MOZAIK MÚZEUMTÚRA iskolai edukációs programsorozat indul

 Korabeli jelmezek, mamutvadászat és Arany János slam poetry

Rendhagyó múzeumpedagógiai programsorozat indul az iskolákban

A Mozaik Múzeumtúra keretében iskolai edukációs múzeumpedagógiai programsorozat indul március 21-én az újpalotai, XV. kerületi Kontyfa Középiskola, Szakiskola és Általános Iskolában. „ A Mozaik Múzeumtúra program életében először lépünk ki az intézmények falai közül és a múzeumi nyílt napokon túl, a diákok számára helybe visszük a múzeumi élményeket” – fogalmazott Makranczi Zsolt, a programot összefogó Örökség Kultúrpolitikai Intézet igazgatója. A nyolcállomásos edukációs programsorozat kitalálója és szervezője a Felelős Szülők Iskolája. Az általános iskola felső tagozatosainak szóló aktivitások újszerűek és rendhagyóak lesznek. A diákok egyszerre több állomáson kalandozhatnak történelmünkben, hagyományainkban vagy épp a természettudományok világában. Fotózkodhatnak korabeli ruhákban, zenélhetnek régi hangszereken vagy épp írhatnak Arany János művei alapján slam poetryt is, a jégkorszak rejtelmeiről már nem is beszélve.

 

„Divatba hozzuk ” a múzeumba járást 

A múzeumok népszerűsítése céljából „házhoz visszük” a 2017-es év jeles évfordulóihoz kapcsolódó programokat – a 2017-ben esedékes emlékévekhez kapcsolódva, mint: Arany János-, Kodály Zoltán-, Reformáció 500-, Szent László emlékév, az 1867-es kiegyezés évfordulója.  Az iskolák tornatermeiben, tantermeiben kedvcsináló tematikus foglalkozást szervezünk animátorok, múzeumpedagógusok, színészek bevonásával, azzal a céllal, hogy felkeltsük a diákok és a pedagógusok figyelmét a múzeumi kínálatra és ismét „divatba hozzuk” a múzeumba járást – fogalmazott Tibenszky Moni Lisa, a Felelős Szülők Iskolája alapítója.

Legyen élmény a tanulás!

A programsorozat célja, hogy interaktív játékos tanulás keretében ösztönözzük a diákokat, tanárokat és a szülőket is arra, hogy megismerjék a múzeumi programkínálatot és gyakrabban látogassák meg e múzeumokat. A Mozaik Múzeumtúra ingyenesen letölthető mobil applikációja közel 400 múzeumot tesz egy kattintással elérhetővé, megkönnyítve a programszervezést is.

Az iskolában a feladatok, programok korosztály szerinti bontásban külön tematikával kerülnek lebonyolításra az 5-6. osztály, valamint a 7-8. osztály tanulói számára. Az osztályok már az esemény előtt foglalkoznak a témával, készülnek a programokra, amelyek parallel futnak. Lesz, aki vetélkedőn méri össze az erejét, lesz, aki addig állomásokon ügyeskedik. Minden állomáson az elért teljesítményt pontozzuk és a legjobbakat az április elsején megrendezésre kerülő Legyen élmény a tanulás – edukációs expón látjuk vendégül az Óbudai Csodák Palotája Playbarban.

Az élmény alapú edukációs program stábja; Balatoni József, az ország legnépszerűbb töri tanára – akinek cikkeit a Jocó bácsi világán olvashatjuk -, Elek Ányos és a Veled Kerek nyári tábor játékos kedvű fiataljai, a múzeumok, az animátorok mind színes, vidám programmal készülnek, hogy együtt bizonyítsák be, lehet élmény a tanulás és ebben milyen fontos szerepük van a múzeumoknak!

Ízelítő a programból:

(helyszínenként változó összetételben)

Arany János „kocsma kvíz” – az Arany János Emlékév kapcsán interaktív kvízjáték

1956-os történelmi játékok – Mit jelent Neked ma a SZABADSÁG?

