Innovatív agrárszakembereket díjazott a K&H

Lezárult a K&H a fenntartható agráriumért ösztöndíjpályázat: idén hét ifjú agrárszakember részesült szakmai elismerésben és kapott összesen egymillió forint anyagi támogatást. A fenntartható agrárium témakörén belül idén az innováció került fókuszba, így a hallgatóknak olyan pályamunkát kellett benyújtaniuk, amelyben az ágazat fenntarthatóságát valamilyen új technológia, eljárás alkalmazásával segítik.

 

 

 

 

Lezárult az agrárképzést nyújtó egyetemek és főiskolák mester- és PhD-képzésben részt vevő hallgatói számára meghirdetett K&H a fenntartható agráriumért ösztöndíjpályázat, amelynek célja, hogy anyagi támogatással segítse a fiatal hazai agrárszakemberek tanulmányát és kutatómunkáját. Különösen azokat, akik az agrárágazat egészségesen fenntartható, hosszú távú fejlődését tartják szem előtt.

 

„Az agrárüzletág vezető bankjaként felelősségünknek érezzük, hogy ismerjük és értsük az ágazat jelenlegi problémáit és jövőbeni lehetőségeit. A szektor előtt komoly kihívások állnak, hiszen míg a 2005-2013 közötti időszakban az EU statisztikák szerint a magyar agrárium termelékenysége éves átlagban 0,5 százalékkal nőtt, addig az EU 28 átlaga 1,1 százalék, az EU 12 átlaga pedig – fő piacunk és egyben konkurenciánk is – 2,2 százalékos átlagos éves növekedést ért el. Van tehát hova növekedni, az azonban kétségtelen, hogy a magas termelékenységet és költséghatékonyságot lehetővé tevő korszerű technológiák újfajta gondolkodást és tudást igényelnek” – hívta fel a figyelmet Peter Roebben, a K&H üzleti ügyfelek divízió vezetője.

 

„Habár Magyarországon nagy hagyománya van a mezőgazdaságnak, és a gazdaság teljesítménye és a foglalkoztatottság szempontjából egyaránt komoly elvárások vannak az ágazattal szemben, a mezőgazdasági K+F kiadásunk globális viszonylatban igen alacsony, alig 1 százalék körül mozog, miközben az agrár szakképzésben résztvevők száma, illetve az erre fordított kormányzati kiadások is alacsony szinten vannak. Holott már most igen nagy szükség van magasan képzett, innovatív szemléletmódot magukénak valló szakemberekre, mivel – többek között a klímaváltozás miatt – igen sok kihívással kell szembenéznie az agráriumnak” – mondta el Tresó István, a K&H Agrárüzletág-fejlesztési főosztály vezetője.

 

A 80-as években jellemző szinthez képest globálisan 2,5-szeresére növekedett a rendkívüli, mezőgazdasági termelési veszteségeket okozó jelenségek száma. Főként a meteorológiai és hidrológiai esetek (például az extra erősségű viharok, árvizek, földcsuszamlások) száma növekedett meg jelentősen, miközben a korábban elhanyagolható számú, klímaváltozásból eredő károk, mint az extrém szárazság vagy az erdőtüzek száma is egyre meghatározóbb. Ezekre a rendkívüli esetekre feltétlenül szükséges reagálnia az ágazgatnak, alakítani azonban csak hosszú távon lehetséges a veszteséget okozó esetek előfordulását, gyakoriságát, míg rövidtávon leginkább az alkalmazkodás, a mezőgazdasági termelés átalakítása, módosítása történhet meg, amiben nélkülözhetetlen szerepet játszhatnak az új, innovatív megoldások, technológiák. „A fenntartható agrárium témakörén belül ezért idén az innovációt helyeztük fókuszba, így a hallgatóknak olyan pályamunkát kellett benyújtaniuk, amelyben az ágazat fenntarthatóságát valamilyen új technológia, eljárás alkalmazásával segítik” – mondta el Tresó István.

 

Összesen 13 felsőoktatási intézmény 31 karáról jelentkezhettek a hallgatók, és összesen 50 pályamunka született, amelyeket két fordulóban értékelt az ágazat legkiválóbb szakembereiből álló zsűri. Az elbírálásánál a téma eredetisége és hazai aktualitása, a bemutatott fejlesztés vagy eljárás várható gazdasági, társadalmi és környezeti hatásai, valamint a bemutatott innováció szélesebb közben való alkalmazásának lehetősége játszott szerepet. „Célunk, hogy kezdeményezésünkkel azokat az ifjú agrárszakembereket karoljuk fel, akik olyan új eljárásokkal állnak elő, amelyekkel a hazai mezőgazdaság innováció terén is előkelőbb helyre kerülhet” – hangsúlyozta ki Tresó István.

