Tovább bővül a Vodafone Digitális Iskola Program

A Vodafone Digitális Iskola Program február 24-ei, pécsi rendezvényén a vállalat bejelentette, hogy öt új iskola bevonásával tovább szélesíti a programot, amely így országszerte már 25 iskolát érint. A Vodafone a programban részt vevő iskolákban összesen 1300 Vodafone Tab Speed LTE táblagépet oszt ki, díjmentesen biztosítja az oktatási célú használathoz szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet, valamint finanszírozza a gyermekek és az érintett pedagógusok internetbiztonsági oktatását is.

 

 

 

 

A Vodafone Digitális Iskola Program keretében február 24-én összesen 71 darab Vodafone Tab Speed LTE táblagépet vehettek át a pécsi Szieberth Róbert Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, valamint a Vasas-Somogy-Hird Általános Iskola tagintézmény tanárai és diákjai. „A Vodafone Digitális Iskola Program legfőbb célja a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek fejlesztése, és a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése. A sikeres indulást követően vállalatunk partnereivel egyetértésben úgy döntött, hogy kiszélesíti a Programot, amely ily módon már 25 iskolát, összesen 6424 diákot és 690 pedagógust érint” – jelentette be a pécsi ünnepélyes tablet-átadó rendezvényen Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország Vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese.

 

A program, amelynek megvalósításában az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány, illetve szakmai partnerként az Együttható Egyesület is szerepet vállalt, a két pécsi intézménnyel együtt mostanáig 12 iskolába, 2138 gyermekhez és 264 pedagógushoz jutott el. A bővítésnek köszönhetően a következő néhány hét során további 13 iskolába látogat el a vállalat, hogy ünnepélyes keretek között átadja a diákok és pedagógusok számára a táblagépeket.

 

„Napjainkban már nem kérdés, hogy a digitális írástudás az alapvető műveltség része. Elengedhetetlen tehát, hogy a fiatalok a legújabb eszközöket is képesek legyenek magabiztosan használni. A digitális kompetenciák fejlesztése kulcsfontosságú városunk versenyképessége szempontjából is, így az elmúlt évek során Pécs több százmillió forintot költött olyan beruházásokra, amelyek azt a célt szolgálják, hogy a gyermekek otthonosan mozogjanak a technológia világában. Digitális táblákat szereztünk be iskoláink számára, s fejlesztettük az oktatási intézmények informatikai rendszerét is” – mondta Páva Zsolt, Pécs polgármestere.

 

„Ma már elengedhetetlen az információk nagyon gyors elérhetősége, továbbítása és kezelhetősége, valamint azok látványos és sokrétű kidolgozhatósága, ily módon ugyanis könnyebben felkelthetjük a tanulók érdeklődését, és a rögzítést is elősegítjük. Mindeme kihívásokra tökéletes megoldás a digitális technika alkalmazása” – mondta Zámbó György, a Vasas-Somogy-Hird Általános Iskola tagintézmény igazgatója.

 

 

 

 

A programban részt vevő iskolák közös jellemzője a rendkívüli nyitottság és a befogadó szellem, így nem véletlen, hogy a tanulók között igen nagy arányban találhatunk hátrányos helyzetű, halmozottan hátrányos helyzetű, illetve sajátos nevelési igényű gyermekeket. A tanulók és a pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztése mellett az eltérő igényű és eltérő szociális háttérrel rendelkező gyerekek együttnevelése, illetve a tanulmányi eredmények javulása is fontos cél, ebben nyújt segítséget a Stanford Egyetem által kifejlesztett Komplex Instrukciós Program. „A Komplex Instrukciós Programot – amelynek célja, hogy a tanárok egy olyan, csoportmunka-szervezésen alapuló oktatási módszert sajátítsanak el, amely nem csupán a tudásszint emelkedését, de a folyamatos sikerélményt is biztosítja a gyermekek számára – már hatodik esztendeje támogatja a Vodafone Magyarország. Közös célunk, hogy a gyermekek optimista életszemléletű, toleráns, az új iránt fogékony, de a hagyományokat is ápoló, szilárd és magabiztos tudással rendelkező felnőttekké váljanak” – mondta Kovácsné dr. Nagy Emese, a Komplex Instrukciós Program országos bázisintézménye, a Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola igazgatója.

 

A KIP módszert jelenleg 17 iskolában – köztük a két pécsi oktatási intézményben is – alkalmazzák, ám a Vodafone Digitális Iskola Program keretében további nyolc magyarországi iskolában is bevezetik. A pedagógusok képzését szintén a Vodafone Magyarország Alapítvány finanszírozza.

