Tanulás robotok és kutatók között

Mi is az a távmonitorozás? Miben segít az intelligens ruházat? Hogyan lehet optimális gyógyszeradagolással gyógyítani a tumorbetegeket? Hol tart ma az orvosi robotika? Az Óbudai Egyetemen tudják e kérdésekre a választ, sőt a Neumann János Informatikai Karon többek között ezekkel a kutatási területekkel foglalkoznak oktatók és hallgatók közösen. A november 12-én megalakult Biomatika Intézet pedig arra is törekszik, hogy az orvosi robotika, a biotechnológiai és az orvosi informatikai kutatások mellett az oktatásra is nagy hangsúly kerüljön. Így a hallgatók a gyakorlatban is bepillanthatnak ezekbe a tudományágakba, és bekapcsolódhatnak a fejlesztésekbe.

 

 

 

(Fotó: www.findermag.com)

 

Eddig is voltak olyan tárgyak az Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Karán, amelyek a biotechnológiát és a robotika témakörét tárgyalták, az oktatók pedig folyamatosan kaptak visszajelzéseket arról, hogy ezeket a hallgatók sokkal koncentráltabban is szívesen hallgatnák – tudta meg az Edupress Dr. Kozlovszky Miklós egyetemi docenstől, a frissen alakult Biomatika Intézet igazgatójától. Természetesen az intézet kialakulásához szükség volt az egyetemen belüli támogatásra is, amely elsősorban az Egyetemi Kutató és Innovációs Központot (EKIK) vezető Prof. Dr. Rudas Imrétől (az egyetem korábbi alapító rektorától), Dr. habil, Sima Dezsőtől (a Neumann Kar alapító főigazgatójától), illetve az egyetem jelenlegi vezetésétől származott. Az intézet az egyetem 11 tudásközpontjából néggyel ápol szoros kapcsolatot: a Bejczy Antal iRobottechnikai Központtal, a Biotech Tudásközponttal, az Élettani Szabályozások Tudásközponttal és a SmartLab Tudásközponttal, céljuk pedig a biotechnológia, az orvosi informatika, az orvosi robotika és az alkalmazott számítástudomány integrált oktatása és kutatása.

Ahogy Dr.Kozlovszky Miklós fogalmazott: az intézet létrejötte mindenkinek nagy ajándék. A hallgatók gyakorlati képzést, piacképes tudást nyernek vele, és izgalmas kutatási témákon dolgozhatnak európai szinten egyedülálló felszereltségű laborokban. A tudásközpontok számára pedig erőforrásbázist jelentenek a hallgatók, akik új ötleteket, inspirációt hoznak a fejlesztésekbe. Elmondta: a tudásközpontok mindig írnak ki érdekes, jövőbe mutató szakdolgozat- vagy diplomamunka-témákat, és azok az egyetemisták, akik ezekből választanak, sokszor már a témájuk során bekapcsolódnak a kutatásokba és a fejlesztésekbe.

Az igazgató azt is elmondta, hogy a Biomatika Intézet híd az oktatás és a kutatás között, a kettőnek ugyanis együtt kell működnie. A kutatók hajlamosak elvonulni az elefántcsonttornyukba, és csak a kutatási témájukra koncentrálni, holott az is fontos, hogy tudásukat átadják a hallgatóknak. Miközben az sem célravezető, ha az oktató egész nap csak a tanításnak él. Az intézet mindkettőre hangsúlyt fektet egy fiatalos csapatban, ahol az MSc-hallgatók, a PhD-hallgatók és oktatók segítik egymás munkáját.

MI MINDENT LEHET TANULNI?


Bejczy Antal iRobottechnikai Központ
A robotok sokáig távol álltak a hétköznapjainktól, most azonban az intelligens rendszerek kezdenek az életünk részévé válni. Olyan tudást vesznek fel, amely a következő években megreformálja a szociális interakcióinkat, a közlekedésünket, az egészségügyünket. Ezek a technológiák kikerülnek a kutatási laborokból a polcokra. Mit kezdünk velük? Kollégáknak tekintjük-e őket? Miben segíthetik az életünket? A Bejczy Antal iRobottechnikai Központ folyamatosan keresi ezekre a választ. Egyik kutatási irányuk az ember által vezérelt robotkarok és intelligens kiszolgáló robotok fejlesztése, melyekkel segíteni szeretnék az orvosok munkáját a műtétek során és a betegellátásban. Az orvosi robotika mellett foglalkoznak többek között irányításelmélettel és telerobotikával: hálózati robotikával, felhő robotikával, szélesebb körben az internet alapú technológiákkal is.