Kodály Emlékév kapcsán hangszerek és zenepedagógiai játékok

Fotózkodj! - korabeli jelmeztár

Tudományos „mozi” - időutazás a Da Vinci Learning TV csatornával

Irodalmi szalon – versek, ahogy eddig még soha

Mamutvadászok / Dr. Csont – a Természettudományi Múzeum múzeumi „játéka”

Petőfi összes – a Petőfi Irodalmi Múzeum verses játékai

„A hangszerek világa” – interaktív hangszerbemutató a Leskowsky Hangszergyűjtemény jóvoltából

A Mozaik Múzeumtúrához kapcsolódó iskolai edukációs programsorozat és nagyszabású események időpontjai, helyszínei

Iskolai edukációs programsorozat:

  1. 2017. március 21. - Kontyfa Középiskola, Szakiskola és Általános Iskola (1156 Budapest, Kontyfa utca 5.)
  2. 2017. április 6. - Farkasréti Általános Iskola (1112 Budapest, Érdi út 2.)
  3. 2017. április 10. - Lisznyai Utcai Általános Iskola (1016 Budapest, Lisznyai u. 40-42.)
  4. 2017. április 11. - Óbudai Árpád Gimnázium (1034 Budapest, Nagyszombat u. 19.)
  5. 2017. április 12. - Simándy József Általános Iskola (2143 Kistarcsa, Ifjúság tér 3.)
  6. 2017. április 24. - Százhalombattai Eötvös Loránd Általános Iskola (2440 Százhalombatta, Liszt Ferenc sétány 2.)
  7. 2017. április 27. - Sashegyi Arany János Általános Iskola és Gimnázium (1124 Budapest, Meredek u. 1.)
  8. 2017. május 26. - Chernel István Általános Iskola (2484 Gárdony-Agárd, Iskola u. 2.)

Egyéb események:

  1. 2017. április 1. – Legyen élmény a tanulás! Edukációs expo (Óbudai Csodák Palotája Playbar, 1036 Budapest, Bécsi út 38-44.)
  2. 2017. május 28. – Gyereknap, Millenáris

DUE Tehetségkutató Diákmédia Pályázat 2017. – Meghosszabbított beadási határidő: március 31.

A DUE Médiahálózat, a diákújságíró egyesület 27. alkalommal kiírt Tehetségkutató Diákmédia Pályázatán bármelyik iskolatípus tanulói, szerkesztőségei indulhatnak. Pályázni kizárólag saját munkával lehet, a részvétel felső korhatára pedig 25 év. A pályaműveket a kategóriákon belül három korcsoportban értékelik: általános iskola, középiskola és felsőoktatás. A pályázatok beadási határidejét március 31-ig meghosszabbítottuk.

„A nyelvtanulás hozzájárul a minőségi és magas színvonalú felsőoktatáshoz”

Valódi fejlődési lehetőségeket és valódi előnyöket jelenthet az egyetemi felvételi során a kötelező nyelvvizsga bevezetése – többek között ez derül ki a Szent István Egyetem (SZIE) Zöld Út Nyelvvizsgaközpontja által végzett felmérésből. A SZIE elsősorban a középiskolások idegennyelv-tudását, nyelvtanulási szokásait térképezte fel, valamint a 2020-tól érvénybe lépő kormányrendelet felsőoktatásra gyakorolt várható hatására, a diákok ezzel kapcsolatos véleményére volt kíváncsi.

Nem csak egyetem, életérzés!

Már csak pár hét van vissza és még mindig tanácstalan vagy a továbbtanulással kapcsolatban? Kiválasztottad, hogy milyen szakon tanulnál, de nem tudod még, hogy melyik egyetemen? Gyere Pécsre, és tapasztald meg az igazi PTE életérzést!

Mozaik Múzeumtúra - ’56-os Múzeumtúra

Érdekel a történelem, az irodalom, a képzőművészetek? Vegyél részt az ’56-os Múzeumtúrán és megtudhatod, hogy milyen hatással volt az 1956-os forradalom a képzőművészetre, irodalomra, megismerheted a forradalom szimbólumait, helytörténeti eseményeit. Látogass meg legalább két kiállítást vagy vegyél részt két programunkon és szerezd meg a garantált ajándék könyvcsomagot és az egyedi ’56-os matricát!