 

„Hálásak vagyunk, hogy megismerhettük, és alkalmazhatjuk ezt az eredményes oktatási módszert! A KIP valóban komplex, hisz nem csupán tökéletesen illeszkedik a mai gyermekek generációs jellemzőihez, de az állandó dicséretekkel erősíti az egészséges személyiségfejlődést, és pozitív hatással van a szocializációs folyamatokra is” – mondta Tóth Ilona, a pécsi Szieberth Róbert Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény igazgatónője.

Indul az üzemmérnök informatikus (bprof) képzés

Informatikus képzés újragondolva - kevesebb elmélet - több gyakorlat

 

2018. szeptemberében új képzés indul két egyetemen is. Az üzemmérnök informatikus (BProf) szakon az alapjaitól gondolták újra az informatikus képzést. Három év alatt gyakorlatias és piacképes tudásra tehetsz szert, és kiváló esélyekkel helyezkedhetsz el kiemelkedő fizetés mellett. Az új szakra január 30-tól február 15-ig lehet jelentkezni, kizárólag elektronikusan a felvi.hu-n.

Az élethosszig tartó tanulás az Y-generáció sikerének kulcsa

Az Y-generáció számára a minőségi idő, a presztízs, az azonnali siker, a közösségi élmény és a karizmatikus vezető egyaránt fontos munkahelyi motiváció. A Magyarországon több mint kétmillió fiatalt számláló korosztály a bérigényt nem a piaci átlagbérek, hanem a számukra ideális életszínvonal szerint határozza meg. A már zajló negyedik ipari forradalom révén számos szakma és pozíció szűnhet meg a következő évtizedekben, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) szakértője szerint emiatt hamarosan a megélhetés múlhat azon, hogy valaki képes-e akár 40 évesen visszaülni az iskolapadba.

Egyetemek a nemzetközi színtéren

A kinyíló világtól és a mobilitási lehetőségektől nem félni kell, hanem élni kell tudni velük – mondta Palkovics László oktatási államtitkár a Trendek és kihívások a felsőoktatás nemzetköziesítésében című konferencián. 

Játékos ismeretterjesztés – megérkezett a Da Vinci Kids App

Okoseszközökre fejlesztett alkalmazással jelentkezik a megújult Da Vinci Kids. A gyermekeknek szóló applikációk terén újdonságnak számít a Da Vinci Kids App – a csatorna TV műsorait leképező online videotár közel 3000 ismeretterjesztő kisfilmet tesz elérhetővé a játékos tanulás és tartalmas szórakozás érdekében, térítésmentesen letölthető formában.

„Szeretnénk ismét közkedveltté tenni a múzeumba járást” – Kistokajba érkezik a Mozaik Múzeumtúra

Február 26-án immár 5. állomásához érkezik a Mozaik Múzeumtúra iskolai edukációs programja a 2017/2018-as tanévben, melynek célja Magyarország múzeumainak népszerűsítése játékos, élményszerű, digitális eszközök bevonásával történő interaktív foglalkozások keretében. A kezdeményezés egyik különlegessége, hogy a múzeumok járnak iskolába, így a diákok saját közegébe (tornacsarnokba, tantermekbe, aulákba) viszik el a múzeumokat és múzeumpedagógusaikat, akik fél napon keresztül játékos feladatokkal készülnek a felső tagozatos diákok számára. Az országos múzeumnépszerűsítő programsorozat következő házigazdája a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Kistokaji Általános Iskola lesz.

A Mozaik Múzeumtúra iskolai programja a Városligetet is célba veszi

Az Örökség Kultúrpolitikai Intézet megbízásából a Felelős Szülők Iskolája szakmai szervezésével megvalósuló Mozaik Múzeumtúra iskolai edukációs programja 4. állomásához érkezik a 2017/2018-as tanévben. A házigazda szerepét ezúttal a Városligeti Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolába viseli majd. A felső tagozatos diákok számára összeállított interaktív múzeumpedagógiai foglalkozások, aktivitások, vetélkedők február 7-én 9 és 14 óra között lesznek az iskola tornacsarnokában és tantermeiben.

Középiskolás Képzés a JÉG szervezésében

Középiskolásnak lenni jó. Bár néha unalmas. Iskolába járni jó. Bár néha unalmas. Előfordult már, hogy többre vágytál? Zavar, hogy középiskolásként keveset néznek ki belőled? Szeretnéd már most ismerni a bankok, a pénzügy és a vállalkozások világát? Megismerni az önéletrajzírás és a próba-állásinterjú rejtelmeit?

