Kiosztották az idei Bonis Bona-díjakat

Negyedik alkalommal jutalmazták idén a Bonis Bona – A Nemzet Tehetségeiért-díj átadóján a tehetséggondozásban kiemelkedő munkát végző hazai és határon túli magyar, valamint magyarországi nemzetiségi pedagógusokat és tehetségsegítő szakembereket. A Nemzeti Múzeum dísztermében június 2-án este megtartott ünnepi Tehetséggálán összesen 63 szakember és szervezet részesült elismerésben sokéves, eredményes tehetséggondozó munkájáért.

 

 

 

 

A Bonis Bona-díjat idén négy személyi kategóriában lehetett elnyerni: „Kiváló versenyfelkészítő”, „Kiváló tehetséggondozó”, „Kiváló tehetségsegítő” elismerésben összesen 55-en részesültek, hárman pedig életműdíjat kaptak munkásságukért. Újdonság, hogy ebben az évben először, öt tehetséggondozó szervezetet is díjaztak.

 

Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár, aki Balog Zoltánnal, az emberi erőforrások miniszterével közösen adta át a díjakat az Új Nemzedék Központ szervezésében tartott rendezvényen, arról beszélt, hogy a tehetség olyan ajándék, amellyel nemcsak élni lehet, de el is lehet herdálni, és az is lehet, hogy észrevétlen marad. Szavai szerint a pedagógusoknak, a segítő szakembereknek nagy a felelősségük abban, hogy reményt adjanak a tehetséges fiataloknak, és kitartásra neveljenek.

 

Nem könnyű az elbizonytalanodó tehetségnek biztatást adni, az elbizakodottnak visszafogottságot vagy a lustáknak szorgalmat tanítani – húzta alá az államtitkár a Bonis Bona-díj átadóján.

 

Novák Katalin hozzátette: büszkék a díjazottakra, a magyar tehetséges fiatalokra és a magyar tehetséggondozásra is, valamint büszkék arra, hogy nem csak szavakban, hanem anyagi forrásokban nemzetközi szinten is kiemelten támogatja a kormány a tehetséges fiatalokat. A tehetségügy minden eddiginél nagyobb forrásból gazdálkodik 2016-ban. 

 

Jelöléseket április 22-ig lehetett benyújtani. Idén az Új Nemzedék Központ új online felületet készített, ahol a korábbiakhoz képest gyorsabban, egyszerűbben és korszerűbben lehetett a jelöléseket leadni mindazokra, akik oktatják, nevelik, segítik a gyermekeket, fiatal tehetségeket. Az új felületnek és a felhívás átfogó, több ezer civil szervezethez történő eljuttatásának köszönhetően a jelölések száma mintegy 50 százalékkal emelkedett a tavalyi évhez képest. Csaknem 800 jelölés érkezett, nemcsak Magyarországról, hanem Erdélyből, Vajdaságból és Kárpátaljából is. Idén volt először lehetőség tehetséggondozó szervezet jelölésére, az öt díjazottat végül majdnem száz jelölt közül választották ki ebben a kategóriában.

 

A 2013-ban alapított elismerés forrását 2016-ban is a Nemzeti Tehetség Program (NTP) biztosítja. Az NTP egyik fő célkitűzése, hogy erkölcsi és anyagi elismerésben részesítse azokat a hazai és határon túli magyar, vagy magyarországi nemzetiségi szakembereket, akik munkájuk során kiemelkedően sokat tesznek a nemzet tehetségeinek kibontakoztatásáért. A Bonis Bona – A Nemzet Tehetségeiért-díj keretében az idei évig összesen 731 pedagógus vehetett át elismerést.

 

 

Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere és Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár Életműdíjat adott át:

 

dr. Szendrő Péter részére (agrár- és műszaki tudományok, Szent István Egyetem, Gödöllő),

 

Snétberger Ferenc részére (gitár, zeneszerzés, Snétberger Zenei Tehetség Központ, Felsőörs),

 

Singer János részére (kollégiumi nevelés, Káldor Miklós Kollégium, Budapest).