SmartLab Tudásközpont
Az új technológiák az oktatásba is bevonulnak, és új oktatási formákat hoznak létre, egészen odáig, hogy a jövőben elképzelhető lesz olyan tanítási mód, amelyben a tanár és a diák fizikálisan nem is találkozik, és különböző helyszínekről csatlakozik be az oktatásba. A központ K+F (kutatás és fejlesztés) tevékenységi köre többek között az alábbi tématerületeket fogja át:alkalmazott informatika, vezeték nélküli technológiák alkalmazása a közlekedésszervezésben, telemetriai és automatizálási feladatok informatikai támogatása, gyártástechnológiához kapcsolódó folyamat- és rendszerszimuláció fejlesztése és alkalmazása.



Élettani Szabályozások Tudásközpont
Hogyan lehet automata, kisdózisú gyógyszeradagolással segíteni a tumorbetegeken? Többek között erre a kérdésre is keresi a választ az Élettani Szabályozások Tudásközpont. Oldalán leírja: az egészségügyi mérnöki tudomány a XX. század második felében jött létre azzal a céllal, hogy hatékonyan segítse az orvosi tudományterület előrehaladását a mérnöki és az informatikai tudományok aktuális ismereteivel.

Vizsgálataikkal kapcsolatban megjegyzik: számos betegség esetében, ahol az emberi szervezet nem képes előállítani vagy fenntartani a megfelelő állapotot, külső szabályozó jelenti a megoldást. Ez részben vagy teljesen automatizált egységgel valósítható meg. A szabályozásnak nagyon szigorú követelményrendszert kell megvalósítania, melynek betartása nemcsak a páciens életminőségének javításához, de – szükség esetén – például a gyógyszere optimális adagolásához is hozzájárul. A tudásközpont ilyen módszerek kidolgozásával foglalkozik. A csoport többek között vizsgálja a cukorbetegek optimális kezelését elősegítő szabályozási algoritmusokat, a daganatos betegségek kezelését elősegítő szabályozási módszereket, és népegészségügyi problémák biostatisztikai elemzését is végzi.

Biotech Tudásközpont
A Biotech Tudásközpontban többek között távmonitorozással, távoli páciensmonitorozással foglalkoznak. Laborjukban kifejlesztettek például egy DAQit névre keresztelt szoftvercsaládot, amelynek különböző alkalmazásai a mobilitást biztosító okostelefonokon különféle egészségügyi és környezeti paraméterek távmonitorozását, valamint pánik helyzetekben riasztási üzenetek küldését teszik lehetővé.

Célcsoportjukban szerepelnek a betegek, az idősek, akikről így lehetővé válik a távoli adatgyűjtés. Vércukorproblémáikról, vérnyomásproblémáikról, stroke után fejlődésükről, képességeikről tudhatnak meg többet az orvosok. Azaz a terápiakövetést, a prevenciót és a rehabilitációt is nagyban segíthetik a fejlesztések. Emellett az extrém körülmények között dolgozó embereket is támogatják a kutatások: például tűzoltók, bányászok hely- és szituációtudatosságát növelik intelligens ruházattal. Ezzel lehetővé válik az élettani és a környezeti paraméterek monitorozása, amely segít az extrém körülmények között dolgozóknak döntéseket hozni. Például információt kapnak a mérgező gázokról, a robbanásról vagy arról, hol van épp a kollégájuk.

A Biotech Tudásközpont működésének fő területei: orvosi képfeldolgozás-, szöveti mérnökség, bioinformatika, orvosi informatika, egészségmonitorozás, orvosi jelfeldolgozás, biotechnológia.

 

 

 

(Fotó: Csákvári Zsigmond)

 

HOGYAN LEHET BEKERÜLNI DIÁKKÉNT?
Ha diákként érdekelnek a fent említett tudományterületek és kutatási témák, akkor az Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Karára érdemes jelentkezned. Bár a Biomatika Intézet elsősorban az MSc- és a PhD-képzésekre fókuszál, a BSc-képzésekről is be lehet kapcsolódni a kutatásba. Dr. Kozlovszky Miklós elmondta: van olyan PhD-s kutatójuk, aki még BSc-s hallgatóként csatlakozott hozzájuk, és ezt a számot növelni szeretnék. Idén februártól már elindult a mérnökinformatikus MSc-képzés keretein belül a robotika specializáció, 2016 februárjától pedig az orvosi mérnökinformatika specializációt indítják el. A kutatás azonban a mérnökinformatikusok mellett a matematikusok, a villamosmérnökök és más mérnöki tudományok művelői előtt is nyitva áll.

