DUE Tehetségkutató Diákmédia Pályázat 2017. – Meghosszabbított beadási határidő: március 31.

A DUE Médiahálózat, a diákújságíró egyesület 27. alkalommal kiírt Tehetségkutató Diákmédia Pályázatán bármelyik iskolatípus tanulói, szerkesztőségei indulhatnak. Pályázni kizárólag saját munkával lehet, a részvétel felső korhatára pedig 25 év. A pályaműveket a kategóriákon belül három korcsoportban értékelik: általános iskola, középiskola és felsőoktatás. A pályázatok beadási határidejét március 31-ig meghosszabbítottuk.

 

A pályázatokat kizárólag elektronikusan lehet beadni (www.due.hu/palyazat). A pályázathoz szükséges adatok megadásán kívül fel kell tölteni a pályamunkákat (kivéve a lapok esetében, amelyeket postai úton várunk), illetve szükséges még egy rövid szöveges bemutatkozást is mellékelni.

Meghosszabbított beküldési határidő: 2017. március 31. éjfél

A pályázati díjak összértéke több mint 2 millió forint.

A díjazottak kedvezményes részvételi lehetőséget nyernek Magyarország legjobb médiatáborába és leghatékonyabb gyakorlati médiaképzésére, a DUE Médiahálózat idei Médiatáborába, amelyet 2017 júliusában rendezünk meg.

A következő kategóriákban lehet nevezni:

1. AZ ÉV DIÁKÚJSÁGÍRÓJA

A címre diákújságírók pályázhatnak tényeken alapuló írással, például tudósításokkal, interjúkkal, riportokkal, vagy publicisztikákkal (jegyzettel, tárcával, karcolattal, kritikával). Fiktív, irodalmi írásokat – például verset vagy novellát – nem fogadunk el.

2. AZ ÉV DIÁKRÁDIÓSA, DIÁKRÁDIÓJA

A) Diákrádiós műsorral egyének és szerkesztőségek pályázhatnak. Időtartam 5-15 perc. Tematikus vagy irodalmi műsorral, magazinnal, riporttal, jegyzettel, interjúval, minihangjátékkal, dokumentumműsorral, ünnepi műsorral stb. egyaránt lehet pályázni, iskolai ünnepségek rádiós felvételével, műsorvezetői szöveg nélküli zenés összeállítással azonban nem.

B) Zenei diákrádiós műsorral, összeállítással pályázhatnak zenei műsorvezetők. Időtartam maximum 15 perc. Az elbírálásnál a műsorvezető személyisége, rádiós megszólalásai, humora és talpraesettsége, illetve az összeállítás hangzása (szignálok, effektek használata, arányok stb.) képezi az értékelés alapját.

Mindkét műfaj pályamunkáit kizárólag .mp3 formátumban fogadjuk el.

3. AZ ÉV DIÁK-VIDEOÚJSÁGÍRÓJA

Egyének és maximum 3-4 fős csapatok pályázhatnak kisfilmmel, klippel vagy magazinműsorral, legfeljebb 5 perc terjedelemben. A téma szabadon választott az újságírói műfajok keretén belül. Zenékhez készített videoklipek, mini játékfilmek nem versenyezhetnek.

A pályaműveket a YouTube-ra kell feltölteni, a pályázatra a linket kell beküldeni.

4. AZ ÉV DIÁKLAPJA

A 2015/2016-os tanévben megjelenő újságokkal szerkesztőségek pályázhatnak. Elsősorban a tartalmat bíráljuk el, de figyelembe vesszük a lap küllemét is.

Az online pályázati űrlap kitöltése után a lapokat postán kérjük elküldeni a DUE 1583 Budapest, Pf. 14. címre.

5. AZ ÉV DIÁKFOTÓSA

Bármilyen témájú fotóval és fotósorozattal lehet pályázni, de előnyben részesítjük a portrékat, szocio- és eseményfotókat, valamint az újszerű megközelítéseket. 2 évnél nem régebbi felvételeket várunk, elsősorban sajtófotókat, portrékat, reklám-, divatfotókat. A családi képek, születésnapi zsúron vagy kedvenc háziállatról készült felvételek, emlékképek stb. témájú fotók nem pályázhatnak.

A pályamunkákat kizárólag .jpg formátumban fogadjuk el.