Kerékpáros KRESZ pályával a gyermekeink balesetmentes közlekedéséért

Egyre több helyen hoznak létre KRESZ parkokat, ideiglenes KRESZ pályákat különböző rendezvényeken, mindezt azért, hogy a gyerekek játékos formában sajátítsák el a közlekedés alapszabályait, ezáltal pedig ösztönszerű képességükké válik a balesetmentes közlekedés. Az ilyen programoknak mindamellett, hogy sportértéke, ügyességi és koordinációs készségfejlesztő funkciója, komoly edukatív szándéka is van, kimutathatóan csökkenti a gyermekbalesetek számát. Mindeközben a gyerekek élményeket szereznek a kerékpáros KRESZ ügyességi pálya teljesítése közben és önfeledten, játékosan fejlődnek. Legutóbb a 15. kerületben a Kossuth Lajos Általános Iskola udvarán jártunk egy ilyen pályán, amit a Felelős Szülők Iskolája csapatával mi is kipróbáltunk. - olvasható a www.felelosszulokiskolaja.hu weboldalán.

 

Az Árpád Napokon is bemutatkozik a Mozaik Múzeumtúra

A Mozaik Múzeumtúra iskolai edukációs múzeumpedagógiai programsorozat 4. állomásának a több mint 100 éves múltra visszatekintő Óbudai Árpád Gimnázium ad otthont. A 7. és 8. osztályos diákok számára összeállított aktivitások, foglalkozások, vetélkedők az Árpád Napok napokhoz integrálva kerülnek lebonyolításra április 11-én 12:00-15:30 között.

Az út önmagunkhoz saját gátjaink feloldásán keresztül vezet

A napunk feladatok és megoldandó kihívások sorozatából áll. Rohanunk reggel, sietünk délután, és fáradtan esünk ágyba este. Törekszünk a legjobbat adni a munkában és a magánéletünkben egyaránt. Egy dolog szorul háttérbe sokszor: Önmagunk. Vajon hogyan találhatjuk meg az utat a saját céljainkhoz, milyen technikákat sajátítsunk el a kiegyensúlyozott élethez? Hazánk legszínvonalasabb női karrierrendezvényén ezekhez kapunk kapaszkodókat.

Nők a munkaerőpiacon: előítéletek vannak, de a változás elindult

A nők munkaerőpiacon betöltött szerepe továbbra is központi kérdés a foglalkoztatással és a karrierépítéssel kapcsolatban. A Jobline Női Karriernap szervezőcsapatának friss kutatása az aktuális helyzetet és a női munkavállalók tapasztalatait vette górcső alá. A felmérésben több mint 2200, különböző életkorú, foglalkozású és családi állapotú nő vett részt. 

Hamarosan új pályázati felhívások jelennek meg a tehetséggondozás területén

 

A Nemzeti Tehetségügyi Koordinációs Fórum hétfői ülésén egyhangúlag elfogadták a Nemzeti Tehetség Program keretében 2017-ben kiírásra kerülő pályázatok forrásfelosztásának és ütemezésének javaslatát. Ebben az évben a hazai költségvetési források keretében - a 2015. és 2016. évhez hasonlóan - ismét 2,8 milliárd forint áll rendelkezésre a Nemzeti Tehetség Program céljainak megvalósítására.

A magolás ideje lejárt – élmény kell a tanuláshoz!

Az oktatás célja nem az, hogy befejezett tudást adjon, hanem az, hogy szilárd alapot teremtsen a továbbhaladásra." – vallotta a méltán világhírű Öveges József professzor, aki messzeföldön híres volt gyakorlatorientált oktatási módszeréről. A XX. század oktatási forradalmára, Magyar Televízió 100 kérdés címû mûsorának fõszerkesztõje volt 135 alkalommal szerepelt nagysikerû sorozataival. Szórakoztatva mutatta be játékos, a jelenségek lényegének megértését segítõ kísérleteit, s a magyarázat közben maga is fellelkesült.
Hitt az élõ szó hatásában, a tanári magyarázat erejében. Mindig a közönség helyébe képzelete magát, csak azt mondta el, amit maga is szívesen hallott volna. Népszerûvé vált, a "fizika varázslójának" nevezték.