 

 

Díjazottak:

 

TDK-kategória

1. helyezett – Máté Rózsa – Bacsárdi Szilvia

Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar

„Innovatív talajjavítás bioszénnel – laboratóriumtól a szabadföldi alkalmazásig"

 

2. helyezett – Farkas Nikoletta Annamária

Budapesti Corvinus Egyetem Élelmiszertudományi Kar

„Néhány gyümölcslé fermentálhatóságának vizsgálata probiotikus baktériumokkal"

 

3. helyezett – Hanász Alexandra

Debreceni Egyetem Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Kar

„In vitro ozmotikus stressztűrési kísérletek burgonyanemesítési klónokon”

 

PhD-kategória

1. helyezett – Varga Zsófia

Szent István Egyetem Kertészettudományi Doktori Iskola

„A fény hatása a kertészeti termesztésben – A programozható OLED technológia"

 

2. helyezett – Zentai Andrea

Budapesti Corvinus Egyetem Élelmiszertudományi Doktori Iskola

„Növényvédőszer-maradékok és más szennyezőanyagok élelmiszerfogyasztásból származó akut expozíciójának probabilisztikus modellezése"

 

3. helyezett – Szöllősi Attila

Budapesti Corvinus Egyetem Élelmiszertudományi Doktori Iskola

„Mikrobiális üzemanyagcella teljesítményének növelése"

Indul az üzemmérnök informatikus (bprof) képzés

Informatikus képzés újragondolva - kevesebb elmélet - több gyakorlat

 

2018. szeptemberében új képzés indul két egyetemen is. Az üzemmérnök informatikus (BProf) szakon az alapjaitól gondolták újra az informatikus képzést. Három év alatt gyakorlatias és piacképes tudásra tehetsz szert, és kiváló esélyekkel helyezkedhetsz el kiemelkedő fizetés mellett. Az új szakra január 30-tól február 15-ig lehet jelentkezni, kizárólag elektronikusan a felvi.hu-n.

Az élethosszig tartó tanulás az Y-generáció sikerének kulcsa

Az Y-generáció számára a minőségi idő, a presztízs, az azonnali siker, a közösségi élmény és a karizmatikus vezető egyaránt fontos munkahelyi motiváció. A Magyarországon több mint kétmillió fiatalt számláló korosztály a bérigényt nem a piaci átlagbérek, hanem a számukra ideális életszínvonal szerint határozza meg. A már zajló negyedik ipari forradalom révén számos szakma és pozíció szűnhet meg a következő évtizedekben, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) szakértője szerint emiatt hamarosan a megélhetés múlhat azon, hogy valaki képes-e akár 40 évesen visszaülni az iskolapadba.

Egyetemek a nemzetközi színtéren

A kinyíló világtól és a mobilitási lehetőségektől nem félni kell, hanem élni kell tudni velük – mondta Palkovics László oktatási államtitkár a Trendek és kihívások a felsőoktatás nemzetköziesítésében című konferencián. 

Quadro roadshow a kreativitásért!

Március 8-án, pénteken startolt el a XV. kerületben a „A kreativitás napja” – Tervezz, építs, játssz! Quadro edukációs roadshow, melynek során a XV. kerületben 2019 tavaszán 7 óvodában és 3 iskolában kerül megrendezésre az ingyenes kreativitásfejlesztő játékos program.

 

Múzeumok a pedagógusokért – országos projektbemutató körút pedagógusok részére

Pedagógusok számára kidolgozott, 21 állomásból álló „Múzeumok a pedagógusokért” címmel országos bemutatókörút vette kezdetét, melyen az érdeklődők ingyenesen vehetnek részt. A 2018. szeptember 10. és október 12. között zajló rendezvénysorozat a Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ (MOKK) a „Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek” című EFOP-3.3.3.-VEKOP-16-2016-00001 azonosítószámú projekt „A mi múzeumunk” című múzeumi komponenséhez kapcsolódik.

 

A logikus, algoritmikus gondolkodás fejlesztésével sokat tehetünk gyermekünk jövőjéért

A jövő tudománya egy táborban, avagy gyere, csináljunk robotot, tanuljunk programozni, hozzunk létre saját vállalkozást!

 

 

Számtalan kutatás és felmérés igazolja, hogy a felnövekvő generációnak, gyermekeinknek a jövő munkaerőpiacán már nem a lexikális tudásra lesz legnagyobb szüksége, hanem sokkal inkább olyan készségekre, kompetenciákra, mint az infokommunikációs technológiai készségek, a magas fokú együttműködés, alkalmazkodókészség, az interperszonális kommunikáció, a kritikai gondolkodás, illetve a komplex rendszerekben való gondolkodás, problémamegoldás.