 

 

Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere és Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár Kiváló Tehetséggondozó-díjat adott át:

 

Arató Ágnes részére (zongorakíséret, korrepetíció, Tóth Aladár Zeneiskola, Budapest),

 

Bacher József részére (biológia, természettudomány, Mosonmagyaróvári Kossuth Lajos Gimnázium, Mosonmagyaróvár),

 

Bencsik Pál részére (testnevelés, atlétika, Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Szolnok),

 

Benkő Margit részére (magyar nyelv és irodalom, Fekete István Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Zamárdi),

 

Cseh Lajos részére (földrajz, társadalomtudomány, Horváth Mihály Gimnázium, Szentes),

 

Csúzdi Szabó Erika részére (rajz, vizuális kultúra, képzőművészet, Szent Imre Katolikus Óvoda és Általános Iskola, Kecskemét),

 

Fonyó Lajos részére (matematika, természettudomány, Keszthelyi Vajda János Gimnázium, Keszthely),

 

Győry Ákos részére (matematika, természettudomány, Földes Ferenc Gimnázium, Miskolc),

 

Kovács Ágnes részére (történelem, társadalomtudomány, Hesz Mihály Általános Iskola, Nógrád),

 

Moravszki Gyuláné részére (testnevelés, Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola, Nyíregyháza),

 

Nemes József részére (ének–zene, Szent Efrém Görögkatolikus Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Debrecen),

 

Pataki Enikő részére (magyar nyelv és irodalom, Kölcsey Ferenc Főgimnázium, Szatmárnémeti),

 

Radics Miroslav Péter részére (klarinét, Pécsi Művészeti Gimnázium és Szakközépiskola, Pécs),

 

Dr. Szabó Júlia részére (földrajz, társadalomtudomány, Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Budapest),

 

Varga József részére (matematika, természettudomány, Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium, Kecskemét),

 

Vasváry Kinga részére (biológia, természettudomány, Budapest I. Kerületi Szilágyi Erzsébet Gimnázium, Budaörs),

 

Faludiné Lovas Henriette részére (versenytánc, társastánc, Lorigo Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Lorigo Táncsport Egyesület, Szombathely),

 

Kiszely Ildikó Piroska részére (informatika, természettudomány, Debreceni Fazekas Mihály Gimnázium, Debrecen),

 

Pető Mária részére (fizika, természettudomány, Székely Mikó Főgimnázium, Sepsiszentgyörgy),

 

Varró Huba részére (néptánc, Táncolj velünk most Néptáncegyüttes, Marosvásárhely).

 

 

Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere és Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár Kiváló Tehetségsegítő-díjat adott át:

 

Dr. Benczéné Csorba Margit részére (tanulásban akadályozottak pedagógiája, Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Kaposvár),

 

Dr. Duró Zsuzsa részére (tehetség-diagnosztika, Hubay Jenő Zeneiskola és Alapfokú Művészeti Iskola Akkreditált Kiváló Tehetségpont, Gyömrő),

 

Fábián Gábor részére (matematika–testnevelés, Váci Szakképzési Centrum Boronkay György Műszaki Szakközépiskolája és Gimnáziuma, Kosd),

 

Gyallai Katalin részére (angol nyelv és irodalom, Kaposvári Munkácsy Mihály Gimnázium, Kaposvár),

 

Dr. Módis László részére (ízületi porc rekonstrukciós vizsgálata, Debreceni Egyetem, Anatómiai, Szövet-és Fejlődéstani Intézet, Debrecen).

 

 

Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere és Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár Kiváló Tehetséggondozó Szervezet-díjat adott át:

 

a budapesti Messzehangzó Tehetségek Alapítvány részére,

 

a badacsonytördemici Színvonal A Művészetoktatásban, Tehetséggondozásban Tehetségpont részére,

 

a budapesti Csányi Alapítvány a Gyermekekért Közhasznú Alapítvány részére,

 

a szabadkai Vajdasági Tehetségsegítő Tanács részére,

 

a budapesti Kutató Diákokért Alapítvány részére.

