Mi a kreativitás kulcsa?

A kérdésre a válasz: „Az önálló, szabad játék. Minél több, annál jobb.” – hangzik az egyértelmű válasz számtalan nagy nevű pszichológustól, fejlesztőpedagógustól, így többek között Vekerdy Tamástól is. De mit tegyünk, ha a mai kor gyermekét már sokkal jobban érdekli a virtuális világ, a kütyüzés?! A válasz egyszerű, megfelelő arányban ötvözzük a számítógép nyújtotta előnyöket és a valós térben, időben való játékot.

 

Erre kiváló eszköz, a kreativitást észrevétlenül fejlesztő Quadro játék, mely Európában már igen nagy sikernek örvend. Óvodás kortól fejleszti a térlátást, a kézügyességet és komplex gondolkodást, de a család minden tagja számára rejthet kihívásokat.

 

QUADRO sikerének titka, hogy már akár az óvodások is képesek a számítógépen, egy saját programmal 3 dimenzióban megtervezni, amit a fejükben megálmodnak – teremtő képzelet – és utána azt a megfelelő játék elemekből megépíteni, legyen ez repülő, hajó, ház vagy épp csúszda. Az idén 20 éves Kölyökpark Játszó- és Fejlesztőközpont által forgalmazott forradalmian új játék családi, óvodai, iskolai környezetben is jól vizsgázott már. „Az ország több pontján indítunk QUADRO – Kreatív napokat az intézményekben, annak érdekében, hogy minél több pedagógus, fejlesztő szakember és kisgyermek találkozhasson a Quadroval és élvezhesse a játék előnyeit.” – fogalmaz Fekete Éva, a QUADRO-t forgalmazó Kölyökpark ügyvezetője.

 

EGY JÁTÉKRENDSZER SZÜLETÉSE

„A vizualitás és térlátás fejlesztése már gyerekkorban fontos szerepet kap. Agyunk tekervényei olajozottan működnek akkor, amikor a jobb agyféltekét bekapcsolva a kreativitást és a fantáziát képesek vagyunk „csatasorba” állítani. Minden gyerek, kortól függetlenül, egyszer csak megérkezik egy olyan élethelyzetbe, amikor elképzel valamit, mint egy belső moziban. Pontosan tudja, hogy az a valami, pl. egy talicska, csúszda hol lenne, milyen lenne, milyen színű, méretű, aztán felsóhajt: de jó lenne megcsinálni a valóságban is! Látni, hogyan működik, mennyire használható, de túl ezen: egyszerűen csak jó lenne alkotni.” – fogalmaz Tihanyi Rita, gyermekagykontroll oktató, pedagógus, aki nagy rajongója a QUADRO játékoknak.

 

QUADRO – ÉS A SZÁMÍTÓGÉPES TERVEZÉS

Ami óriási újdonság, és előrelépés – van már lehetőség arra is, hogy a gyerekek megtapasztalják, hogy néz ki a valóságban is a képzeletben megszületett alkotásuk. A QUADRO ugyanis megalkotta azt a számítógépes programot is, amivel a gyerekek nagyon egyszerűen képesek megtervezni azt a játékukat, később ezeket a terveket valósággá is lehet váltani, azaz az „álom” a számítógépes tervek alapján legyártható. Menet közben is tudnak rajta változtatni, összerakni, szétszedni, színeket variálni. Számos tervezőprogramra lelhetünk már az interneten, ám ezek nem játékok, inkább komoly hozzáértést igénylő szoftverek. Ellentétben a QUADRO multimédia programmal, amely egyszerű, számos módon variálható, színes, és már a kisebbek számára is alkalmazható, megtanulható. A legegyszerűbb megoldás talán itt az, ha egyszerűen csak hagyjuk, hogy a gyerekek megtapasztalják, és autodidakta módon megtanulják a szoftver kezelését. Persze jó ötlet, ha a tervezés családi „vállalkozássá” növi ki magát, azaz apa és anya is besegíthet.