(Készítette: Wéber Anikó)

Indul az üzemmérnök informatikus (bprof) képzés

Informatikus képzés újragondolva - kevesebb elmélet - több gyakorlat

 

2018. szeptemberében új képzés indul két egyetemen is. Az üzemmérnök informatikus (BProf) szakon az alapjaitól gondolták újra az informatikus képzést. Három év alatt gyakorlatias és piacképes tudásra tehetsz szert, és kiváló esélyekkel helyezkedhetsz el kiemelkedő fizetés mellett. Az új szakra január 30-tól február 15-ig lehet jelentkezni, kizárólag elektronikusan a felvi.hu-n.

Az élethosszig tartó tanulás az Y-generáció sikerének kulcsa

Az Y-generáció számára a minőségi idő, a presztízs, az azonnali siker, a közösségi élmény és a karizmatikus vezető egyaránt fontos munkahelyi motiváció. A Magyarországon több mint kétmillió fiatalt számláló korosztály a bérigényt nem a piaci átlagbérek, hanem a számukra ideális életszínvonal szerint határozza meg. A már zajló negyedik ipari forradalom révén számos szakma és pozíció szűnhet meg a következő évtizedekben, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) szakértője szerint emiatt hamarosan a megélhetés múlhat azon, hogy valaki képes-e akár 40 évesen visszaülni az iskolapadba.

Egyetemek a nemzetközi színtéren

A kinyíló világtól és a mobilitási lehetőségektől nem félni kell, hanem élni kell tudni velük – mondta Palkovics László oktatási államtitkár a Trendek és kihívások a felsőoktatás nemzetköziesítésében című konferencián. 

Múzeumok a pedagógusokért – országos projektbemutató körút pedagógusok részére

Pedagógusok számára kidolgozott, 21 állomásból álló „Múzeumok a pedagógusokért” címmel országos bemutatókörút vette kezdetét, melyen az érdeklődők ingyenesen vehetnek részt. A 2018. szeptember 10. és október 12. között zajló rendezvénysorozat a Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ (MOKK) a „Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek” című EFOP-3.3.3.-VEKOP-16-2016-00001 azonosítószámú projekt „A mi múzeumunk” című múzeumi komponenséhez kapcsolódik.

 

A logikus, algoritmikus gondolkodás fejlesztésével sokat tehetünk gyermekünk jövőjéért

A jövő tudománya egy táborban, avagy gyere, csináljunk robotot, tanuljunk programozni, hozzunk létre saját vállalkozást!

 

 

Számtalan kutatás és felmérés igazolja, hogy a felnövekvő generációnak, gyermekeinknek a jövő munkaerőpiacán már nem a lexikális tudásra lesz legnagyobb szüksége, hanem sokkal inkább olyan készségekre, kompetenciákra, mint az infokommunikációs technológiai készségek, a magas fokú együttműködés, alkalmazkodókészség, az interperszonális kommunikáció, a kritikai gondolkodás, illetve a komplex rendszerekben való gondolkodás, problémamegoldás.

Modern Pedagógus Konferencia az Európa Hajón

2018. április 18-án, szerdán, exkluzív helyszínen, az Európa Hajón tartja második konferenciáját a Neteducatio Modern Pedagógus címmel. A konferenciára várnak bármely korosztállyal foglalkozó pedagógust, egyetemi hallgatókat. A konferencia célja innovatív eszközöket és ötleteket adni a 21. század újfajta igényeire nyitó pedagógusok kezébe.

Középiskolás Képzés a JÉG szervezésében

Középiskolásnak lenni jó. Bár néha unalmas. Iskolába járni jó. Bár néha unalmas. Előfordult már, hogy többre vágytál? Zavar, hogy középiskolásként keveset néznek ki belőled? Szeretnéd már most ismerni a bankok, a pénzügy és a vállalkozások világát? Megismerni az önéletrajzírás és a próba-állásinterjú rejtelmeit?