 

 

Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere és Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár Kiváló Tehetségfejlesztő-díjat adott át:

 

Bagolyné Szűcs Andrea részére (óvodai ének–zene, énekes játék, gyermektánc, Békési Kistérségi Óvoda és Bölcsőde – Fürkész Központi Óvoda, Békés),

 

Balogh Gábor részére (karriermenedzsment, tehetséggondozás, Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, Vezetés és Szervezéstudományi Intézet, Pécs),

 

Banáné Szőke Ilona részére (földrajz, biológia, Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Törökszentmiklós),

 

Beke Mária részére (rajz, kézművesség, művészettörténet Zsámbéki Premontrei Keresztelő Szent János Iskolaközpont, Alapfokú Művészetoktatási intézmény, Budapest),

 

Cseh Lászlóné Bögyös Márta részére (gyermektánc jeles napok, népszokások, néphagyományőrzés, Cifrakert Óvoda, Székesfehérvár),

 

Dományné Szebellédi Valéria részére (ének-zene, kórusvezetés Budapest VI. Kerületi Erkel Ferenc Általános Iskola, Budapest),

 

Domonkos Illésné részére (matematika, egészségnevelés, elsősegélynyújtás, Békés Megyei Hunyadi János Gimnázium, Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Mezőkovácsháza),

 

Fazekas Zsuzsanna részére (rajz, mozgóképkultúra és médiaismeret, Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti iskola, Szolnok),

 

Gál Zoltán részére (testnevelés, Országh Kristóf Általános Iskola, Sirok),

 

Gyulainé Szendi Éva részére (biológia, földrajz, Avasi Gimnázium, Miskolc),

 

Halápiné Kálmán Katalin részére (ének-zene, Tapolcai Musical Színpad, Tapolca),

 

Hegyi Katalin részére (óvodapedagógus, Szent Erzsébet Katolikus Általános Iskola és Óvoda, Szentes),

 

Huszár Judit részére (kémia, biológia, Béke Gyermekotthon és Általános Iskola, Budapest),

 

Kálmán Csilla részére (vizuális kultúra, grafika, „Szárny-nyitogató” Alapfokú Művészeti Iskola, Halásztelek),

 

Kátai Katalin részére (hegedű, kamara, Dunakeszi Farkas Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola, Sződliget),

 

Kiss Gábor részére (földrajz, környezettan, Fürkész Holding Kft., Budapest),

 

Kiss László részére (történelem és állampolgári ismeretek, társadalomismeret, Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnázium, Budapest),

 

Dr. Kósa Balázs részére (építészeti tehetségfejlesztés, műemlékvédelem, Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kar, Pécs),

 

Laskiné Spingár Éva részére (testnevelés, biológia, Királyi Pál Általános Iskola, Nagykanizsa),

 

Magyar Vendelné részére (matematika, vizuális kultúra, Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola, Marcali),

 

Molnár Zsolt részére (biológia, kémia, Czuczor Gergely Bencés Gimnázium és Kollégium, Győrújfalu),

 

Nagy Edit részére (ének-zene, karvezetés, Sarkadi Általános Iskola, Sarkad),

 

Oláh Éva Mária részére (fizika, matematika, Bálint Márton Általános és Középiskola, Budapest),

 

Sándor Csilla Judit részére (magyar nyelv és irodalom, sakk, Somogyi Rezső Általános Iskola, Kisvárda),

 

Sándor Zsuzsanna részére (drámaoktatás, diák play back színházi csoport, Budapest VI. Kerületi Kölcsey Ferenc Gimnázium, Budapest),

 

Schulek Dávid részére (testnevelés, röplabda, Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium, Budapest),

 

Szabó János részére (néptánc, népi ének, Salgótarjáni Néptáncművészetért Közalapítvány, Nemti),

 

Szabó László részére (vizuális kultúra, média, Képesség- és Tehetségfejlesztő Magániskola, Várpalota),

 

Lovas Pál részére (klasszikus balett, előadói gyakorlat / próbatermi, színpadi feladatok, Pécsi Művészeti Gimnázium és Szakközépiskola, Pécs),

 

Csincsák Zoltán részére (fejlesztés a Dobbantó programban, csoportvezető az Arany János Kollégiumi-Szakiskolai Programban, Kiskunfélegyházi Középiskola, Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium, Kiskunfélegyháza).

 

 

(Fotó: Bartos Gyula/EMMI)

DUE Tehetségkutató Diákmédia Pályázat 2017. – Meghosszabbított beadási határidő: március 31.

A DUE Médiahálózat, a diákújságíró egyesület 27. alkalommal kiírt Tehetségkutató Diákmédia Pályázatán bármelyik iskolatípus tanulói, szerkesztőségei indulhatnak. Pályázni kizárólag saját munkával lehet, a részvétel felső korhatára pedig 25 év. A pályaműveket a kategóriákon belül három korcsoportban értékelik: általános iskola, középiskola és felsőoktatás. A pályázatok beadási határidejét március 31-ig meghosszabbítottuk.