További megkötések: a kép rövidebb oldala minimum 800, max. 3000 pixel legyen; minden képnek legyen címe; csak fényképezőgéppel készült alkotásokat bírálunk el; manipulált kép beküldése a versenyből való kizárást vonja maga után (a művészi koncepcióba illő változtatás nem számít manipulációnak). Egy pályázó legfeljebb 3 pályaművet adhat be. A sorozatok egy pályaműnek minősülnek, és 2-8 képet tartalmazhatnak. Ebben a kategóriában a művészeti iskolák fotó szakon tanuló tagjait külön értékeljük.

6. AZ ÉV ONLINE DIÁKMÉDIUMA

Egyének és csapatok pályázhatnak önállóan elkészített és működtetett portálokkal, blogokkal, online iskolaújságokkal vagy magazinokkal. Az elbírálás fő szempontjai az egyediség és a tartalmi, újságírói színvonal, de hangsúlyt fektetünk az oldal megjelenésére, használhatóságára is. Blogok esetében csak tematikus, egy adott témával rendszeresen foglalkozó blogokat várunk, személyes naplókat nem.

7. AZ ÉV MENTORA

Diákok, diákszerkesztőségek ajánlhatják a díjra – max. 1 oldalas tényszerű, ellenőrizhető adatokat tartalmazó írásban – a munkájukat kiemelkedően támogató, segítő pedagógusokat.

A pályázatokat kizárólag elektronikusan lehet beküldeni. A feltöltő felület elérhető 2016. december 10-től a DUE Médiahálózat honlapján: www.due.hu/palyazat

A pályázatok meghosszabbított beadási határideje: 2017. március 31. éjfél

Az újságok beküldéséhez postacím: DUE Médiahálózat, 1583 Budapest Pf. 14.

EREDMÉNYHIRDETÉS:

2017. május 19-én, a budapesti Várkert Bazárban megrendezendő 24. Országos Ifjúsági Sajtófesztiválon. Minden pályázót április elején értesítünk a pályázata érvényességéről, április második felében pedig az eredményhirdetéssel kapcsolatban tájékoztató levelet kap.

A nyertes munkákból a DUE Tallózó 2017. május-júniusi számában, valamint honlapunkon válogatást közlünk.

Részletek: www.due.hu

Érdeklődés a DUE Médiahálózat irodájában:

1148 Budapest, Örs vezér tere 11.

Tel.: 06 1 222 8213 • E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

DUE Tehetségkutató Diákmédia Pályázat 2017. – Meghosszabbított beadási határidő: március 31.

A DUE Médiahálózat, a diákújságíró egyesület 27. alkalommal kiírt Tehetségkutató Diákmédia Pályázatán bármelyik iskolatípus tanulói, szerkesztőségei indulhatnak. Pályázni kizárólag saját munkával lehet, a részvétel felső korhatára pedig 25 év. A pályaműveket a kategóriákon belül három korcsoportban értékelik: általános iskola, középiskola és felsőoktatás. A pályázatok beadási határidejét március 31-ig meghosszabbítottuk.

„A nyelvtanulás hozzájárul a minőségi és magas színvonalú felsőoktatáshoz”

Valódi fejlődési lehetőségeket és valódi előnyöket jelenthet az egyetemi felvételi során a kötelező nyelvvizsga bevezetése – többek között ez derül ki a Szent István Egyetem (SZIE) Zöld Út Nyelvvizsgaközpontja által végzett felmérésből. A SZIE elsősorban a középiskolások idegennyelv-tudását, nyelvtanulási szokásait térképezte fel, valamint a 2020-tól érvénybe lépő kormányrendelet felsőoktatásra gyakorolt várható hatására, a diákok ezzel kapcsolatos véleményére volt kíváncsi.

Nem csak egyetem, életérzés!

Már csak pár hét van vissza és még mindig tanácstalan vagy a továbbtanulással kapcsolatban? Kiválasztottad, hogy milyen szakon tanulnál, de nem tudod még, hogy melyik egyetemen? Gyere Pécsre, és tapasztald meg az igazi PTE életérzést!