Az út önmagunkhoz saját gátjaink feloldásán keresztül vezet

A napunk feladatok és megoldandó kihívások sorozatából áll. Rohanunk reggel, sietünk délután, és fáradtan esünk ágyba este. Törekszünk a legjobbat adni a munkában és a magánéletünkben egyaránt. Egy dolog szorul háttérbe sokszor: Önmagunk. Vajon hogyan találhatjuk meg az utat a saját céljainkhoz, milyen technikákat sajátítsunk el a kiegyensúlyozott élethez? Hazánk legszínvonalasabb női karrierrendezvényén ezekhez kapunk kapaszkodókat.

Nők a munkaerőpiacon: előítéletek vannak, de a változás elindult

A nők munkaerőpiacon betöltött szerepe továbbra is központi kérdés a foglalkoztatással és a karrierépítéssel kapcsolatban. A Jobline Női Karriernap szervezőcsapatának friss kutatása az aktuális helyzetet és a női munkavállalók tapasztalatait vette górcső alá. A felmérésben több mint 2200, különböző életkorú, foglalkozású és családi állapotú nő vett részt. 

Sportlélektani eszközökkel (elsősorban) a belső sikerekért

Mitől lesz igazán hatékony a mentális felkészülés? Mi a siker, a kudarc, és mindezek elviselésének titka? Hogyan küzdjünk meg a versengés okozta nyomással? Hogyan hozhatjuk ki magunkból a legjobbat? Hogyan motiváljuk saját magunkat? Szülők, nevelési szakemberek, edzők, vállalkozók és iskolakezdők, figyelem: itt egy remek sportlélektani képzés – nemcsak sportolóknak!

Terápia és érzelmi nevelés a mesék és az alkotás ösvényein

Egy képzés, mely a művészetterápia három területét, a képzőművészet alkotó erejét, a meséket, mint archetipikus szimbolikus fejlődéstörténeteket és a szépirodalmat hívja segítségül a személyiségfejlesztéshez. Ismerd meg, hogyan hasznosíthatod a képzőművészetet, a meséket és az irodalmi alkotásokat az érzelmi nevelés és oktatás folyamán!

Kibetűzni a lélek titkait – Grafológusképzés mindenkinek

A Lukács Oktatási Központ szeptemberben induló, négy féléves képzésén megmutatkoznak az ákombákomok mélységei, a gyöngybetűk titkai. A grafológia tudományán és a papírra vetett gondolatokon keresztül alaposabban megismerhetjük az emberi személyiség rejtélyeit, saját magunkat és a hozzánk közel állókat egyaránt.

Saját életmesénk adhatja a legtöbb önbizalmat

Megjelent Junot Díaz érzékenyítő mesekönyve, a Szigetlakó: egy fantasztikus történet a képzeletről, a kötődésről, a családi összetartozás és a hagyománytisztelet fontosságáról. Arról, hogyan tartanak össze bennünket a közös emlékek, történetek, szokások, és az egymás iránt érzett tisztelet és szeretet.

 

Idilli kép, amikor a nagyszülők ölébe kucorodva csillogó szemmel és szívvel hallgatják az unokák a múlt meséit. Együtt esszük a karácsonyi halászlevet és előkerülnek a fotóalbumok… Az ünnep közeledtével talán nagyobb hangsúlyt és több időt szentelhetünk ennek a merengésnek, mely fontosabb, mint hinnénk.

 

Gyermekeink számára a legnagyobb ajándék az érzelmi biztonság és alkalmazkodóképesség, amihez az életmeséjük felfedezésére, közös megírására van szükség. Ehhez adhat nagy segítséget a december elején megjelent Junot Díaz Pulitzer- díjas író érzékenyítő mesekönyve, a Szigetlakó, mely különleges kalandozásra hívja a gyerekeket, felnőtteket egyaránt. A csodálatosan illusztrált életmese egy Dominikán született kislány, Lola történetén keresztül tanít minket a saját életmesénk megismerésére, a másság elfogadására, az emberi kapcsolatok fontosságára.

 

 

„CSAK MERT NEM EMLÉKSZEL EGY HELYRE, NEM JELENTI AZT, HOGY NEM ÉL OTT BENNED.”