Az út önmagunkhoz saját gátjaink feloldásán keresztül vezet

A napunk feladatok és megoldandó kihívások sorozatából áll. Rohanunk reggel, sietünk délután, és fáradtan esünk ágyba este. Törekszünk a legjobbat adni a munkában és a magánéletünkben egyaránt. Egy dolog szorul háttérbe sokszor: Önmagunk. Vajon hogyan találhatjuk meg az utat a saját céljainkhoz, milyen technikákat sajátítsunk el a kiegyensúlyozott élethez? Hazánk legszínvonalasabb női karrierrendezvényén ezekhez kapunk kapaszkodókat.

Nők a munkaerőpiacon: előítéletek vannak, de a változás elindult

A nők munkaerőpiacon betöltött szerepe továbbra is központi kérdés a foglalkoztatással és a karrierépítéssel kapcsolatban. A Jobline Női Karriernap szervezőcsapatának friss kutatása az aktuális helyzetet és a női munkavállalók tapasztalatait vette górcső alá. A felmérésben több mint 2200, különböző életkorú, foglalkozású és családi állapotú nő vett részt. 

Sportlélektani eszközökkel (elsősorban) a belső sikerekért

Mitől lesz igazán hatékony a mentális felkészülés? Mi a siker, a kudarc, és mindezek elviselésének titka? Hogyan küzdjünk meg a versengés okozta nyomással? Hogyan hozhatjuk ki magunkból a legjobbat? Hogyan motiváljuk saját magunkat? Szülők, nevelési szakemberek, edzők, vállalkozók és iskolakezdők, figyelem: itt egy remek sportlélektani képzés – nemcsak sportolóknak!

Terápia és érzelmi nevelés a mesék és az alkotás ösvényein

Egy képzés, mely a művészetterápia három területét, a képzőművészet alkotó erejét, a meséket, mint archetipikus szimbolikus fejlődéstörténeteket és a szépirodalmat hívja segítségül a személyiségfejlesztéshez. Ismerd meg, hogyan hasznosíthatod a képzőművészetet, a meséket és az irodalmi alkotásokat az érzelmi nevelés és oktatás folyamán!

Kibetűzni a lélek titkait – Grafológusképzés mindenkinek

A Lukács Oktatási Központ szeptemberben induló, négy féléves képzésén megmutatkoznak az ákombákomok mélységei, a gyöngybetűk titkai. A grafológia tudományán és a papírra vetett gondolatokon keresztül alaposabban megismerhetjük az emberi személyiség rejtélyeit, saját magunkat és a hozzánk közel állókat egyaránt.

Adj neki történeteket!

A legtöbb, amit a gyerekeknek adhatunk, hogy történetei legyenek: élmények, melyekből felépülhet a személyisége, melyekre emlékezhet, és melyek által meghatározhatja, „elmesélheti” saját magát. Ha épp nem szereplői vagyunk, akkor hallgatjuk a sztorikat: mindenki szereti a meséket, és ezért rajong a legtöbb gyerek a történelemért is. Ezért ha jól tálaljuk, gyermekünk a történelem eseményeitől a saját történetéig juthat, mert tanulhat belőlük. Ráadásul önmaga élettörténetét sosem érzi majd jelentéktelennek, hiszen tudja, hogy ő is otthon van a világban.

Honnan tudod, amíg ki nem próbáltad? Avagy: tudományos kísérletek és önismeret

Akár egy újfajta ételről, új játékról vagy saját képességeiről legyen szó, még a kíváncsi gyerekek is néha – talán a kudarctól való félelmükben – ódzkodnak attól, hogy addig ismeretlen dolgokat próbáljanak ki. Ilyenkor jön a klasszikus szülői replika: „Honnan tudod, amíg ki nem próbáltad?” Ez egy teljesen jogos meglátás, a gyerekeknél viszont nem mindig éri el a kívánt hatást. Ha szeretnénk, hogy mégis működjön, mutassunk nekik egy olyan területet, ahol a próbálkozás mindig bejön, és mindig izgalmas: irány a tudományos kísérletek világa!

Föci és környezettudatosságra nevelés otthon

A környezetismeret, később a földrajz és a biológia a rögzült tantárgyi keretei azoknak az ismereteknek, melyeket a gyerekek kezdetben – nagyon helyesen – a világ csodáiként fognak fel. Melyik gyerkőc nem kérdez a természeti jelenségekről, nem lapozgat képes enciklopédiát, vagy nem gyűjt állatos matricákat, ha teheti? És hogyan őrizhetjük meg a gyerekek érdeklődését természetes környezetünk, földünk iránt? Avagy: négy módszer, hogyan lehet környezettudatosságra nevelni és föciből segíteni egy füst alatt!

 

Keresés

Hírlevél feliratkozás
Április 2018
H K Sz Cs P Szo V
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6