Több mint hatezer diák a Vodafone Digitális Iskolában

Összesen 600 darab táblagépet vehettek át március 23-án nyolc Csongrád megyei iskola tanárai és diákjai, ezzel lezárult a Vodafone Digitális Iskola Program első fázisa. Az országszerte 25 iskolát érintő program keretében a vállalat összesen 1300 darab Vodafone Tab Speed LTE táblagépet adott át az iskoláknak, valamint ezután is díjmentesen biztosítja az eszközök oktatási célú használatához szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet, és finanszírozza az érintett több mint 6400 gyermek, valamint csaknem 700 pedagógus internetbiztonsági oktatását is.

 

 

 

 

„A Vodafone Digitális Iskola Program legfőbb célja a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése, valamint a sok esetben hátrányos helyzetű fiatalok számára a digitális esélyegyenlőség megteremtése” – mondta a rendezvényen Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese. Mint megfogalmazta: „nem informatikusokat képzünk, hanem abban kívánunk segíteni, hogy a gyermekek – a majdani pékek, buszvezetők, jogászok, önkormányzati vezetők, pedagógusok vagy épp állatorvosok – képessé váljanak tudatosan élni a technológia nyújtotta lehetőségekkel, ezáltal nagyobb esélyük legyen a továbbtanulásra és később a folyamatosan változó munkaerőpiacon való érvényesülésre”.

 

Marchhart Pál elmondta, hogy a Vodafone Digitális Iskola Program a Vodafone Magyarország Alapítvány legambiciózusabb programja. A Vodafone Magyarország Alapítvány 2003-as alapítása óta csaknem 1,5 milliárd forintot fordított Magyarországon jó ügyek szolgálatára.

 

„Több fronton is igyekszünk megfelelni a mai élet kihívásainak, amelyet a Vodafone Digitális Iskola Programban való részvételünk is bizonyít” – mondta Czunyiné Bertalan Judit digitális tartalomfejlesztésért felelős kormánybiztos. „Fontos, hogy elősegítsük a gyermekek alapkészségeinek fejlődését és kulcskompetenciáik megerősödését. A jövő munkavállalói számára szinte minden területen elengedhetetlen a digitális írástudás és a digitális környezet intelligens használata, ezért indítottuk útnak az Okosportált is, amelyre folyamatosan kerülnek fel az egyes műveltségterületekhez tartozó tananyagok” – tette hozzá a kormánybiztos.

 

 

 

 

„Az a szándékunk, hogy 21. századi oktatásban neveljük a gyermekeket, és olyan kompetenciák elsajátításában is segítsük őket, amelyek esetenként számunkra is újak. Fontosnak tartjuk, hogy rendszerben gondolkozzunk, és ez olyan távlatokat nyit meg, mint a Vodafone Digitális Iskola Program, amely magában foglalja az infrastruktúra, a tartalom és a módszertan egységes fejlesztését” – mondta Pölöskei Gáborné, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ elnöke.

 

A Stanford Egyetem által kifejlesztett Komplex Instrukciós Program (KIP) célja az eltérő igényű és különféle szociális háttérrel rendelkező gyerekek együttnevelése, illetve a tanulmányi eredmények javulása. A KIP révén a tanárok olyan, csoportmunka-szervezésen alapuló oktatási módszer szerint oktathatják a diákokat, amely nem csupán a tudásszint emelkedését, de a folyamatos sikerélményt is biztosítja a gyermekek számára.

 

A – jelenleg már 17 iskolában alkalmazott – KIP elterjesztését és működtetését már hatodik esztendeje támogatja a Vodafone Magyarország Alapítvány. A programot a most csatlakozó nyolc Csongrád megyei iskolában a Vodafone Digitális Iskola Program keretében vezetik be, és ezekben az iskolákban a pedagógusok KIP-es képzését is a Vodafone Magyarország Alapítvány finanszírozza.

 

A Vodafone Digitális Iskola Program megvalósításában az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, a Komplex Instrukciós Programot Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány, valamint szakmai partnerként az Együttható Egyesület vállalt szerepet. Utóbbi a pedagógusok internetbiztonsági képzését látja el, míg a diákokat a Vodafone munkatársai önkéntes munka keretében oktatják az elkövetkező időszakban a biztonságos internetezésre.