Mozaik Múzeumtúra - ’56-os Múzeumtúra

Érdekel a történelem, az irodalom, a képzőművészetek? Vegyél részt az ’56-os Múzeumtúrán és megtudhatod, hogy milyen hatással volt az 1956-os forradalom a képzőművészetre, irodalomra, megismerheted a forradalom szimbólumait, helytörténeti eseményeit. Látogass meg legalább két kiállítást vagy vegyél részt két programunkon és szerezd meg a garantált ajándék könyvcsomagot és az egyedi ’56-os matricát!

Kerékpáros KRESZ pályával a gyermekeink balesetmentes közlekedéséért

Egyre több helyen hoznak létre KRESZ parkokat, ideiglenes KRESZ pályákat különböző rendezvényeken, mindezt azért, hogy a gyerekek játékos formában sajátítsák el a közlekedés alapszabályait, ezáltal pedig ösztönszerű képességükké válik a balesetmentes közlekedés. Az ilyen programoknak mindamellett, hogy sportértéke, ügyességi és koordinációs készségfejlesztő funkciója, komoly edukatív szándéka is van, kimutathatóan csökkenti a gyermekbalesetek számát. Mindeközben a gyerekek élményeket szereznek a kerékpáros KRESZ ügyességi pálya teljesítése közben és önfeledten, játékosan fejlődnek. Legutóbb a 15. kerületben a Kossuth Lajos Általános Iskola udvarán jártunk egy ilyen pályán, amit a Felelős Szülők Iskolája csapatával mi is kipróbáltunk. - olvasható a www.felelosszulokiskolaja.hu weboldalán.

 

Az Árpád Napokon is bemutatkozik a Mozaik Múzeumtúra

A Mozaik Múzeumtúra iskolai edukációs múzeumpedagógiai programsorozat 4. állomásának a több mint 100 éves múltra visszatekintő Óbudai Árpád Gimnázium ad otthont. A 7. és 8. osztályos diákok számára összeállított aktivitások, foglalkozások, vetélkedők az Árpád Napok napokhoz integrálva kerülnek lebonyolításra április 11-én 12:00-15:30 között.

Az út önmagunkhoz saját gátjaink feloldásán keresztül vezet

A napunk feladatok és megoldandó kihívások sorozatából áll. Rohanunk reggel, sietünk délután, és fáradtan esünk ágyba este. Törekszünk a legjobbat adni a munkában és a magánéletünkben egyaránt. Egy dolog szorul háttérbe sokszor: Önmagunk. Vajon hogyan találhatjuk meg az utat a saját céljainkhoz, milyen technikákat sajátítsunk el a kiegyensúlyozott élethez? Hazánk legszínvonalasabb női karrierrendezvényén ezekhez kapunk kapaszkodókat.

Nők a munkaerőpiacon: előítéletek vannak, de a változás elindult

A nők munkaerőpiacon betöltött szerepe továbbra is központi kérdés a foglalkoztatással és a karrierépítéssel kapcsolatban. A Jobline Női Karriernap szervezőcsapatának friss kutatása az aktuális helyzetet és a női munkavállalók tapasztalatait vette górcső alá. A felmérésben több mint 2200, különböző életkorú, foglalkozású és családi állapotú nő vett részt. 

Hamarosan új pályázati felhívások jelennek meg a tehetséggondozás területén

 

A Nemzeti Tehetségügyi Koordinációs Fórum hétfői ülésén egyhangúlag elfogadták a Nemzeti Tehetség Program keretében 2017-ben kiírásra kerülő pályázatok forrásfelosztásának és ütemezésének javaslatát. Ebben az évben a hazai költségvetési források keretében - a 2015. és 2016. évhez hasonlóan - ismét 2,8 milliárd forint áll rendelkezésre a Nemzeti Tehetség Program céljainak megvalósítására.

A magolás ideje lejárt – élmény kell a tanuláshoz!

Az oktatás célja nem az, hogy befejezett tudást adjon, hanem az, hogy szilárd alapot teremtsen a továbbhaladásra." – vallotta a méltán világhírű Öveges József professzor, aki messzeföldön híres volt gyakorlatorientált oktatási módszeréről. A XX. század oktatási forradalmára, Magyar Televízió 100 kérdés címû mûsorának fõszerkesztõje volt 135 alkalommal szerepelt nagysikerû sorozataival. Szórakoztatva mutatta be játékos, a jelenségek lényegének megértését segítõ kísérleteit, s a magyarázat közben maga is fellelkesült.
Hitt az élõ szó hatásában, a tanári magyarázat erejében. Mindig a közönség helyébe képzelete magát, csak azt mondta el, amit maga is szívesen hallott volna. Népszerûvé vált, a "fizika varázslójának" nevezték.