Középiskolás Képzés a JÉG szervezésében

Középiskolásnak lenni jó. Bár néha unalmas. Iskolába járni jó. Bár néha unalmas. Előfordult már, hogy többre vágytál? Zavar, hogy középiskolásként keveset néznek ki belőled? Szeretnéd már most ismerni a bankok, a pénzügy és a vállalkozások világát? Megismerni az önéletrajzírás és a próba-állásinterjú rejtelmeit?

Az út önmagunkhoz saját gátjaink feloldásán keresztül vezet

A napunk feladatok és megoldandó kihívások sorozatából áll. Rohanunk reggel, sietünk délután, és fáradtan esünk ágyba este. Törekszünk a legjobbat adni a munkában és a magánéletünkben egyaránt. Egy dolog szorul háttérbe sokszor: Önmagunk. Vajon hogyan találhatjuk meg az utat a saját céljainkhoz, milyen technikákat sajátítsunk el a kiegyensúlyozott élethez? Hazánk legszínvonalasabb női karrierrendezvényén ezekhez kapunk kapaszkodókat.

Nők a munkaerőpiacon: előítéletek vannak, de a változás elindult

A nők munkaerőpiacon betöltött szerepe továbbra is központi kérdés a foglalkoztatással és a karrierépítéssel kapcsolatban. A Jobline Női Karriernap szervezőcsapatának friss kutatása az aktuális helyzetet és a női munkavállalók tapasztalatait vette górcső alá. A felmérésben több mint 2200, különböző életkorú, foglalkozású és családi állapotú nő vett részt. 

Sportlélektani eszközökkel (elsősorban) a belső sikerekért

Mitől lesz igazán hatékony a mentális felkészülés? Mi a siker, a kudarc, és mindezek elviselésének titka? Hogyan küzdjünk meg a versengés okozta nyomással? Hogyan hozhatjuk ki magunkból a legjobbat? Hogyan motiváljuk saját magunkat? Szülők, nevelési szakemberek, edzők, vállalkozók és iskolakezdők, figyelem: itt egy remek sportlélektani képzés – nemcsak sportolóknak!

Terápia és érzelmi nevelés a mesék és az alkotás ösvényein

Egy képzés, mely a művészetterápia három területét, a képzőművészet alkotó erejét, a meséket, mint archetipikus szimbolikus fejlődéstörténeteket és a szépirodalmat hívja segítségül a személyiségfejlesztéshez. Ismerd meg, hogyan hasznosíthatod a képzőművészetet, a meséket és az irodalmi alkotásokat az érzelmi nevelés és oktatás folyamán!

Kibetűzni a lélek titkait – Grafológusképzés mindenkinek

A Lukács Oktatási Központ szeptemberben induló, négy féléves képzésén megmutatkoznak az ákombákomok mélységei, a gyöngybetűk titkai. A grafológia tudományán és a papírra vetett gondolatokon keresztül alaposabban megismerhetjük az emberi személyiség rejtélyeit, saját magunkat és a hozzánk közel állókat egyaránt.

Tinifőnök – pénzügyi tudatosság fejlesztése kamaszkorban

Mit, mire költenél, ha kapnál egy csomó pénzt? Hogyan osztanád be a családod havi „költségvetését”? Vajon boldogulnál vele? És az igaz, hogy a pénz nem boldogít? A Da Vinci TV Tinifőnök c. műsora segíthet ebben.

 

Tévhitek és érdekességek – az Egészségügyi Világnap margójára

Tényleg 7 év, amíg megemésztünk egy lenyelt rágót? Ha 5 másodpercen belül felvesszük és megesszük a leesett ételt, nem lesz semmi bajunk? Mennyi adat tárolására képes az agyunk? Az erek hány méter távolságra képesek kispriccelni a vért? Milyen gyorsasággal képes kiáramlani a levegő a tüdőből? Ilyen és ehhez hasonló kérdéseknek járunk utána az április 7-i Egészségügyi Világnap alkalmából a cikkben és a Da Vinci TV csatornán.

 

A varázslatos Houdini – titkok és érdekességek a bűvészetről

Gondolkodtatok már azon, hogy működnek a bűvészmutatványok? A leghíresebb szabadulóművészeti produkciókhoz mennyi merészség és kockázat szükséges? Ki és hogyan képes illuzionista produkciók bemutatására? Valljuk be, a trükkök, az érdekességek, a csodák, a megmagyarázhatatlannak tűnő történések mindannyiunkat vonzanak és szeretnénk sokszor a kulisszák mögé látni. Ahhoz, hogy ezt a világot közelebbről szemlélhessük és néhány trükk, titok felfedésre kerülhessen, nem mást, mint a földkerekség egyik legnagyobb szabadulóművészét és illuzionistáját, Harry Houdinit és az ő varázslatos életét hívjuk segítségül.

Keresés

Hírlevél feliratkozás
Augusztus 2020
H K Sz Cs P Szo V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6