Elkezdődött a konduktív pedagógia 9. világkongresszusa

Megkezdődött  a konduktív pedagógia szakembereinek, szakmai szervezeteinek, valamint a rokon szakmákban dolgozó specialisták világtalálkozója Budapesten. A nemzetközi rendezvénynek már másodszor ad otthont a magyar főváros a Pető András Főiskola, a Nemzetközi Pető Társaság és a Pető András Alapítvány szervezésében.

Szakképzést támogató projekt indult

A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal szakképzést támogató projektet indított a végzettség nélküli iskolaelhagyók számának csökkentésére – közölte a projekt kedvezményezettje december 9-én az MTI-vel.

Sporttal a gyorsabb gondolkodásért, a jobb iskolai eredményekért – válasszunk sportágat gyermekünknek a sulikezdésre!

Jó ideje tudjuk, hogy kisgyermekkorban a mozgás fejlődése elválaszthatatlan és elengedhetetlen részét képezi a gondolkodásfejlesztésnek. Ahogyan pedig felnőnek a csemeték, megtanulnak járni, egyensúlyozni, óvodás kortól kezdve a különböző sportok által fejleszthetjük tovább mozgásos képességeiket, amik hozzásegítik őket az agyféltekék közötti gyorsabb átváltáshoz, a gyors idegpályák kialakításához, a gondolkodás gyorsaságának fejlesztéséhez. A gyermekünk életkorának és adottságainak megfelelő sportág kiválasztásával sokat tehetünk azért, hogy pici gyerek korától megszerettessük vele a mozgást, helyes mozgáskoordináció alakuljon ki, mentálisan is fejlődjön, valamint ezáltal az iskolában is jobb eredményt érjen el. Anyukák, Apukák, itt az ideje nézelődni és sportágat választani gyerkőcünknek a sulikezdésre!

A matek még soha nem volt ilyen izgi! Mutassuk meg gyermekeinknek is!

Gondolkoztatok már azon, hogyan képesek a repülőgépek a levegőben maradni, miközben minden más tárgy a gravitáció miatt lezuhan? Tudjátok, hogy miért vannak kis gödröcskék a golflabdán? Szerintetek mennyi idő lenne körbeautózni a Földet? Ezeknek a kérdéseknek a megválaszolásához bizony szükségünk van a matematikára, ami sok gyermeknek nem a kedvence. A következő cikkben szeretnénk Nektek megmutatni, mennyi területe van az életnek, ami a matematika segítsége nélkül nem működne, illetve ajánlunk is olyan ismeretterjesztő, játékos műsort a Da Vinci Learningen, amivel szinte biztos a siker, a gyermek pedig ezután csillogó szemekkel ostromolni fog majd minket az: „Anya/Apa, Te ezt tudtad?” kezdetű kérdésekkel.

Lehet, hogy néhány éven belül már ujjlenyomattal fizetünk. Ezt tudtátok?

Francis Galton kimutatta, hogy az ujjlenyomat jellegzetes mintázata minden személynél ugyanaz marad egész élete során. Azóta az ujjlenyomat-azonosítás a személyazonosság megállapításának legfontosabb eszköze lett mind a büntetés-végrehajtásban, mind a különböző biztonsági beléptető rendszerekben. Sok esetben nem is gondolunk bele, hogy ha megfogunk egy poharat, megérintünk egy ablakot vagy akár egy kilincset, az ott hagyott ujjlenyomatból egész személyiségünk megállapítható. Már nem csak a filmek teszik lehetővé számunkra az ujjlenyomat-olvasó készülék megismerését, hiszen az a hétköznapok valóságává vált. Ujjlenyomatot tartalmazó e-személyi és e-útlevél, az okoseszközeink kioldása PIN-kód helyett ujjlenyomat-olvasóval vagy éppen készpénzfelvétel, illetve bankkártyás fizetés biometrikus azonosítással. Ez már nem csak a jövő, hanem nagyon is a hétköznapok része.

Keresés

Hírlevél feliratkozás
Augusztus 2017
H K Sz Cs P Szo V
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3