 

FANTÁZIA ÉS KREATIVITÁS FEJLESZTÉSE AKÁR A SZABADBAN IS

Amennyiben sémákat, elemeket kapunk – márpedig ezek a játékok kézzel foghatók, 12 alapelemből áll a QUADRO építőcsomagja – , akkor tudunk tovább haladni, azaz egyértelműen képesek leszünk a variációk létrehozására. A mindenki által jól ismert Lego játékoknak épp a sokszínűségben, a variálhatóságában rejlik a titka, éppen úgy, mint a QUADRO-nak. A különbség mindössze annyi – és ez jelentős -, hogy ezeken a játékokon keresztül nem csak a kreativitás fejleszthető a legkisebbektől kezdve a nagyokig, hanem legyártva is variálható, szabadban, udvaron, kint és bent is használható elemekből áll. Amennyiben a gyerek a szabadban szeretne játszani vele, fantáziájának megfelelően megteheti, kipróbálhatja, és megbizonyosodhat arról, hogy egy általa kitalált, elemekből összerakott talicska vajon képes-e gurulni, megfelel-e a fizika törvényeinek, és mindezt úgy, hogy közben a játék nem veszélyezteti kis alkotója biztonságát.

 

ÖNÁLLÓ, SZABAD JÁTÉK – CSINÁLD MAGAD!

A manapság divatos „Do it yourself!” , azaz „Csináld magad!” mozgalom, lényege, hogy az ember belső motivációjára épül, Ő fedez fel, kísérletezik, találmányokat és alkotásokat hoz létre. A QUADRO egyedülállóan újszerű, kreatív és komplex játék, melynek elsődleges célcsoportja az óvodás és kisiskolás korosztály, akik nagy boldogsággal merülnek el az alkotás folyamatában. A mai gyerekeknek erre mindennél nagyobb szüksége van, ahol lelassulhatnak, virtuális és valós térben alkothatnak korlátok és elvárások nélkül. Ez ad inspirációt számukra, még akkor is ha utána nem mindegyikükből lesz mérnök vagy építész.” – összegzi saját tapasztalatait Tibenszky Moni Lisa, a Felelős Szülők Iskolájának alapítója, a Kölyökpark szakmai tanácsadója.

Az „építs és játssz” típusú játékrendszer modulokból és elemekből áll, szinte korlátlan variációs lehetőségekkel.  A gyermek tetszése szerint építhet ezekből házat, mászókát, várat repülőt, autót, medencét…, amit azután egyedül vagy játszótársaival birtokba vesz és használ. Képzelőerejére van bízva, hogy mit épít fel az elemekből. Saját maga tervezi meg és állítja össze a játékot. Ha megunja lebontja és a modulokból új játékot épít vagy kiegészíti, kibővíti a meglevőt.

 

Milyen előnyöket kínál a QUADRO játékrendszer?

1. Egész évben bel- és kültéren, lakásban és kertben egyaránt használható.
2. Egyszerű az összeállítása, könnyű az átalakítása, kiegészítése.
3. Fejleszti a gyermek kézügyességét, térlátását.
4. Nagy teret biztosít a kreativitásnak, képzelőerőnek.
5. Szinte korlátlan számú  variációs lehetőséget adnak a készletek.
6. Stabil, biztonságos  játékeszközök építhetők.
7. A különböző QUADRO készletek modulja és elemei egymással kompatibilisek.
8. UV-stabilizált, termoplasztikus, újrahasznosítható modulokból, panelekből és összekötő elemekből áll.
9. Német minőség.                                              
10. Hatéves garancia.
11. A tervezést és építést 3D tervező szoftver és rajzos kézikönyv segíti.

 

MILYEN HATÁSA VAN A GYEREKEKRE?

Az összeállítás során beindul a gyermekek kísérletező kedve, szárnyal a fantáziájuk és a folyamatban nagy szerepet kap a kreativitás, tapasztalatszerzés, szem-kéz koordináció és kézügyesség.

A sikeresen megépített játékok erősítik a gyermek önbizalmát, egyértelműen sikerélményt okoznak. A saját maga alkotta tárgyaknak, játékoknak mindig nagyobb az értéke a gyermek számára, hiszen a „munkafolyamat”, a tervezés és építés során átéli az összeállítással járó izgalmakat, örömöket. Mivel a kreatív tevékenységét siker koronázta, a játék is értékesebb, izgalmasabb számára. Szívesebben vonja be barátait is a játékba, hogy megossza velük a pozitív élményeit.