Indul az üzemmérnök informatikus (bprof) képzés

Informatikus képzés újragondolva - kevesebb elmélet - több gyakorlat

 

2018. szeptemberében új képzés indul két egyetemen is. Az üzemmérnök informatikus (BProf) szakon az alapjaitól gondolták újra az informatikus képzést. Három év alatt gyakorlatias és piacképes tudásra tehetsz szert, és kiváló esélyekkel helyezkedhetsz el kiemelkedő fizetés mellett. Az új szakra január 30-tól február 15-ig lehet jelentkezni, kizárólag elektronikusan a felvi.hu-n.

Az élethosszig tartó tanulás az Y-generáció sikerének kulcsa

Az Y-generáció számára a minőségi idő, a presztízs, az azonnali siker, a közösségi élmény és a karizmatikus vezető egyaránt fontos munkahelyi motiváció. A Magyarországon több mint kétmillió fiatalt számláló korosztály a bérigényt nem a piaci átlagbérek, hanem a számukra ideális életszínvonal szerint határozza meg. A már zajló negyedik ipari forradalom révén számos szakma és pozíció szűnhet meg a következő évtizedekben, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) szakértője szerint emiatt hamarosan a megélhetés múlhat azon, hogy valaki képes-e akár 40 évesen visszaülni az iskolapadba.

Egyetemek a nemzetközi színtéren

A kinyíló világtól és a mobilitási lehetőségektől nem félni kell, hanem élni kell tudni velük – mondta Palkovics László oktatási államtitkár a Trendek és kihívások a felsőoktatás nemzetköziesítésében című konferencián. 

Quadro roadshow a kreativitásért!

Március 8-án, pénteken startolt el a XV. kerületben a „A kreativitás napja” – Tervezz, építs, játssz! Quadro edukációs roadshow, melynek során a XV. kerületben 2019 tavaszán 7 óvodában és 3 iskolában kerül megrendezésre az ingyenes kreativitásfejlesztő játékos program.

 

Múzeumok a pedagógusokért – országos projektbemutató körút pedagógusok részére

Pedagógusok számára kidolgozott, 21 állomásból álló „Múzeumok a pedagógusokért” címmel országos bemutatókörút vette kezdetét, melyen az érdeklődők ingyenesen vehetnek részt. A 2018. szeptember 10. és október 12. között zajló rendezvénysorozat a Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ (MOKK) a „Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek” című EFOP-3.3.3.-VEKOP-16-2016-00001 azonosítószámú projekt „A mi múzeumunk” című múzeumi komponenséhez kapcsolódik.

 

A logikus, algoritmikus gondolkodás fejlesztésével sokat tehetünk gyermekünk jövőjéért

A jövő tudománya egy táborban, avagy gyere, csináljunk robotot, tanuljunk programozni, hozzunk létre saját vállalkozást!

 

 

Számtalan kutatás és felmérés igazolja, hogy a felnövekvő generációnak, gyermekeinknek a jövő munkaerőpiacán már nem a lexikális tudásra lesz legnagyobb szüksége, hanem sokkal inkább olyan készségekre, kompetenciákra, mint az infokommunikációs technológiai készségek, a magas fokú együttműködés, alkalmazkodókészség, az interperszonális kommunikáció, a kritikai gondolkodás, illetve a komplex rendszerekben való gondolkodás, problémamegoldás.

Középiskolás Képzés a JÉG szervezésében

Középiskolásnak lenni jó. Bár néha unalmas. Iskolába járni jó. Bár néha unalmas. Előfordult már, hogy többre vágytál? Zavar, hogy középiskolásként keveset néznek ki belőled? Szeretnéd már most ismerni a bankok, a pénzügy és a vállalkozások világát? Megismerni az önéletrajzírás és a próba-állásinterjú rejtelmeit?