Elkezdődött a konduktív pedagógia 9. világkongresszusa

Megkezdődött  a konduktív pedagógia szakembereinek, szakmai szervezeteinek, valamint a rokon szakmákban dolgozó specialisták világtalálkozója Budapesten. A nemzetközi rendezvénynek már másodszor ad otthont a magyar főváros a Pető András Főiskola, a Nemzetközi Pető Társaság és a Pető András Alapítvány szervezésében.

Szakképzést támogató projekt indult

A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal szakképzést támogató projektet indított a végzettség nélküli iskolaelhagyók számának csökkentésére – közölte a projekt kedvezményezettje december 9-én az MTI-vel.

Sporttal a gyorsabb gondolkodásért, a jobb iskolai eredményekért – válasszunk sportágat gyermekünknek a sulikezdésre!

Jó ideje tudjuk, hogy kisgyermekkorban a mozgás fejlődése elválaszthatatlan és elengedhetetlen részét képezi a gondolkodásfejlesztésnek. Ahogyan pedig felnőnek a csemeték, megtanulnak járni, egyensúlyozni, óvodás kortól kezdve a különböző sportok által fejleszthetjük tovább mozgásos képességeiket, amik hozzásegítik őket az agyféltekék közötti gyorsabb átváltáshoz, a gyors idegpályák kialakításához, a gondolkodás gyorsaságának fejlesztéséhez. A gyermekünk életkorának és adottságainak megfelelő sportág kiválasztásával sokat tehetünk azért, hogy pici gyerek korától megszerettessük vele a mozgást, helyes mozgáskoordináció alakuljon ki, mentálisan is fejlődjön, valamint ezáltal az iskolában is jobb eredményt érjen el. Anyukák, Apukák, itt az ideje nézelődni és sportágat választani gyerkőcünknek a sulikezdésre!

A matek még soha nem volt ilyen izgi! Mutassuk meg gyermekeinknek is!

Gondolkoztatok már azon, hogyan képesek a repülőgépek a levegőben maradni, miközben minden más tárgy a gravitáció miatt lezuhan? Tudjátok, hogy miért vannak kis gödröcskék a golflabdán? Szerintetek mennyi idő lenne körbeautózni a Földet? Ezeknek a kérdéseknek a megválaszolásához bizony szükségünk van a matematikára, ami sok gyermeknek nem a kedvence. A következő cikkben szeretnénk Nektek megmutatni, mennyi területe van az életnek, ami a matematika segítsége nélkül nem működne, illetve ajánlunk is olyan ismeretterjesztő, játékos műsort a Da Vinci Learningen, amivel szinte biztos a siker, a gyermek pedig ezután csillogó szemekkel ostromolni fog majd minket az: „Anya/Apa, Te ezt tudtad?” kezdetű kérdésekkel.

Lehet, hogy néhány éven belül már ujjlenyomattal fizetünk. Ezt tudtátok?

Francis Galton kimutatta, hogy az ujjlenyomat jellegzetes mintázata minden személynél ugyanaz marad egész élete során. Azóta az ujjlenyomat-azonosítás a személyazonosság megállapításának legfontosabb eszköze lett mind a büntetés-végrehajtásban, mind a különböző biztonsági beléptető rendszerekben. Sok esetben nem is gondolunk bele, hogy ha megfogunk egy poharat, megérintünk egy ablakot vagy akár egy kilincset, az ott hagyott ujjlenyomatból egész személyiségünk megállapítható. Már nem csak a filmek teszik lehetővé számunkra az ujjlenyomat-olvasó készülék megismerését, hiszen az a hétköznapok valóságává vált. Ujjlenyomatot tartalmazó e-személyi és e-útlevél, az okoseszközeink kioldása PIN-kód helyett ujjlenyomat-olvasóval vagy éppen készpénzfelvétel, illetve bankkártyás fizetés biometrikus azonosítással. Ez már nem csak a jövő, hanem nagyon is a hétköznapok része.

Keresés

Hírlevél feliratkozás
Augusztus 2017
H K Sz Cs P Szo V
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3