„A nyelvtanulás hozzájárul a minőségi és magas színvonalú felsőoktatáshoz”

Valódi fejlődési lehetőségeket és valódi előnyöket jelenthet az egyetemi felvételi során a kötelező nyelvvizsga bevezetése – többek között ez derül ki a Szent István Egyetem (SZIE) Zöld Út Nyelvvizsgaközpontja által végzett felmérésből. A SZIE elsősorban a középiskolások idegennyelv-tudását, nyelvtanulási szokásait térképezte fel, valamint a 2020-tól érvénybe lépő kormányrendelet felsőoktatásra gyakorolt várható hatására, a diákok ezzel kapcsolatos véleményére volt kíváncsi.

Nem csak egyetem, életérzés!

Már csak pár hét van vissza és még mindig tanácstalan vagy a továbbtanulással kapcsolatban? Kiválasztottad, hogy milyen szakon tanulnál, de nem tudod még, hogy melyik egyetemen? Gyere Pécsre, és tapasztald meg az igazi PTE életérzést!

Mozaik Múzeumtúra - ’56-os Múzeumtúra

Érdekel a történelem, az irodalom, a képzőművészetek? Vegyél részt az ’56-os Múzeumtúrán és megtudhatod, hogy milyen hatással volt az 1956-os forradalom a képzőművészetre, irodalomra, megismerheted a forradalom szimbólumait, helytörténeti eseményeit. Látogass meg legalább két kiállítást vagy vegyél részt két programunkon és szerezd meg a garantált ajándék könyvcsomagot és az egyedi ’56-os matricát!

Kerékpáros KRESZ pályával a gyermekeink balesetmentes közlekedéséért

Egyre több helyen hoznak létre KRESZ parkokat, ideiglenes KRESZ pályákat különböző rendezvényeken, mindezt azért, hogy a gyerekek játékos formában sajátítsák el a közlekedés alapszabályait, ezáltal pedig ösztönszerű képességükké válik a balesetmentes közlekedés. Az ilyen programoknak mindamellett, hogy sportértéke, ügyességi és koordinációs készségfejlesztő funkciója, komoly edukatív szándéka is van, kimutathatóan csökkenti a gyermekbalesetek számát. Mindeközben a gyerekek élményeket szereznek a kerékpáros KRESZ ügyességi pálya teljesítése közben és önfeledten, játékosan fejlődnek. Legutóbb a 15. kerületben a Kossuth Lajos Általános Iskola udvarán jártunk egy ilyen pályán, amit a Felelős Szülők Iskolája csapatával mi is kipróbáltunk. - olvasható a www.felelosszulokiskolaja.hu weboldalán.

 

Az Árpád Napokon is bemutatkozik a Mozaik Múzeumtúra

A Mozaik Múzeumtúra iskolai edukációs múzeumpedagógiai programsorozat 4. állomásának a több mint 100 éves múltra visszatekintő Óbudai Árpád Gimnázium ad otthont. A 7. és 8. osztályos diákok számára összeállított aktivitások, foglalkozások, vetélkedők az Árpád Napok napokhoz integrálva kerülnek lebonyolításra április 11-én 12:00-15:30 között.

Az út önmagunkhoz saját gátjaink feloldásán keresztül vezet

A napunk feladatok és megoldandó kihívások sorozatából áll. Rohanunk reggel, sietünk délután, és fáradtan esünk ágyba este. Törekszünk a legjobbat adni a munkában és a magánéletünkben egyaránt. Egy dolog szorul háttérbe sokszor: Önmagunk. Vajon hogyan találhatjuk meg az utat a saját céljainkhoz, milyen technikákat sajátítsunk el a kiegyensúlyozott élethez? Hazánk legszínvonalasabb női karrierrendezvényén ezekhez kapunk kapaszkodókat.

Nők a munkaerőpiacon: előítéletek vannak, de a változás elindult

A nők munkaerőpiacon betöltött szerepe továbbra is központi kérdés a foglalkoztatással és a karrierépítéssel kapcsolatban. A Jobline Női Karriernap szervezőcsapatának friss kutatása az aktuális helyzetet és a női munkavállalók tapasztalatait vette górcső alá. A felmérésben több mint 2200, különböző életkorú, foglalkozású és családi állapotú nő vett részt. 