Az út önmagunkhoz saját gátjaink feloldásán keresztül vezet

A napunk feladatok és megoldandó kihívások sorozatából áll. Rohanunk reggel, sietünk délután, és fáradtan esünk ágyba este. Törekszünk a legjobbat adni a munkában és a magánéletünkben egyaránt. Egy dolog szorul háttérbe sokszor: Önmagunk. Vajon hogyan találhatjuk meg az utat a saját céljainkhoz, milyen technikákat sajátítsunk el a kiegyensúlyozott élethez? Hazánk legszínvonalasabb női karrierrendezvényén ezekhez kapunk kapaszkodókat.

Nők a munkaerőpiacon: előítéletek vannak, de a változás elindult

A nők munkaerőpiacon betöltött szerepe továbbra is központi kérdés a foglalkoztatással és a karrierépítéssel kapcsolatban. A Jobline Női Karriernap szervezőcsapatának friss kutatása az aktuális helyzetet és a női munkavállalók tapasztalatait vette górcső alá. A felmérésben több mint 2200, különböző életkorú, foglalkozású és családi állapotú nő vett részt. 

Sportlélektani eszközökkel (elsősorban) a belső sikerekért

Mitől lesz igazán hatékony a mentális felkészülés? Mi a siker, a kudarc, és mindezek elviselésének titka? Hogyan küzdjünk meg a versengés okozta nyomással? Hogyan hozhatjuk ki magunkból a legjobbat? Hogyan motiváljuk saját magunkat? Szülők, nevelési szakemberek, edzők, vállalkozók és iskolakezdők, figyelem: itt egy remek sportlélektani képzés – nemcsak sportolóknak!

Terápia és érzelmi nevelés a mesék és az alkotás ösvényein

Egy képzés, mely a művészetterápia három területét, a képzőművészet alkotó erejét, a meséket, mint archetipikus szimbolikus fejlődéstörténeteket és a szépirodalmat hívja segítségül a személyiségfejlesztéshez. Ismerd meg, hogyan hasznosíthatod a képzőművészetet, a meséket és az irodalmi alkotásokat az érzelmi nevelés és oktatás folyamán!

Kibetűzni a lélek titkait – Grafológusképzés mindenkinek

A Lukács Oktatási Központ szeptemberben induló, négy féléves képzésén megmutatkoznak az ákombákomok mélységei, a gyöngybetűk titkai. A grafológia tudományán és a papírra vetett gondolatokon keresztül alaposabban megismerhetjük az emberi személyiség rejtélyeit, saját magunkat és a hozzánk közel állókat egyaránt.

Tinifőnök – pénzügyi tudatosság fejlesztése kamaszkorban

Mit, mire költenél, ha kapnál egy csomó pénzt? Hogyan osztanád be a családod havi „költségvetését”? Vajon boldogulnál vele? És az igaz, hogy a pénz nem boldogít? A Da Vinci TV Tinifőnök c. műsora segíthet ebben.

 

Tévhitek és érdekességek – az Egészségügyi Világnap margójára

Tényleg 7 év, amíg megemésztünk egy lenyelt rágót? Ha 5 másodpercen belül felvesszük és megesszük a leesett ételt, nem lesz semmi bajunk? Mennyi adat tárolására képes az agyunk? Az erek hány méter távolságra képesek kispriccelni a vért? Milyen gyorsasággal képes kiáramlani a levegő a tüdőből? Ilyen és ehhez hasonló kérdéseknek járunk utána az április 7-i Egészségügyi Világnap alkalmából a cikkben és a Da Vinci TV csatornán.

 

A varázslatos Houdini – titkok és érdekességek a bűvészetről

Gondolkodtatok már azon, hogy működnek a bűvészmutatványok? A leghíresebb szabadulóművészeti produkciókhoz mennyi merészség és kockázat szükséges? Ki és hogyan képes illuzionista produkciók bemutatására? Valljuk be, a trükkök, az érdekességek, a csodák, a megmagyarázhatatlannak tűnő történések mindannyiunkat vonzanak és szeretnénk sokszor a kulisszák mögé látni. Ahhoz, hogy ezt a világot közelebbről szemlélhessük és néhány trükk, titok felfedésre kerülhessen, nem mást, mint a földkerekség egyik legnagyobb szabadulóművészét és illuzionistáját, Harry Houdinit és az ő varázslatos életét hívjuk segítségül.

Keresés

Hírlevél feliratkozás
Július 2020
H K Sz Cs P Szo V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2