Junot Díaz Szigetlakó című varázslatos könyvében megelevenednek azok a történetek, amelyeket egy kislány távoli, ismeretlen hazájáról hallott. A gyermek – aki ismereteit úgy színesítgeti, hogy faggatja a környezetét a múltról, figyel, érez, illatokat, hangokat raktároz magának a jövőbe – szeretné megismerni a gyökereit. Lola iskolájában mindenki máshonnan jött. Az ő iskolája a távoli helyek iskolája volt. Ezért aztán amikor Lola tanítónője azt kéri a gyerekektől, hogy mindenki rajzolja le, hogy honnan emigrált a családja, minden gyerek izgatottan néz a feladat elé. Kivéve Lolát. Ő nem emlékszik a Szigetre – még nagyon kicsi volt, amikor eljöttek. De a család és a barátok segítségével – és az ő emlékeik révén, melyek között bőven akadt vidám, fantasztikus, szívszorító és ijesztő – Lolát elképesztő utazásra repíti a képzelete, vissza a Szigetre. Nekiindul, kérdezősködik, és minden válasz alapján készít egy rajzot. Amint jobban megismeri a családja valódi történetét, Lola megérti abuelája által mondottak értelmét. „Csak mert nem emlékszel egy helyre, nem jelenti azt, hogy nem él ott benned.”

 

 

ÖNISMERET, HAGYOMÁNYOK, CSALÁDI SZOKÁSOK MEGISMERÉSEN, JÁTÉKOSAN MÁR GYERMEKKORBAN IS

„Mit tudnak a gyerekeink rólunk? A gyermekkorukról? Az őseikről? Fontosak-e a gyökerek, és ha igen, miért? Kellenek-e a hagyományok vagy szükségtelenek? Milyen eltérő szokások, kultúrák vannak, ami számunkra távoli, de neki az a természetes? A gyerek az, aki érzi, hogy szükség van rájuk. Talán nem is kell megértenie, csak ismernie. A gyökértelenség szegénnyé teszi, mert sokszor csak akkor érti meg a családját, saját magát, ha tudja ezeket. Meséljünk minél többet a gyerekeknek, nem csak azért mert fejleszti a szókincset és a fogalmazást, hanem mert ebből tudja felépíteni saját magát” – fogalmaz Tihanyi Rita, gyermekagykontroll oktató, magyar tanár.

 

A karácsony is bennünk él, de mindenkinél más, és amikor ezt a szót kimondjuk, azonnal megjelenik bennünk egy olyan kép, amely emlékeztet bennünket a múlt ünnepeire. Nem feltétlenül a vallási fogalom indít el bennünk egy jó érzést, hanem a hozzá kapcsolódó érzelmek, érzetek. Egy emlék, egy hang, egy helyszín. A bejgli illata, a szaloncukor édessége, a csillagszóró szikrázása, a meleg szoba illata. A szó: szeretet. Vagy éppen Radnóti Miklós elhíresült soráról – „s az iskolába menvén, a járda peremén,/hogy ne feleljek aznap, egy kőre léptem én” – beugrik egy emlékkép mindenkinek. Fontosak ezek, lényegesek a családi szokások, a kimondott és kimondatlan rítusok, hagyományok.

 

MESE ÉS A LÉLEK, AVAGY MENTÁLHIGIÉNÉ A CSALÁDBAN ÉS AZ ISKOLÁBAN

„A mai gyerekek másként működnek, mint régen, ezt nagyon sok esetben tapasztaljuk. A játék, a megfelelő vizuális inger, a mese, avagy a narratíva sokkal hangsúlyosabb, mint valaha. Ugyan sok gyerek a virtuális térben él, játszik, de ennek ellenére vagy épp ezért issza az emberi szót, a mesét, az ölelést, amit a mese, a művészet tud megadni. Miután megérinti egy film, egy mese üzenete, utána lehet kivezetni, mert tud mihez kapcsolódni. A Szigetlakó egy kiváló, értékes könyv, melyre építkezve, azt forgatva a szülők és a tanárok is fellebbenthetik a fátylat a családtörténetekről, a kultúrák közötti különbségekről is. Tág értelemben akár természetismeretet vagy néprajzot is lehet tanítani ezen könyv használatával. Egy azonban biztos: a színjátszó, drámapedagógiai foglalkozások alapeleme lesz. És ehhez csak annyi kell, hogy kezünkbe vegyük a könyvet, bekucorodjunk egy „bunkiba” a gyerkőcökkel, és hagyjuk hogy a mese betelepedjen a lelkünkbe és dolgozzon a mesevilág” – hangzik Tibenszky Moni Lisa, a Felelős Szülők Iskolája alapító-ügyvezetőjének véleménye.