Hamarosan új pályázati felhívások jelennek meg a tehetséggondozás területén

 

A Nemzeti Tehetségügyi Koordinációs Fórum hétfői ülésén egyhangúlag elfogadták a Nemzeti Tehetség Program keretében 2017-ben kiírásra kerülő pályázatok forrásfelosztásának és ütemezésének javaslatát. Ebben az évben a hazai költségvetési források keretében - a 2015. és 2016. évhez hasonlóan - ismét 2,8 milliárd forint áll rendelkezésre a Nemzeti Tehetség Program céljainak megvalósítására.

A magolás ideje lejárt – élmény kell a tanuláshoz!

Az oktatás célja nem az, hogy befejezett tudást adjon, hanem az, hogy szilárd alapot teremtsen a továbbhaladásra." – vallotta a méltán világhírű Öveges József professzor, aki messzeföldön híres volt gyakorlatorientált oktatási módszeréről. A XX. század oktatási forradalmára, Magyar Televízió 100 kérdés címû mûsorának fõszerkesztõje volt 135 alkalommal szerepelt nagysikerû sorozataival. Szórakoztatva mutatta be játékos, a jelenségek lényegének megértését segítõ kísérleteit, s a magyarázat közben maga is fellelkesült.
Hitt az élõ szó hatásában, a tanári magyarázat erejében. Mindig a közönség helyébe képzelete magát, csak azt mondta el, amit maga is szívesen hallott volna. Népszerûvé vált, a "fizika varázslójának" nevezték.

Elkezdődött a konduktív pedagógia 9. világkongresszusa

Megkezdődött  a konduktív pedagógia szakembereinek, szakmai szervezeteinek, valamint a rokon szakmákban dolgozó specialisták világtalálkozója Budapesten. A nemzetközi rendezvénynek már másodszor ad otthont a magyar főváros a Pető András Főiskola, a Nemzetközi Pető Társaság és a Pető András Alapítvány szervezésében.

Szakképzést támogató projekt indult

A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal szakképzést támogató projektet indított a végzettség nélküli iskolaelhagyók számának csökkentésére – közölte a projekt kedvezményezettje december 9-én az MTI-vel.

Aki szelet vet, vihart arat – a Szelek Nemzetközi Napja június 15-e

A címben szereplő közmondás sokak számára tűnhet úgy, hogy a szélről szól, azonban ez csak látszólagos, valójában azt jelenti, hogy annak az embernek, aki viszályt szít és felerősíti az ellentéteket, ennél még sokkal nagyobb baja is származhat. No de, azért hoztuk el Nektek ezt a népszerű közmondást, mert talán ez nincs benne annyira a köztudatban, június 15-én bizony a Szelek Nemzetközi Napját ünnepeljük és ezen alkalomból a Da Vinci Learning TV csatorna is sok izgalmas műsorral készül Nektek, mi pedig egy rakétás kísérlettel.

 

George Stephenson születésnapja, a gőzmozdony és a közlekedés forradalmasítása

1781. június 9-én látott napvilágot George Stephenson egy wylami család gyermekeként.  Ez az okos angol úriember , akit úgy ismerünk, mint a „Vasutak Apja” nagyon szegény családból származott, s írni olvasni sem tudott 18 éves koráig. Imádott tanulni, és saját magát képezte, majd feltalálta a „rakéta” elnevezésű gőzmozdonyt, a világ első személyszállító vonatát. Ünnepeld születésnapját velünk a Da Vinci Learningen! Tudd meg, a vonatközlekedés hogyan változtatta meg világunkat, mindezt június 9-én. 

Idén legnépszerűbbek a sport és élménytáborok

24 ÉVES NYÁRI TENISZ ÉS SPORTTÁBOR SVÁBHEGYEN-CSILLEBÉRCEN

 

Fantasztikus természeti környezetben igazi élmény-tábort ígér a 24 éves svábhegyi tenisz és sporttábor, ahol június 19-től július 21-ig heti turnusokban délelőtt teniszedzés, foci, asztalitenisz, délután strandolás, kirándulás, footgolf várja az iskolás diákokat. A jó hangulatú tábor hosszú évtizedek tapasztalatai alapján szerveződik, a programokról és a siker titkáról a táborvezetőt, Regős Istvánt kérdeztük.

Keresés

Hírlevél feliratkozás
Július 2017
H K Sz Cs P Szo V
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6