondolatokon keresztül alaposabban megismerhetjük az emberi személyiség rejtélyeit, saját magunkat és a hozzánk közel állókat egyaránt.

Játékos irodalomtanulás - így a kötelező művek is könnyebben mennek majd

Melyik szülő vagy pedagógus ne vágyna arra, hogy a kötelező tananyagként meghatározott olvasmányokat, költeményeket, illetve az írók, költők önéletrajzát könnyen és egyszerűen sikerüljön átadni a gyerekeknek, diákoknak? A választ mindannyian tudjuk, de az ehhez vezető megfelelő utat már kevésbé találjuk. Mit tegyünk, ha már túlvagyunk a sokadik „Kötelezők röviden” körön, kipróbáltuk az irodalmi kártyákat, memóriajátékkal próbálkoztunk, azonban a csemetén mégsem érezzük a lelkesedés legkisebb szikráját sem? Erre a kérdésre adhat innovatív választ és megoldást a Da Vinci TV új műsora, melyben Sziporka Sziszivel kalandozhatunk az irodalmi érdekességek világában.

Fedezd fel, mit tud a természet!

Azok a kis tudósok, örök kérdezők és javíthatatlanul kíváncsiak, akikből később a tudomány első emberei lesznek, most mindent megtudhatnak arról, hogyan szolgálja a természet az ember technikai vívmányait. Egy tévéműsor, sőt, egy teljes csatorna, ahol észbontó természeti jelenségekkel, kisebbfajta csodának számító vívmányokkal találkozhatnak kicsik és nagyok: itt a megújult Da Vinci Kids Fedezzük fel, mert a természet tudja című műsora!

 

A sport és rendszeres testmozgás jelentősége gyermekkorban kiemelten fontos

A jó hír az, hogy a gyermekek ösztönösen szeretnek mozogni. Amint annak tudatára ébrednek, hogy kezüket és lábukat használva képesek a helyváltoztatásra, szülő legyen a talpán, aki képes lépést tartani izgága csemetéjével. A kíváncsi gyermekek pedig fáradságot nem ismerve képesek szaladgálni, ugrálni, fogócskázni, fára mászni.

Keresés

Hírlevél feliratkozás
Február 2018
H K Sz Cs P Szo V
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4