A kisebb gyerekek (2-5 év közötti korosztály) még igényelni fogják a szülők segítségét a játék felépítésénél. A közös játék alkalmat adhat a szülővel való tevékeny együttlét harmóniájának, az együttműködés élményének átélésére.

 

Indul az üzemmérnök informatikus (bprof) képzés

Informatikus képzés újragondolva - kevesebb elmélet - több gyakorlat

 

2018. szeptemberében új képzés indul két egyetemen is. Az üzemmérnök informatikus (BProf) szakon az alapjaitól gondolták újra az informatikus képzést. Három év alatt gyakorlatias és piacképes tudásra tehetsz szert, és kiváló esélyekkel helyezkedhetsz el kiemelkedő fizetés mellett. Az új szakra január 30-tól február 15-ig lehet jelentkezni, kizárólag elektronikusan a felvi.hu-n.

Az élethosszig tartó tanulás az Y-generáció sikerének kulcsa

Az Y-generáció számára a minőségi idő, a presztízs, az azonnali siker, a közösségi élmény és a karizmatikus vezető egyaránt fontos munkahelyi motiváció. A Magyarországon több mint kétmillió fiatalt számláló korosztály a bérigényt nem a piaci átlagbérek, hanem a számukra ideális életszínvonal szerint határozza meg. A már zajló negyedik ipari forradalom révén számos szakma és pozíció szűnhet meg a következő évtizedekben, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) szakértője szerint emiatt hamarosan a megélhetés múlhat azon, hogy valaki képes-e akár 40 évesen visszaülni az iskolapadba.

Egyetemek a nemzetközi színtéren

A kinyíló világtól és a mobilitási lehetőségektől nem félni kell, hanem élni kell tudni velük – mondta Palkovics László oktatási államtitkár a Trendek és kihívások a felsőoktatás nemzetköziesítésében című konferencián. 

Quadro roadshow a kreativitásért!

Március 8-án, pénteken startolt el a XV. kerületben a „A kreativitás napja” – Tervezz, építs, játssz! Quadro edukációs roadshow, melynek során a XV. kerületben 2019 tavaszán 7 óvodában és 3 iskolában kerül megrendezésre az ingyenes kreativitásfejlesztő játékos program.

 

Múzeumok a pedagógusokért – országos projektbemutató körút pedagógusok részére

Pedagógusok számára kidolgozott, 21 állomásból álló „Múzeumok a pedagógusokért” címmel országos bemutatókörút vette kezdetét, melyen az érdeklődők ingyenesen vehetnek részt. A 2018. szeptember 10. és október 12. között zajló rendezvénysorozat a Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ (MOKK) a „Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek” című EFOP-3.3.3.-VEKOP-16-2016-00001 azonosítószámú projekt „A mi múzeumunk” című múzeumi komponenséhez kapcsolódik.

 

A logikus, algoritmikus gondolkodás fejlesztésével sokat tehetünk gyermekünk jövőjéért

A jövő tudománya egy táborban, avagy gyere, csináljunk robotot, tanuljunk programozni, hozzunk létre saját vállalkozást!

 

 

Számtalan kutatás és felmérés igazolja, hogy a felnövekvő generációnak, gyermekeinknek a jövő munkaerőpiacán már nem a lexikális tudásra lesz legnagyobb szüksége, hanem sokkal inkább olyan készségekre, kompetenciákra, mint az infokommunikációs technológiai készségek, a magas fokú együttműködés, alkalmazkodókészség, az interperszonális kommunikáció, a kritikai gondolkodás, illetve a komplex rendszerekben való gondolkodás, problémamegoldás.

Középiskolás Képzés a JÉG szervezésében

Középiskolásnak lenni jó. Bár néha unalmas. Iskolába járni jó. Bár néha unalmas. Előfordult már, hogy többre vágytál? Zavar, hogy középiskolásként keveset néznek ki belőled? Szeretnéd már most ismerni a bankok, a pénzügy és a vállalkozások világát? Megismerni az önéletrajzírás és a próba-állásinterjú rejtelmeit?