 

ÉRZÉSEK, FÉLELMEK FELDOLGOZÁSA A MESÉVEL

„Mosolyt csalni egy gyermek arcára a legnagyobb öröm és kihívás, de néha a szomorúság és a bánat is megjelenik akár egy színpadi előadáson, vagy akár a kórházban, ahol bohócdoktorkodok hosszú évek óta. Nem baj, jöjjön, aminek jönnie kell, az ukulelémmel, a mesékkel, a közvetlen kapcsolattal olyan kapuk nyíltak meg a gyerekek és az én szívemben, amit soha nem gondoltam volna. Együtt éljük meg a betegséget, a félelmet, de a vidámságot is. Kimondjuk, megénekeljük, kinevetjük magunkat. Saját gyerekeim nevelésénél is azt vallom, minél többféle embert ismerjenek meg, találkozzanak más és más szituációkkal, dolgozzák ki a saját megoldási képletüket, én támogatom őket, de az önismeret és az érzelmek kifejezéséhez neki is sokat kell hozzátenni. Fantasztikus könyvnek érzem Díaz Szigetlakóját. A könyvet elsőként december 8-án, – a Cor Leonis Kiadó és a Felelős Szülők Iskolája felkérésére – a sajtó számára mutatunk be drámapedagógiai, játékos formában. Bízom benne, hogy ez az érzékenyítő mesefoglalkozás bejárja majd az ország iskoláit is” – fogalmaz Kárász Eszter, színész, bohócdoktor.

 

A KÖTŐDÉS, A KÖZÖS TÖRTÉNETEK, A TISZTELET EREJE

A Szigetlakó egy fantasztikus történet a képzeletről, a kötődésről, a családi összetartozás és a hagyománytisztelet fontosságáról. Csodálatos mese arról, hogyan tartanak össze bennünket a közös emlékek, történetek, szokások, és az egymás iránt érzett tisztelet és szeretet. Több, mint egy karácsonyi ajándék, egy életre szóló mese, indíttatás a képzelet hatalmas birodalmának megismerésére, a kötelékek, hagyományok tiszteletére.

 

A Pulitzer-díjas és New York Times sikerlistás Junot Díaz lírai hangnemben megírt, és Leo Espinosa által gyönyörűen illusztrált könyve a kreativitás, különbözőség, és képzeletünk azon képességének dicsérete hogy összekötnek bennünket – a családunkkal, a múltunkkal, és önmagunkkal.

 

Információk a könyvről a kiadó oldalán: http://konyvaruhaz.corleonis.hu/

Őszköszöntő Fesztivál a Bikás Parkban – egy egész napos családi program

Szeptember 9-én, vasárnap 10:00 – 20:00 között ugrálóvárral, kézműves foglalkozásokkal, szüreti fajátékokkal, közbiztonsági programokkal, arcfestéssel, vidámparki játékokkal és még sok érdekességgel várják a kicsiket és nagyokat egyaránt. Az egész napos ingyenes program a tanévkezdés és az őszköszöntés jegyében zajlik majd Újbudán, a XI. kerületi Bikás Parkban. A színpadon neves fellépők szórakoztatják majd a nagyérdeműt, lesz itt bohócműsor, mesejáték, kvíz és koncertek is. A játékos-edukációs programokról a Felelős Szülők Iskolája gondoskodik. A hatalmas zöld park pedig lehetőséget teremt egy igazi, nagy családi együttlétre is. A rendezvényen a kedvelt pecsétgyűjtő játék helyszínei izgalmas tanórákhoz igazodnak, a résztvevők bizonyítványt, a szerencsések ajándékcsomagot is kapnak!

Táborválasztás tudatosan – a sport és digitális élménytáborok a legnépszerűbbek

Pénteken kitört az a bizonyos nagybetűs VAKÁCIÓ, sok szülő azonban még nem tervezte meg az egész nyári menetrendet, még gondolkodik a táborválasztáson, keresi a legjobb lehetőséget gyermeke számára. Arról, hogy milyen szolgáltatásokkal és adottságokkal rendelkezik egy ideális tábor, mást gondolnak a szülők és mást a gyerekek. Egyben azonban mindenki egyetért, legfontosabb a testi és a lelki biztonság. Ezután következik az élmény és az érték. Az elmúlt időszakban a sport-, valamint a digitális élményeket kínáló táborok bizonyultak a legnépszerűbbnek. De hogyan válasszunk?

Keresés

Hírlevél feliratkozás
Január 2019
H K Sz Cs P Szo V
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3