Az út önmagunkhoz saját gátjaink feloldásán keresztül vezet

A napunk feladatok és megoldandó kihívások sorozatából áll. Rohanunk reggel, sietünk délután, és fáradtan esünk ágyba este. Törekszünk a legjobbat adni a munkában és a magánéletünkben egyaránt. Egy dolog szorul háttérbe sokszor: Önmagunk. Vajon hogyan találhatjuk meg az utat a saját céljainkhoz, milyen technikákat sajátítsunk el a kiegyensúlyozott élethez? Hazánk legszínvonalasabb női karrierrendezvényén ezekhez kapunk kapaszkodókat.

Nők a munkaerőpiacon: előítéletek vannak, de a változás elindult

A nők munkaerőpiacon betöltött szerepe továbbra is központi kérdés a foglalkoztatással és a karrierépítéssel kapcsolatban. A Jobline Női Karriernap szervezőcsapatának friss kutatása az aktuális helyzetet és a női munkavállalók tapasztalatait vette górcső alá. A felmérésben több mint 2200, különböző életkorú, foglalkozású és családi állapotú nő vett részt. 

Sportlélektani eszközökkel (elsősorban) a belső sikerekért

Mitől lesz igazán hatékony a mentális felkészülés? Mi a siker, a kudarc, és mindezek elviselésének titka? Hogyan küzdjünk meg a versengés okozta nyomással? Hogyan hozhatjuk ki magunkból a legjobbat? Hogyan motiváljuk saját magunkat? Szülők, nevelési szakemberek, edzők, vállalkozók és iskolakezdők, figyelem: itt egy remek sportlélektani képzés – nemcsak sportolóknak!

Terápia és érzelmi nevelés a mesék és az alkotás ösvényein

Egy képzés, mely a művészetterápia három területét, a képzőművészet alkotó erejét, a meséket, mint archetipikus szimbolikus fejlődéstörténeteket és a szépirodalmat hívja segítségül a személyiségfejlesztéshez. Ismerd meg, hogyan hasznosíthatod a képzőművészetet, a meséket és az irodalmi alkotásokat az érzelmi nevelés és oktatás folyamán!

Kibetűzni a lélek titkait – Grafológusképzés mindenkinek

A Lukács Oktatási Központ szeptemberben induló, négy féléves képzésén megmutatkoznak az ákombákomok mélységei, a gyöngybetűk titkai. A grafológia tudományán és a papírra vetett gondolatokon keresztül alaposabban megismerhetjük az emberi személyiség rejtélyeit, saját magunkat és a hozzánk közel állókat egyaránt.

Tinifőnök – pénzügyi tudatosság fejlesztése kamaszkorban

Mit, mire költenél, ha kapnál egy csomó pénzt? Hogyan osztanád be a családod havi „költségvetését”? Vajon boldogulnál vele? És az igaz, hogy a pénz nem boldogít? A Da Vinci TV Tinifőnök c. műsora segíthet ebben.

 

Tévhitek és érdekességek – az Egészségügyi Világnap margójára

Tényleg 7 év, amíg megemésztünk egy lenyelt rágót? Ha 5 másodpercen belül felvesszük és megesszük a leesett ételt, nem lesz semmi bajunk? Mennyi adat tárolására képes az agyunk? Az erek hány méter távolságra képesek kispriccelni a vért? Milyen gyorsasággal képes kiáramlani a levegő a tüdőből? Ilyen és ehhez hasonló kérdéseknek járunk utána az április 7-i Egészségügyi Világnap alkalmából a cikkben és a Da Vinci TV csatornán.

 

A varázslatos Houdini – titkok és érdekességek a bűvészetről

Gondolkodtatok már azon, hogy működnek a bűvészmutatványok? A leghíresebb szabadulóművészeti produkciókhoz mennyi merészség és kockázat szükséges? Ki és hogyan képes illuzionista produkciók bemutatására? Valljuk be, a trükkök, az érdekességek, a csodák, a megmagyarázhatatlannak tűnő történések mindannyiunkat vonzanak és szeretnénk sokszor a kulisszák mögé látni. Ahhoz, hogy ezt a világot közelebbről szemlélhessük és néhány trükk, titok felfedésre kerülhessen, nem mást, mint a földkerekség egyik legnagyobb szabadulóművészét és illuzionistáját, Harry Houdinit és az ő varázslatos életét hívjuk segítségül.

Keresés

Hírlevél feliratkozás
November 2019
H K Sz Cs P Szo V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1